Hoi. Net nieuw hier ( wel al voorgesteld) en meteen een vraag die ik via zoekfunctie niet kan vinden.
Ik heb een barossa cheetah 250 uit 04.
Als ik harder dan 80 kmh heb gereden kan ik niet ontkoppelen totdat ikweer heel rustig door rijdt in zijn 5.
Dit maakt stoppen vanuit 80+ lastig zeg maar
De vorige eigenaar heeft er een nieuw setje koppelingsplaten in gelegd.
Iemand ideeen?
Groet thijmen
verkeerde olie welke olie zit erin moet olie gebruiken voor natte koppeling
vorige eigenaar zegt dat hij nieuwe koppelingsplaten heeft gestoken en heeft hem ook gezegt waarom dat de quad verkocht omdat de koppeling bleef plakken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Quad komt van een garagehouder. Was een hobbyproject om hem op te knappen en wat te verdienen. Olie weet ik niet. Hij had er motorolie ingedaan. Zal het iig gaan verversen/vervangen. Maar vond het vreemd dat het enkel boven hogere snelheden gebeurt.
zal dan een andere temperatuur krijgen of dan komen er meer krachten op
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ik hoop dat je er met alleen andere olie bent,het kan zijn dat door de warmte de platen vol zitten met oilie en ook met de corecte olie dienst weigeren,
Ik zou de schade nemen en ook andere platen monteren.
Als de platen nu vol zitten met verkeerde zullen ze zich niet gauw vol zuigen met de nieuwe correcte olie.
Dank voor de reacties. De verkeerde olie heeft er gelukkig maar 2 dagen ingezeten. Is nu vervangen door de juiste. Ga het vanmiddag proberen. Anders idd nieuwe platen.
Nee, het gaat om de het deel waar de koppelingsplaten in liggen. De uitsteeksels van de platen hebben een keepje geslagen in de korf waardoor ze niet vrij meer kunnen schuiven.
Sorry voor de onduidelijke uitleg, maar als je het loshaalt dan wordt het wel duidelijk.
Ondertussen bezig geweest met de koppeling. Heb alles eruit gehaald en kwam erachter dat de eerste plaat ( tegen het blok aan in de krans) een spacer was. Naar mijn idee moet je altijd beginnen en eindigen met een koppelingsplaat met structuur? Weet iemand of dit klopt bij een barossa cheetah? Of heeft iemand toevallig duidelijke fotos of weet een exploded view te staan? Ik vermoed dat er een verkeerde set platen in zit oid.
Groet thijmen
Koppelingsplaat - frictie plaat - dunne koppelingsplaat en daarin een soort van verende plaat - frictieplaat - kopelings plaat - frictie etc. Je eindigt weer met een koppelingsplaat.
Koppelingsplaat - frictie plaat - dunne koppelingsplaat en daarin een soort van verende plaat - frictieplaat - kopelings plaat - frictie etc. Je eindigt weer met een koppelingsplaat.
Sorry maar toch even voor de duidelijkheid. Bedoel je met frictieplaat een stalen plaat? Er zitten nu totaal 5 koppelingsplaten in en 5 stalen platen. Geen van de koppelingsplaten heeft een soort verende plaat.
Denk toch maar nieuw setje zien te bestellen.
Iemand een link naar het juiste setje voor een barossa cheerah 250?
Er zoals gezegd 1frictieplaat tussenuit gehaald. Pakte die hem helemaal niet op. Koppelingskapel los gehaald en geprobeerd. Net aan pakt de koppeling op. Bij gas geven slipt ie.
Wil nog niet echt werken helaas. Maar ik blijf doorzoeken.