quad voor woon-werkverkeer
quad voor woon-werkverkeer
Hallo,
Ik zou een quad willen kopen, hoofdzakelijk voor woon-werkverkeer. Mijn auto verbruikt 8a9 liter.
De quad zou makkelijk 90km/u moeten kunnen maar 100 is dus zeker niet nodig. Vooral het verbruik is mij dus belangrijk, liefst max 7 liter zodat ik goedkoper rij dan met de auto.
Ik zou soms wel eens graag het veld inrijden maar eerder sporadisch. De quad dient dus eerder om 5 dagen op 7 en met 50km/dag te rijden door weer, wind en sneeuw.
Wat raden jullie aan? Ik vind de yamaha raptor 700 wel knap maar heb ik een 700 nodig of haalt een lager model ook vlot 90?
Ik wil vooral ook op het verbruik letten dus... Ik dacht eerst aan een utility quad maar deze zijn zwaarder dus zullen ook wel meer verbruiken. Daarom misschien meer een sport quad?
Tips voor andere merken/modellen ook welkom!
Bedankt!
Ik zou een quad willen kopen, hoofdzakelijk voor woon-werkverkeer. Mijn auto verbruikt 8a9 liter.
De quad zou makkelijk 90km/u moeten kunnen maar 100 is dus zeker niet nodig. Vooral het verbruik is mij dus belangrijk, liefst max 7 liter zodat ik goedkoper rij dan met de auto.
Ik zou soms wel eens graag het veld inrijden maar eerder sporadisch. De quad dient dus eerder om 5 dagen op 7 en met 50km/dag te rijden door weer, wind en sneeuw.
Wat raden jullie aan? Ik vind de yamaha raptor 700 wel knap maar heb ik een 700 nodig of haalt een lager model ook vlot 90?
Ik wil vooral ook op het verbruik letten dus... Ik dacht eerst aan een utility quad maar deze zijn zwaarder dus zullen ook wel meer verbruiken. Daarom misschien meer een sport quad?
Tips voor andere merken/modellen ook welkom!
Bedankt!
Re: quad voor woon-werkverkeer
Ik reed met mijn originele ltz400 makkelijk 1 op 25 of zelfs 1 op 30 af en toe.
Ligt eraan hoe veel gas je geeft.
Maar dan moet je quad motorisch wel origineel zijn.
Een raptor zal minder zuinig zijn vanwege de cilinder inhoud.
Maar zal 1 op 20 ook kunnen halen mits motor origineel is.
Ligt eraan hoe veel gas je geeft.
Maar dan moet je quad motorisch wel origineel zijn.
Een raptor zal minder zuinig zijn vanwege de cilinder inhoud.
Maar zal 1 op 20 ook kunnen halen mits motor origineel is.
Een suzuki LTZ 400 is ook meer dan zwaar genoeg voor jou doel einde en is nog iets zuiniger dan een 700.
Deze heeft een top van rond de 120 a 130 (hangt van de vertanding af). Dus je kan vlot met het verkeer mee ook al neem je af en toe eens een stukje expresweg
Deze heeft een top van rond de 120 a 130 (hangt van de vertanding af). Dus je kan vlot met het verkeer mee ook al neem je af en toe eens een stukje expresweg
suzuki ltz 400 special edition
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ik red met mijn Raptor 700 geeneens 1 op 10 joh, nah ja misschien net.
Kan wel zuiniger? Ja natuurlijk maar dat doe je zelden! Je gaat gas geven, zo werkt dat nou eenmaal.
Het verbruik van een LTZ of een 700 zal niet veel maken. Omdat de 700 een grotere cilinder heeft gaat er meer in. Maar daarintegen hoeft hij veel minder hard te werken om op hetzelfde resultaat te komen
Kan wel zuiniger? Ja natuurlijk maar dat doe je zelden! Je gaat gas geven, zo werkt dat nou eenmaal.
Het verbruik van een LTZ of een 700 zal niet veel maken. Omdat de 700 een grotere cilinder heeft gaat er meer in. Maar daarintegen hoeft hij veel minder hard te werken om op hetzelfde resultaat te komen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik heb ruim 200 km op een tank gereden en was hij nog niet leeg.
Een originele ltz is echt zuinig.
