Yamaha blaster '02
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Yamaha blaster '02
Het is bij 2 takt zeker zelf te doen, op de krukas na die moet gebalanceerd worden, enja dat kan niet iedereen.
Is niet zoals 4 takt dat je rekening met de distributie ketting kleppen enzovoort.
Is niet zoals 4 takt dat je rekening met de distributie ketting kleppen enzovoort.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: Yamaha blaster '02
2t is idd heel simpel. Maar van waar komt je tik juist?
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Yamaha blaster '02
Tja een zuigertje vervangen vind ik geen probleem, maar ik heb geen ervaring met het splitsen van het blok en met de krukas.
De precieze plaats kon ik niet lokaliseren maar het komt uit het voorste deel (de motor dus).
Het is volgens mij hetzelfde als bij deze blaster:
http://www.youtube.com/watch?v=BP3cZrsBPyU
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=41779" onclick="window.open(this.href);return false;
De precieze plaats kon ik niet lokaliseren maar het komt uit het voorste deel (de motor dus).
Het is volgens mij hetzelfde als bij deze blaster:
http://www.youtube.com/watch?v=BP3cZrsBPyU
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=41779" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Yamaha blaster '02
Hoe bedoel je balanceren?sjmallie94 schreef:Het is bij 2 takt zeker zelf te doen, op de krukas na die moet gebalanceerd worden, enja dat kan niet iedereen.
Re: Yamaha blaster '02
Uitklokken dus in lijn zetten
Als je je bigeind lager moet vervangen van je krukas moet je de krukwang eraf persen
Lager vervangen en de krukaswang weer terug persen .
Het geheel doent dan opnieuw uit geklokt te worden
Balanceren is niet nodig hoor
Als je je bigeind lager moet vervangen van je krukas moet je de krukwang eraf persen
Lager vervangen en de krukaswang weer terug persen .
Het geheel doent dan opnieuw uit geklokt te worden
Balanceren is niet nodig hoor
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Yamaha blaster '02
Aha, en daar heb je speciaal gereedschap voor nodig zeker? Of kan je deze er gewoon af tikken of iets dergelijks?
Want de drijfstang zit er zeker niet opgeschroefd? Dat je deze tussen de wangen uit kan halen?
Bedankt voor de hulp
Want de drijfstang zit er zeker niet opgeschroefd? Dat je deze tussen de wangen uit kan halen?
Bedankt voor de hulp
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Yamaha blaster '02
Dat kun je niet zelf al heb je er een pers voor staan. Dingen moeten idd gebalanceerd of uitgelijnd worden.
Anders krijg je trillingen en gaat het inwendig zitten wrikken. Daardoor gaat de boel dus weer stuk.
Je kunt dat best even laten doen door een specialist
Anders krijg je trillingen en gaat het inwendig zitten wrikken. Daardoor gaat de boel dus weer stuk.
Je kunt dat best even laten doen door een specialist
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Yamaha blaster '02
Idd , je hebt twee opleg blokken nodig en 2microtasters
Dioor de krukas te draaien zie je een uitslag op de micrometers deze uitslag dient aan beide zijden 0 te zijn anders gaat het geheel erg trillen met de schade tot gevolg
Het is alleen te doen als je de middelen hebt zoals wij in de werkplaats anders is het niet verstandig om een poging te doen
Dus in jou geval gewoon laten doen of een nieuwe krukas kopen
Succes
Dioor de krukas te draaien zie je een uitslag op de micrometers deze uitslag dient aan beide zijden 0 te zijn anders gaat het geheel erg trillen met de schade tot gevolg
Het is alleen te doen als je de middelen hebt zoals wij in de werkplaats anders is het niet verstandig om een poging te doen
Dus in jou geval gewoon laten doen of een nieuwe krukas kopen
Succes
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Yamaha blaster '02
Oke dat is jammer, bedankt voor de uitleg mannen
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
Blokje opengemaakt, er zit dus speling op de small-end en de big-end..
Dus binnenkort maar de krukas wegbrengen.
De cilinder en zuiger zijn ook niet best meer, een aantal flink diepe krassen. Die moet dus flink gehoond worden.
Dus binnenkort maar de krukas wegbrengen.
De cilinder en zuiger zijn ook niet best meer, een aantal flink diepe krassen. Die moet dus flink gehoond worden.
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
Duidelijk net op tijd geweest man , dit had niet lang meer uitgehouden
Ik had na 5jaar rijden een zuiger die niets geleden had , had dan ook maar weinig uren gedraaid dat wel
Je zult hem moeten op laten boren en honen en een nieuwe zuiger zetten
Wiseco is een echte zuiger voor je beestje en als je slim bent neem je wat poortwerk in je cilinder mee
Ga je veel mee bereiken namelijk heb ik ook gedaan
Als je er meer over wilt weten dan moet je me maar pb sturen
Succes met de revisie
Ik had na 5jaar rijden een zuiger die niets geleden had , had dan ook maar weinig uren gedraaid dat wel
Je zult hem moeten op laten boren en honen en een nieuwe zuiger zetten
Wiseco is een echte zuiger voor je beestje en als je slim bent neem je wat poortwerk in je cilinder mee
Ga je veel mee bereiken namelijk heb ik ook gedaan
Als je er meer over wilt weten dan moet je me maar pb sturen
Succes met de revisie
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
Ja het klonk al niet goed dus maar uit voorzorg opengemaakt.
Zit er verschil tussen een Wiseco en de normale zuiger? Moet ook wel een overmaat hebben na het honen.
Tunen ga ik nog even niet doen, ik maak hem eerst helemaal in orde en misschien daarna.
Dan zal ik je wel een bericht sturen
Zit er verschil tussen een Wiseco en de normale zuiger? Moet ook wel een overmaat hebben na het honen.
Tunen ga ik nog even niet doen, ik maak hem eerst helemaal in orde en misschien daarna.
Dan zal ik je wel een bericht sturen
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
als je wilt tunen kan je dit beter doen voor je gaat honen hoef je ook minder krap te kijken als je wand gehoond is heb je zo een krasje in je nieuwe frisse wand
de wiseco/wossner zuigers zijn veel sterker als de normale pro-x deze willen bij extreme slijtage wel eens breken
aan de inlaat kant de wiseco/wossners hebben dit niet topspul
de wiseco/wossner zuigers zijn veel sterker als de normale pro-x deze willen bij extreme slijtage wel eens breken
aan de inlaat kant de wiseco/wossners hebben dit niet topspul
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
Ja dat is ook zo maar dat is iets voor later
Oke dan ga ik voor een Wiseco kijken
Oke dan ga ik voor een Wiseco kijken
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Yamaha blaster '02 Motor revisie
ik zou de uitlaat poort toch 2mm omhoog halen kost je niks levert toch al veel verschil op