can am renegade 1000 xxc
can am renegade 1000 xxc
ik heb gehoord dat de renegade te krachtige is en dat de v-belt nog wel eens wil knappen is dit waar ??? het zijn namelijk super brute machien's.
Laatst gewijzigd door myfm op zo 24 jun, 2012 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Re: renegade 1000 xxc
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: zo 25 jul, 2010 16:16
- Locatie: zwammerdam (ZH)
- Contacteer:
Re: renegade 1000 xxc
hier inmiddels 1100 km nog niks gehad heb ws wel het piepje in het frame maar dat is op te lossen door wat bouten aan te draaien (waarvoor je een berg spul weg moet halen )
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Re: renegade 1000 xxc
dat is bij iedere quad wel daar moet je ook wel eens een boutje ofzo iets aan draaien, veder bevalt de renegade dus prima heeft u de xx c versie of de gewone??
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
Re: renegade 1000 xxc
ivbm dat piepje in je frame rij even langs je dealer
frame schijnt te scheuren!!!!
frame schijnt te scheuren!!!!
2017 raptor 700 SE
Re: renegade 1000 xxc
Inderdaad, scheuren in het frame lijken het grootste probleem te zijn op dit moment. Zie http://www.can-amforum.com/forums/can-a ... osted.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: zo 25 jul, 2010 16:16
- Locatie: zwammerdam (ZH)
- Contacteer:
Re: renegade 1000 xxc
ik heb zelf de xxc kon het niet latenmyfm schreef:dat is bij iedere quad wel daar moet je ook wel eens een boutje ofzo iets aan draaien, veder bevalt de renegade dus prima heeft u de xx c versie of de gewone??
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Re: renegade 1000 xxc
die is net een tikkie mooier hè:P
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: zo 25 jul, 2010 16:16
- Locatie: zwammerdam (ZH)
- Contacteer:
Re: renegade 1000 xxc
zeker weten maar het rij comfort is ook een stuk hoger met de fox vering en zeker als je met 2 personen rijdmyfm schreef: die is net een tikkie mooier hè:P
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Re: can am renegade 1000 xxc
hoe zit het met het vermogen is dat veel meer dan je raptor 700 ?? mis je het schakelen nog of niet?? wat vind je van de kwaliteit van de can am, is het met je yamaha te vergelijken of compleet wat anders?? (foto's altijd welkom:P)
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
Re: can am renegade 1000 xxc
Ik heb een 'zwakkere' Renegade 800 die maar iets van 45pk aan de achterwielen zet bij 62pk aan de krukas. Maar vooral door de CVT heb je bij iedere snelheid maximaal vermogen voor handen, het is dus niet zo dat je even lager in toeren zit ofzo. Vooral bij het optrekken is het een beest, trekt veel sneller dan al het andere wat ik ken.
Schakelen mis ik tot nu toe niet, zou ik wel gehad hebben als het een hele tamme machine zou zijn, denk ik. Voor zover ik het kan beoordelen is de kwaliteit wel vergelijkbaar met de Japanners. Belangrijk verschil is dat je een Renegade voor een groot deel zonder gereedschap uit elkaar kunt halen, in ieder geval alle kappen aan de voorkant waaronder het dasboard. En ook achter de kappen heb je alle ruimte om te sleutelen of bijvoorbeeld bedrading weg te werken.
Onderdelen zijn flink goedkoper tov. Yamaha, sommige delen kosten de helft of minder. Renegades hebben een motormanagementsysteem wat vergelijkbaar is met auto's, alle storingen e.d. wordt daar in opgeslagen. Nadeel is dat je langs een dealer moet om hem uitgelezen te krijgen, dat kun je niet zelf.
Verder zijn de kunstof bussen en lagers in de ophanging wat gevoeliger voor slijtage en kan er olie in de luchtfilterbak komen als de quad sterk overhelt naar links, dit is op te lossen door een paar lussen in de slag van de carterontluchting te leggen. Ook heeft de Rotax motor de neiging om vrij warm te worden, dit is goed op te lossen met een andere temperatuurcontroller.
