Warrior 350 stilgevallen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Warrior 350 stilgevallen

Bericht door mahir »

hallo,
ben nieuw op dit forum,
ik rij al 2-3 jaar met een quad, toen het mocht reed ik er regelmatig mee in antwerpen, maar nu het niet meer mag,
3-4x per jaar in de ardennen

laatste keer was in september, na paar dagen goed crossen legde ik mijn quad stil voor een paar foto's te trekken, en toen ik die 2minuten later terug wouw starten, had ik totaal geen stroom meer, niets werkte toen nog...
ik dacht slecht contact aan de batterij, maar had gereedschap bij, dus ik had de contactjes ontkoppeld, en wat geschuurd maar gaf geen resultaat

en omdat ik op 2uur rijden, en middle of nowhere zat was het onmogelijk om iemand te bellen, dus begon ik maar wat te prutsen en zag dat er toen een kabeltje van de startrelais los zat (niet de 2 dikke, maar een dunne), op een of andere manier na heel lang knoeien en proberen (en een paar zekeringen verder) toch nog contact kunnen maken en kreeg licht enzo... maar starter werkte niet

dus heb ik hem in gang moeten duwen en toen starte die wel, onmiddellijk naar huis gereden , en toen ik thuis was, zette contact af maar de quad bleef draaien, tot ik die ene draadje terug heb losgekoppeld,

dan denk ik dat de startrelais hoogstwaarschijnelijk kapot is...
omdat ik volgende weekend naar ardennen terug ga, heb ik een nieuwe startrelais gekocht, maar hoe moet ik die nu juist verbinden? want heb die oude losgekoppeld en is toch al een paar maanden geleden, en weet eigenlijk niet waar die 2 dikke draden op aangesloten moeten worden, en die 2 dunne...

of denken jullie dat er iets anders mee mis is?
want zeker durf ik het niet zeggen maar tijdens het verbinden van die draadjes hoorde ik wel iets tikken dacht ik (durf het niet zeker te zeggen)

Afbeelding
linkse zekering is reserve
waar moet nu de + en de -?
en welke draadje moet op de kopere pinnen?

Mvg
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Warrior 350 stilgevallen

Bericht door Jason McCoy »

Een startrelais heeft toch helemaal geen plus en min?? Is volgens mij beide een plus en dan een schakeldraad om de schakeling open en dicht te zetten.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

Jason McCoy schreef:Een startrelais heeft toch helemaal geen plus en min?? Is volgens mij beide een plus en dan een schakeldraad om de schakeling open en dicht te zetten.
aah jaa, dat kan ook, gewoon een plus in plus uit, dus speelt geen rol of het links of rechts wordt aangesloten?

maar dacht dat er ook nog 2 kleine draadjes op aangesloten worden.

maakt dat uit op welke koper pinnetje dat komt?
links onder, rechts, of vanboven(die bovenste 2 zijn samen verbonden zie ik)

en heb ook gezocht maar kan geen elektrische schema vinden van een warrior 350 bj 2002
in de winkel in antwerpen kunnen zij het mij niet geven, willen enkel de quad zelf herstellen, maar moet het dan brengen, wat ook geen optie is
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Volgens mij heb je 2 dikke plus draden. Dus die maken niet uit.

De 2 kleine draadjes is dus een plus en een min denk ik om de schakeling te maken. Dat zou dus ook niet veel uitmaken dan.

Ofwel: proberen of eerst doormeten wat je precies hebt. Maar volgens mij maakt t allemaal niet zoveel uit

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

ik zal eens kijken, volgensmij moet dit hetzelfde zijn als bij de raptor 350, en laat ik nu net die service manual hebben
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

erikalbring schreef:ik zal eens kijken, volgensmij moet dit hetzelfde zijn als bij de raptor 350, en laat ik nu net die service manual hebben
ja ik denk dat het hetzelfde is,
want naar mijn weten is raptor 350, een warrior van vroeger, of heb ik het mis?:D

seg als je tijd hebt zou je niet een foto kunnen maken van je relais? hoe het bij jouw juist verbonden is...
want op die startrelais , heb je 3 mogelijkheden met die pinnetjes en maar 2 draadjes

toch bedankt voor je antwoord, nu weet ik al een pak meer:D
en mocht het volgende weekend niet werken... zou het verstandig zijn om terug die verbinding te overbruggen (zoals ik heb teruggereden... en de starter met een schakelaar direct op de batterij aan te sluiten....
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

in de service manual kan ik niet veel vinden, zal morgen even zien of ik een foto kan maken hoe het bij mij aangesloten zit, warrior is de voorganger van de raptor 350
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

