Instellen rijhoogte vering LTZ k9

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
RonaldTD
Quadrider
Quadrider

Instellen rijhoogte vering LTZ k9

Bericht door RonaldTD »

Hi,

Zat net even wat te lezen op het internet over instellen van de vering over hardheid etc. Nu vraag ik mij nog iets af... Ik heb altijd het gevoel dat ik iets voorover zit en op mijn zadel naar voren glijd. Kan ik dit instellen door mijn vering voor hoger te zetten en achter naar beneden(voorzover dit kan?) Vanaf de aankoop heb ik van die covers om mijn veren zitten en heb ik het eigenlijk nooit echt goed bekeken..

Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de hoogtes welke je kan stellen? Kan ik hiermee de achterkant naar beneden halen om dit naar voor glijden weg te nemen. Quad is nu weg voor een servicebeurt en anders kunnen ze dit gelijk even stellen misschien.
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Instellen rijhoogte vering LTZ k9

Bericht door Nicky »

voor zover ik weet is het puur de hardheid, gaat die niets in hoogte verschillen als je deze schroeven gaat regelen.

:p hij heeft niet toevallig blokjes ofzo vanvoor zitten dat die vanvoor wat lager ligt dan vanachter?
RonaldTD
Quadrider
Quadrider

Bericht door RonaldTD »

Ik bedoel niet de schroefjes op de potjes, maar op de veren zelf zit schroefdraad waarmee je de hoogte kan aanpassen. Maar heeft het dit ook als functie, of is het om de veer een voorspanning te geven en verandert de hoogte niet.

At the rear of the LTZ 400 chassis is a linkage-type suspension with a fully adjustable, piggyback reservoir-style shock offering 9.1 in. of wheel travel and 10.4 in. of ground clearance. Luckily the rear shock is highly adjustable because our first impression is that the rear was so stiff the tires had a hard time hooking up. Our quick solution was to back off almost all spring pressure and completely soften the compression screw to its lower limit,
Nicky
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Nicky »

dat is voor de hardheid, daarmee regel je de spanning op de veer.
Ik denk dat dit weinig tot niets doet in hoogte hoor :( jammer.. anders kon ik ook nog beetje zakken.
Plaats reactie