Dan is er dus nog een issue met de frames van de tweede generatie Can-ams (vanaf modeljaar 2012). Er zijn relatief veel mensen die scheuren in het frame hebben met vaak nog maar een paar honder kilometer op de teller en normaal rijgedrag. Op dit moment heeft Can-am daar nog geen antwoord op gegeven, ondanks dat er echt wel een serieus probleem is.
Tenslotte is tuning even heel andere koek dan je bij de Raptors gewend bent. Als je een lucht/brandstof mengsel goed wilt doen moet je dit per cylinder doen, dat betekent dat je twee Power Commanders hebt of een specifieke EFI als de Tune Monster gebruikt. Verder bepaalt CVT tuning wat je aan het extra vermogen hebt, de koppeling de motor op het goede toerental houden om maximaal vermogen aan de wielen te krijgen.
Maar eigenlijk moet je gewoon kijken of je ergens een proefritje kunt maken, dan kun je het zelf ervaren. Wel oppassen want waarschijnlijk wil je er dan gelijk eentje hebben.
Schakelen mis ik tot nu toe niet, zou ik wel gehad hebben als het een hele tamme machine zou zijn, denk ik. Voor zover ik het kan beoordelen is de kwaliteit wel vergelijkbaar met de Japanners. Belangrijk verschil is dat je een Renegade voor een groot deel zonder gereedschap uit elkaar kunt halen, in ieder geval alle kappen aan de voorkant waaronder het dasboard. En ook achter de kappen heb je alle ruimte om te sleutelen of bijvoorbeeld bedrading weg te werken.
Onderdelen zijn flink goedkoper tov. Yamaha, sommige delen kosten de helft of minder. Renegades hebben een motormanagementsysteem wat vergelijkbaar is met auto's, alle storingen e.d. wordt daar in opgeslagen. Nadeel is dat je langs een dealer moet om hem uitgelezen te krijgen, dat kun je niet zelf.
Verder zijn de kunstof bussen en lagers in de ophanging wat gevoeliger voor slijtage en kan er olie in de luchtfilterbak komen als de quad sterk overhelt naar links, dit is op te lossen door een paar lussen in de slag van de carterontluchting te leggen. Ook heeft de Rotax motor de neiging om vrij warm te worden, dit is goed op te lossen met een andere temperatuurcontroller.
Dan is er dus nog een issue met de frames van de tweede generatie Can-ams (vanaf modeljaar 2012). Er zijn relatief veel mensen die scheuren in het frame hebben met vaak nog maar een paar honder kilometer op de teller en normaal rijgedrag. Op dit moment heeft Can-am daar nog geen antwoord op gegeven, ondanks dat er echt wel een serieus probleem is.
Tenslotte is tuning even heel andere koek dan je bij de Raptors gewend bent. Als je een lucht/brandstof mengsel goed wilt doen moet je dit per cylinder doen, dat betekent dat je twee Power Commanders hebt of een specifieke EFI als de Tune Monster gebruikt. Verder bepaalt CVT tuning wat je aan het extra vermogen hebt, de koppeling de motor op het goede toerental houden om maximaal vermogen aan de wielen te krijgen.
Maar eigenlijk moet je gewoon kijken of je ergens een proefritje kunt maken, dan kun je het zelf ervaren. Wel oppassen want waarschijnlijk wil je er dan gelijk eentje hebben.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: can am renegade 1000 xxc
zozo kijk aan daar heb ik wat aan bedankt voor de uitleg ik was ook al aan het kijken waar een renegade x xc 1000 stond om een proef rit te maken bedankt hè.
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
Re: can am renegade 1000 xxc
Graag gedaan! Als je in midden Nederland woont dan kun je eens kijken bij Quadwinkel.nl in Barneveld. Die heeft altijd wel iets staan met 1000cc blok.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: can am renegade 1000 xxc
nee helaas ik woon in aalten (gld) de dichtbijzijnste staat denk ik in enschede en dat is maar een half uurtje rijden ik denk dat ik daar maar eens een keer langs ga.
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.