loopt een dikke kabel van batterij direct naar start relais en zo door naar de starter
ik denk dat de 2 bovenste kleine pinnen de - is omdat deze verbonden zijn en de onderste kleine pinnen de + ik denk dat je de rechtse moet hebben

nu ben ik juist rap gaan kijken bij mijn 2 warriors die hebben beide gewoon een ronde startrelais met 2 dikke aansluitingen en 2 kleine links - en rechts +

heb ook even bij mijn raptor 700 gekeken die heeft 2 zekeringen ook die 4 aansluitingen waarvan 2 verbonden zijn gelijk op foto zitten 4 draden op. op die 2 die verbonden zijn zitten 2 rode en de linkse onder is bruin en de rechtse is blauw wit gestreept

denk dus niet dat je die nieuwe aan kunt sluiten op een warrior tenzij je hem met gewoon die 2 draden van je warrior kunt doen werken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

yamahakoppel schreef:loopt een dikke kabel van batterij direct naar start relais en zo door naar de starter
ik denk dat de 2 bovenste kleine pinnen de - is omdat deze verbonden zijn en de onderste kleine pinnen de + ik denk dat je de rechtse moet hebben

nu ben ik juist rap gaan kijken bij mijn 2 warriors die hebben beide gewoon een ronde startrelais met 2 dikke aansluitingen en 2 kleine links - en rechts +

heb ook even bij mijn raptor 700 gekeken die heeft 2 zekeringen ook die 4 aansluitingen waarvan 2 verbonden zijn gelijk op foto zitten 4 draden op. op die 2 die verbonden zijn zitten 2 rode en de linkse onder is bruin en de rechtse is blauw wit gestreept

denk dus niet dat je die nieuwe aan kunt sluiten op een warrior tenzij je hem met gewoon die 2 draden van je warrior kunt doen werken
hmm, de startrelais van op de foto is identiek dezelfde dan hetgeen ik nu heb opsteken,kan zijn dat er toch 3 draadjes uitkomen... maar ik betwijfel het, want zoals ik mij kan herinneren lopen die 2 draadjes +- 15-20cm tot aan een andere stekker.

zal alles opschrijven en proberen volgende weekend,
heb wat zitten zoeken op dit forum
het zou ook goed kunnen dat mijn contactslot gewoon slecht contact heeft... met al dat gepruts met de draadjes, heb ik gewoon vals contact gegeven misschien.
erikalbring schreef:in de service manual kan ik niet veel vinden, zal morgen even zien of ik een foto kan maken hoe het bij mij aangesloten zit, warrior is de voorganger van de raptor 350
ben benieuwd naar je foto,

toch bedankt voor de moeite, hopelijk krijg ik het gefixt
het is zalig weer voor ermee te rijden haha:D
YamahaGrizzly600
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door YamahaGrizzly600 »

Je heb een pluskabel die gaat vanaf de plus van je Accu naar de startrelais, 1 van de ronde gaten onder op de foto, de andere ronde gat gaat met een dikke kabel naar je startmotor. De kleine pinnentjes zijn de stuurstroom-pinnen, 1 zit op de schakelaar van de startknop en de ander gaat naar massa (frame) het is alleen uitzoeken welke pinnen het zijn.
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

hey,
ik heb dit vandaag opgelost gekregen.
gewoon de 2 dikke aangesloten en die 2 kleine vanboven op die relais, en na ff starten is het toch gelukt.

maar na een halve dag te rijden (normaal, niet echt wild ofzo)
reed ik door een bosweg, plots door een redelijk diepe plas
hoorde direct geratel uit mijn blok, meteen gestopt, en stationair draaide die , maar moetst gas geven om die niet te laten stilvallen.
en uiteindelijk toch stilgelegd, zag niets speciaal aan het blok, niet gebarsten ofzo...
maar toen ik opnieuw wilde starten blijft die hangen op een punt...

wat kan dit zijn? toch geen warmloper?
of door die koude douche iets vanbinnen kapot? zuigers en cilinder?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Vocht bij je bougie? Door t rijden door de plas is mijn eerste gedachte dat er ergens vocht bij is gekomen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

Jason McCoy schreef:Vocht bij je bougie? Door t rijden door de plas is mijn eerste gedachte dat er ergens vocht bij is gekomen
ik denk het niet, want nu is em precies geblokkeerd als ik start, met startkabels ook geprobeerd om toch maximum stroom te hebben, dan gaat die wel voorbij die punt, en krijg die ff gestart, maar echt een serieuze geratel
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

vastloper.....

tijd om je blok uit elkaar te halen denk ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

startkoppeling misschiens
neem je starter eens af en voel in het gat zit een tandwiel moet in 1 richting soepel draaien en in de andere richting vast zitten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie