trillingen in het stuur.
trillingen in het stuur.
Ik rij sinds kort op een W-tec met een 540cc 2takt blok erin van KTM.
Hier ben ik super tevreden van, rijd heerlijk en veel power.
Alleen heb ik enorm last van trillingen in het stuur.
Nu hebben we al geprobeerd om een stang tussen het stuur te plaatsen voor extra stevigheid maar dit hielp ook niet.
Ik heb zelf ook al een flexx stuur of Precision anti vibe stuur klemmen gedacht.
Maar bij mijn weten zijn deze enkel als extra opvang van schokken in het stuur, maar niet voor trillingen.
Heeft hier iemand meer informatie over of nog enkele andere nuttige tips die misschien zouden kunnen helpen.
Grt
Niels
Hier ben ik super tevreden van, rijd heerlijk en veel power.
Alleen heb ik enorm last van trillingen in het stuur.
Nu hebben we al geprobeerd om een stang tussen het stuur te plaatsen voor extra stevigheid maar dit hielp ook niet.
Ik heb zelf ook al een flexx stuur of Precision anti vibe stuur klemmen gedacht.
Maar bij mijn weten zijn deze enkel als extra opvang van schokken in het stuur, maar niet voor trillingen.
Heeft hier iemand meer informatie over of nog enkele andere nuttige tips die misschien zouden kunnen helpen.
Grt
Niels
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
Re: trillingen in het stuur.
misschien zoiets als wielen uitbalanceren/
De flexx en de precicson halen trillingen weg
Flexx heeft ook bronzen staven voor in het stuur.
http://www.fasstco.com/shop/anti-vibration-inserts" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dikke 2tact blokken blijven altijd trillen, dus verwacht geen wonderen.
http://www.fasstco.com/shop/anti-vibration-inserts" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk verwacht ik niet dat de trillingen opeens weg zullen zijn.ronnieb schreef:De flexx en de precicson halen trillingen weg
Het is ook mijn bedoeling om ze verminderen.
Maar is er bij de flexx en presicion klemmen een duidelijk verschil?
Want ik vind het veel geld om het te kopen en er vervolgens achter te komen dat het niks helpt.
Die staven, werken deze? want ik heb ook al verhalen gehoord dat dit niet zou helpen, maar dan praten we wel over enkele jaren terug.
we dachten er ook al aan om rubber onder het stuur te plaatsen, maar dit gaat van weer ten koste van de stevigheid.
Dit zal niet helpen aangezien de trillingen echt door het blok komen.snowey schreef:misschien zoiets als wielen uitbalanceren/
grt Niels
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
Ik heb zelf met alle 3 gereden.
Rij nu met de precision.
Vind dat fijner dan de Flexx.
Toen ik van mijn yfz450 een langeslag motor maakte kwamen daar veel trillingen uit.
had er toen een flexx en die bronzen staven op gezet en dat scheelde best wel.
De goedkoopste oplossing is de precision+bronzen staven.
Rij nu met de precision.
Vind dat fijner dan de Flexx.
Toen ik van mijn yfz450 een langeslag motor maakte kwamen daar veel trillingen uit.
had er toen een flexx en die bronzen staven op gezet en dat scheelde best wel.
De goedkoopste oplossing is de precision+bronzen staven.
mischien dat bij jou quad al zo is,
maar bij dikke 2takt blokken zetten ze nog een extra beugel van het frame vast op de cilinderkop dit zou ook de trillingen veel verminderen...
maar bij dikke 2takt blokken zetten ze nog een extra beugel van het frame vast op de cilinderkop dit zou ook de trillingen veel verminderen...
Ja zit standaard op YFZ... of het trillingen verminderd weet ik niet
Ik heb sinds kort een Fasst Flexx op mijn Banshee, ook 2t dus, en ik vind dat de trillingen wel minder zijn als ervoren. Natuurlijk niet helemaal weg, maar dat ga je nooit hebben.
Persoonlijk zou ik ook gaan voor een Fasst Flexx, evt met die staven, of Precision stuurklemmen, als dit op een WTec past. Geen idee of ze ook anti-vibe stuurstangen maken voor WTec.
Persoonlijk zou ik ook gaan voor een Fasst Flexx, evt met die staven, of Precision stuurklemmen, als dit op een WTec past. Geen idee of ze ook anti-vibe stuurstangen maken voor WTec.
Yamaha YFZ480Build in progress
Een flexx past niet op een precision.
maar je voelt wel verschil intrillingen tov voor het flexx stuur?-Laurens- schreef:Ik heb sinds kort een Fasst Flexx op mijn Banshee, ook 2t dus, en ik vind dat de trillingen wel minder zijn als ervoren. Natuurlijk niet helemaal weg, maar dat ga je nooit hebben.
grt
W-tec CRF450 2012 # 92
Steins IT Consultancy
Steins IT Consultancy
Nelson92 schreef:maar je voelt wel verschil intrillingen tov voor het flexx stuur?-Laurens- schreef:Ik heb sinds kort een Fasst Flexx op mijn Banshee, ook 2t dus, en ik vind dat de trillingen wel minder zijn als ervoren. Natuurlijk niet helemaal weg, maar dat ga je nooit hebben.
grt
Inderdaad, ik voel toch zeker verschil, veel aangenamer vind ik.
Yamaha YFZ480Build in progress