Een originele ltz is echt zuinig.
dus een lagere cilinderinhoud --> minder verbruik?
maar wat is dan de minimum cilinderinhoud die ik nodig heb om vlot 90 te kunnen rijden?
wat zou dan 't verbruik van de raptor 700 zijn op de weg? ik rij veel 90km/u maar ook veel stoppen aan verkeerslichten en wil natuurlijk niet optrekken als een slak. ik spreek echt alleen over het on road verbruik omdat ik toch vooral op de weg ga rijden.
ik lees hier 1/20 tot 1/30 voor een ltz400 maar 1/10 voor een raptor???
maar wat is dan de minimum cilinderinhoud die ik nodig heb om vlot 90 te kunnen rijden?
wat zou dan 't verbruik van de raptor 700 zijn op de weg? ik rij veel 90km/u maar ook veel stoppen aan verkeerslichten en wil natuurlijk niet optrekken als een slak. ik spreek echt alleen over het on road verbruik omdat ik toch vooral op de weg ga rijden.
ik lees hier 1/20 tot 1/30 voor een ltz400 maar 1/10 voor een raptor???
De meeste auto's houden een Suzuki ltz niet bij met optrekken.
En hij kan zuinig rijden.
Rijd er zelf al een tijd mee rond en ben erg tevreden over het verbruik.
Als ik de snelweg opga rijd ik ook maar 90.
Ben je net sneller als de vrachtwagens.
Een raptor 700 is niet zo zuinig als een ltz.
En hij kan zuinig rijden.
Rijd er zelf al een tijd mee rond en ben erg tevreden over het verbruik.
Als ik de snelweg opga rijd ik ook maar 90.
Ben je net sneller als de vrachtwagens.
Een raptor 700 is niet zo zuinig als een ltz.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ik vind dat jullie de ts geen reeel beeld geven op de werkelijkheid. Een quad die 1/30 rijd is onzin.
In het boekje van mn auto staat ook dat i 1 op 22 kan doen. Nou ik zal je zeggen dat i in werkelijkheid gewoon 1 op 12 doet.
200 km op 1 tank? Ja achterop een aanhanger misschien maar anders niet. Tenzij je echt super schattig aan het rijden bent maar een beetje vent geeft gas met dat ding.
In het boekje van mn auto staat ook dat i 1 op 22 kan doen. Nou ik zal je zeggen dat i in werkelijkheid gewoon 1 op 12 doet.
200 km op 1 tank? Ja achterop een aanhanger misschien maar anders niet. Tenzij je echt super schattig aan het rijden bent maar een beetje vent geeft gas met dat ding.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
1 op 10 vind ik ook wel veel voor een raptor 700, 1 op 15 mag je toch wel tellen bij rustig rijden en 1 op 12 bij sportief rijden op de weg
een ltz is wel wat zuiniger merk dat tijdens rond ritten dat die mannen rap 1 of 2 liter minder tanken bij de zelfde km's
zelf heb ik ook nog een warrior 350 en als je die op zijn staart trapt om een groep 700's proberen te volgen zit die rap 1 op 12 te rijden is dan constant op zijn max trekken
een quad kopen om zuiniger te rijden is geen goed idee je zit in weer en wind te rijden bij een auto zit je droog en het onderhoud van een quad om de 1500km of 2000km, zijn sommige die zelfs om de 500km andere olie in doen dan is het ook een duur zaakje de nieuwe auto's zijn om de 30.000km tegenwoordig, kost u dan 500€ in een garage
quad om de 1500km aan 50€ als je het zelf doet, zit je al aan 1000€ als je 30.000km hebt en tegen dan heb je al andere kosten aan je quad gehad hoe je het draait of keert quad is duurder dan auto in mijn ogen in onderhoud
een ltz is wel wat zuiniger merk dat tijdens rond ritten dat die mannen rap 1 of 2 liter minder tanken bij de zelfde km's
zelf heb ik ook nog een warrior 350 en als je die op zijn staart trapt om een groep 700's proberen te volgen zit die rap 1 op 12 te rijden is dan constant op zijn max trekken
een quad kopen om zuiniger te rijden is geen goed idee je zit in weer en wind te rijden bij een auto zit je droog en het onderhoud van een quad om de 1500km of 2000km, zijn sommige die zelfs om de 500km andere olie in doen dan is het ook een duur zaakje de nieuwe auto's zijn om de 30.000km tegenwoordig, kost u dan 500€ in een garage
quad om de 1500km aan 50€ als je het zelf doet, zit je al aan 1000€ als je 30.000km hebt en tegen dan heb je al andere kosten aan je quad gehad hoe je het draait of keert quad is duurder dan auto in mijn ogen in onderhoud
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
- Jason McCoy
- Quad GOD
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Hmmm dan moet ik toch mijn 2 quads eens na kijken, laaste 2 x even met tanken opgelet 1/6 1/8 daar tussen in.
