ben nieuw op dit forum,
ik rij al 2-3 jaar met een quad, toen het mocht reed ik er regelmatig mee in antwerpen, maar nu het niet meer mag,
3-4x per jaar in de ardennen
laatste keer was in september, na paar dagen goed crossen legde ik mijn quad stil voor een paar foto's te trekken, en toen ik die 2minuten later terug wouw starten, had ik totaal geen stroom meer, niets werkte toen nog...
ik dacht slecht contact aan de batterij, maar had gereedschap bij, dus ik had de contactjes ontkoppeld, en wat geschuurd maar gaf geen resultaat
en omdat ik op 2uur rijden, en middle of nowhere zat was het onmogelijk om iemand te bellen, dus begon ik maar wat te prutsen en zag dat er toen een kabeltje van de startrelais los zat (niet de 2 dikke, maar een dunne), op een of andere manier na heel lang knoeien en proberen (en een paar zekeringen verder) toch nog contact kunnen maken en kreeg licht enzo... maar starter werkte niet
dus heb ik hem in gang moeten duwen en toen starte die wel, onmiddellijk naar huis gereden , en toen ik thuis was, zette contact af maar de quad bleef draaien, tot ik die ene draadje terug heb losgekoppeld,
dan denk ik dat de startrelais hoogstwaarschijnelijk kapot is...
omdat ik volgende weekend naar ardennen terug ga, heb ik een nieuwe startrelais gekocht, maar hoe moet ik die nu juist verbinden? want heb die oude losgekoppeld en is toch al een paar maanden geleden, en weet eigenlijk niet waar die 2 dikke draden op aangesloten moeten worden, en die 2 dunne...
of denken jullie dat er iets anders mee mis is?
want zeker durf ik het niet zeggen maar tijdens het verbinden van die draadjes hoorde ik wel iets tikken dacht ik (durf het niet zeker te zeggen)

linkse zekering is reserve
waar moet nu de + en de -?
en welke draadje moet op de kopere pinnen?
Mvg