1/15 zal nooit gaan halen denk ik, ja dan zouw me schroefje moeten indraaien bij de gashendel
Maar dat zal ook goed aan mijn rijstijl liggen...
1/15 zal nooit gaan halen denk ik, ja dan zouw me schroefje moeten indraaien bij de gashendel
Maar dat zal ook goed aan mijn rijstijl liggen...
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- yamahakoppel
- Quad GOD
1op6 wilt wel zeggen 16,6 liter op 100km hallo ofwel scheelt er iets aan uw quads of jij berekend iets mis
Groetjes Kris
dus 1 op 20 is niet reëel voor een ltz400? lijkt mij nochtans aanvaardbaar. 1 op 15 zou ook nog ok zijn voor mij.
en geloof mij: m'n auto kost mij veel meer. het is een oudere suv met een 4 traps automaat dus hoger verbruik, duurdere banden, meer onderhoud, ...
en nogmaals: ik koop zo'n ding om te racen. ik wil gewoon rustig naar m'n werk rijden en niet wegscheuren aan elk verkeerslicht.
ik vind alles wat meer verbruikt dan 1 op 12 het gewoon niet waard.
dus ltz400 of geen ltz400...? de meningen zijn hier echt wel heel verdeeld en het ene moment twijfel ik meer dan het andere...
en geloof mij: m'n auto kost mij veel meer. het is een oudere suv met een 4 traps automaat dus hoger verbruik, duurdere banden, meer onderhoud, ...
en nogmaals: ik koop zo'n ding om te racen. ik wil gewoon rustig naar m'n werk rijden en niet wegscheuren aan elk verkeerslicht.
ik vind alles wat meer verbruikt dan 1 op 12 het gewoon niet waard.
dus ltz400 of geen ltz400...? de meningen zijn hier echt wel heel verdeeld en het ene moment twijfel ik meer dan het andere...
Vraag het aan bonzaiking, peter skull.
Ik heb heel de wlies rit niet hoeven tanken.
Was 200 km toen ik thuis kwam op 1 tank.
De zeeland rit van vorig jaar naar terneuze.
Toen ik daar aankwam heb ik getankt 5,5 liter was 140 km heen.
Terug was omweg toen 160 km gereden toen ik thuis kwam getankt en er ging nog geen 6,5 liter in.
En die rit hebben we niet rustig gereden.
Dus jullie met je onzin dit en dat.
Zijn harde feiten die ik met mijn ltz heb meegemaakt.
En meerdere die dit kunnen beamen.
Ik heb heel de wlies rit niet hoeven tanken.
Was 200 km toen ik thuis kwam op 1 tank.
De zeeland rit van vorig jaar naar terneuze.
Toen ik daar aankwam heb ik getankt 5,5 liter was 140 km heen.
Terug was omweg toen 160 km gereden toen ik thuis kwam getankt en er ging nog geen 6,5 liter in.
En die rit hebben we niet rustig gereden.
Dus jullie met je onzin dit en dat.
Zijn harde feiten die ik met mijn ltz heb meegemaakt.
En meerdere die dit kunnen beamen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Vaag....
De heenweg liep i dus 1 op 25.
laten we zeggen de terugweg ook maar de laatste 20 km koste een liter? Dus 1 op 20
Maar feit is dat de meeste mensen zo rond de 1 op 15 rijden denk ik.
Als wij ritten rijden dan merk ik weleens dat ik vaker of meer tank dan anderen die standaard staan. Scheelt echt wel of i is opgefokt of niet.
Maar een quad is geen goedkoop vervoermiddel vind ik. Gaat je zo een paar 1000 per jaar kosten en daarbij komt dan nog de aanschaf.
Afhankelijk is ook wel in wel land je woont qua verzekering
De heenweg liep i dus 1 op 25.
laten we zeggen de terugweg ook maar de laatste 20 km koste een liter? Dus 1 op 20
Maar feit is dat de meeste mensen zo rond de 1 op 15 rijden denk ik.
Als wij ritten rijden dan merk ik weleens dat ik vaker of meer tank dan anderen die standaard staan. Scheelt echt wel of i is opgefokt of niet.
Maar een quad is geen goedkoop vervoermiddel vind ik. Gaat je zo een paar 1000 per jaar kosten en daarbij komt dan nog de aanschaf.
Afhankelijk is ook wel in wel land je woont qua verzekering
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland