1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
GEEF GELIJK JE REACTIE EN MENING AUB
hoop dat het zo goed word weer gegeven
de mijne heb van de rdw een nieuw vin nr gekregen
als je het na wil bouwen mag !!!!
maar je zal nog een paar tekeningen nodig hebben die ik hier niet zal plaatsen
deze kan je gratis bij mij krijgen met licentie er bij
wil alleen dat de frames quadzilla waardig zijn
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... e.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... e.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... 3.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... 1.jpg.html
hoop dat het zo goed word weer gegeven
de mijne heb van de rdw een nieuw vin nr gekregen
als je het na wil bouwen mag !!!!
maar je zal nog een paar tekeningen nodig hebben die ik hier niet zal plaatsen
deze kan je gratis bij mij krijgen met licentie er bij
wil alleen dat de frames quadzilla waardig zijn
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... e.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... e.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... 3.jpg.html
http://s1308.photobucket.com/user/meyer ... 1.jpg.html
Laatst gewijzigd door ACC op wo 05 jun, 2013 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!
totaal 350 euro aan metaal
laat je het maken bij metaalbedrijf zo 600 euro
vin nr rdw 110 euro
kenteken rdw lelystad keuring 350 euro
laat je het maken bij metaalbedrijf zo 600 euro
vin nr rdw 110 euro
kenteken rdw lelystad keuring 350 euro
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!
Wat is een quadzilla ?
Its better to burn out then to fade away
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!
een 'echte' quadzilla is een Suzuki LT500r (2takt 500cc quad).
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!
kijk naar eerste foto
zie je het logo met naam
we geen bedrijf maar we moesten wat verzinnen als bedrijfsnaam ( mag geen suzuki als bedrijfsnaam )
kevin heeft dit logo met naam ontworpen
we hebben met ze twee dit frame bedacht
en WIJ zijn SAMEN quadzilla
van daar
hoop je zo genoeg info gegeven
m.v.g. alex
zie je het logo met naam
we geen bedrijf maar we moesten wat verzinnen als bedrijfsnaam ( mag geen suzuki als bedrijfsnaam )
kevin heeft dit logo met naam ontworpen
we hebben met ze twee dit frame bedacht
en WIJ zijn SAMEN quadzilla
van daar
hoop je zo genoeg info gegeven
m.v.g. alex
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Ok nu heb je zelf een frame gemaakt.
Maar welke kappen passen erop?
En welke blokken passen eronder?
Maar welke kappen passen erop?
En welke blokken passen eronder?
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
heb zelf van een loncin street quad de kappen met web motief koste 200 euro compleet
maar als je de welving van het frame na maak van de quad waar jij de kappen van wil
kan je elke kappenset er op doen die je wil of je doet de tank daar dat kan ook
( wel de kappen er bij als je gaat bouwen !!! ) meten is weten
in dit frame heb je genoeg ruimte om het blok zo laag mogelijk te zetten
welk blok maakt niet uit dus frame is niet merk gebonden
welke jij maar wil
maar tot 1000cc of 140 pk dat is de enige beperking
dan zit je op 75 % van wat verstandig is voor het frame
en meer krijg je toch niet op de weg ( legaal )
maar je bouwt het frame toch om je blok heen ( zie mijn andere foto's )
en de eerste twee ophang punten van je blok op het frame bepaal je al vroeg in de bouw fase
zet het tandwiel van je blok en van de achter as in lijn
en hou aan beide kanten van je blok 1.5 cm ruimte deze ruimte heb je later nodig voor het stellen
en zo bepaal je je plek van je ophangpunten
en dat mag best stevig uitgevoerd worden in 14 mm bij 80 mm materiaal
dus niet merk gebonden
ik hou zelf van het enduro geluid
dus dat heb ik laten gelden bij me keuze van blok
maar als je de welving van het frame na maak van de quad waar jij de kappen van wil
kan je elke kappenset er op doen die je wil of je doet de tank daar dat kan ook
( wel de kappen er bij als je gaat bouwen !!! ) meten is weten
in dit frame heb je genoeg ruimte om het blok zo laag mogelijk te zetten
welk blok maakt niet uit dus frame is niet merk gebonden
welke jij maar wil
maar tot 1000cc of 140 pk dat is de enige beperking
dan zit je op 75 % van wat verstandig is voor het frame
en meer krijg je toch niet op de weg ( legaal )
maar je bouwt het frame toch om je blok heen ( zie mijn andere foto's )
en de eerste twee ophang punten van je blok op het frame bepaal je al vroeg in de bouw fase
zet het tandwiel van je blok en van de achter as in lijn
en hou aan beide kanten van je blok 1.5 cm ruimte deze ruimte heb je later nodig voor het stellen
en zo bepaal je je plek van je ophangpunten
en dat mag best stevig uitgevoerd worden in 14 mm bij 80 mm materiaal
dus niet merk gebonden
ik hou zelf van het enduro geluid
dus dat heb ik laten gelden bij me keuze van blok
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Ik zou eerst wel eens willen zien of dat zomaar lukt zoals jij het aangeeft.
Een vin nummer is alleen maar het nummer wat het voertuig koppelt aan de papieren.
Volgens mij als jij zo'n frame hebt en je bouwt daar een 1000cc blok onder en een quad omheen krijg je nooit een typegoedkeuring als quad (15kw)
Hij zal helemaal opnieuw getest moeten worden door diversen instantie's en hij zal moeten voldoen aan de richtlijnen zoals veiligheid, milieu etc.
Heb jezelf al een complete quad gebouwd op deze manier? met legaal kenteken (dus niet van een donorquad)
En mocht het echt allemaal zo simpel gaan, tip dan "Dash" effe http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 22&t=42796 kan ie misschien wat geld in zijn zak houden.
Een vin nummer is alleen maar het nummer wat het voertuig koppelt aan de papieren.
Volgens mij als jij zo'n frame hebt en je bouwt daar een 1000cc blok onder en een quad omheen krijg je nooit een typegoedkeuring als quad (15kw)
Hij zal helemaal opnieuw getest moeten worden door diversen instantie's en hij zal moeten voldoen aan de richtlijnen zoals veiligheid, milieu etc.
Heb jezelf al een complete quad gebouwd op deze manier? met legaal kenteken (dus niet van een donorquad)
En mocht het echt allemaal zo simpel gaan, tip dan "Dash" effe http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 22&t=42796 kan ie misschien wat geld in zijn zak houden.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Dash kennende gaat die meer voor iets wat bestaand en beproefd is en waar i mee terug kan gaan als het stuk gaat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Haha
Uiteraard heb ik direct dit topic gelezen bij het zien van de titel.
Maar ben niet zo technisch, dus had gelijk wel in de gaten dat het niks voor mij is.
Lijkt me gaaf als iemand er iets mee gaat bouwen! Of gebeurt dat al? Neem aan dat je zo'n ontwerp niet voor de leuk maakt, maar er ook iets mee gaat bouwen of aan het bouwen bent?
Uiteraard heb ik direct dit topic gelezen bij het zien van de titel.
Maar ben niet zo technisch, dus had gelijk wel in de gaten dat het niks voor mij is.
Lijkt me gaaf als iemand er iets mee gaat bouwen! Of gebeurt dat al? Neem aan dat je zo'n ontwerp niet voor de leuk maakt, maar er ook iets mee gaat bouwen of aan het bouwen bent?
Gang is alles! Remmen is angst!
(\../)
(O.o)
( . . )
/_|_\
Yamaha Raptor 700 2012
(\../)
(O.o)
( . . )
/_|_\
Yamaha Raptor 700 2012
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
jongens luister
het is vrij simpel
ik ben met een kaal frame naar rdw zwolle gegaan
ben niet voor een serie type goedkeuring gegaan maar voor een alleen staande goedkeuring gegaan
vin nr in slaan kost 110 euro en dan laat je je blok ook gelijk zien
ik val door het frame onder de zware quads categorie zoals canam enz enz
ik heb het zo gedaan zware frame en lichte motor vtwin 400 cc a 36 pk ( lichtste blokje )
en zo dus door de keuring gekregen bij rdw lelystad moet alleen technisch als nieuw zijn en alles moet werken
gekeurd kan ik er er 3 upgrade blokken in kwijt 650cc 750cc en 1000 cc
zonder dat ik wat aan de ophang punten van het frame hoef te doen ( alles honda )
en dan zet je net zo makkelijk als bij een auto een andere motorblok op het kenteken
en dat kan dan zelfs bij elk autobedrijf gebeuren en hoef je niet naar de rdw
het is vrij simpel
ik ben met een kaal frame naar rdw zwolle gegaan
ben niet voor een serie type goedkeuring gegaan maar voor een alleen staande goedkeuring gegaan
vin nr in slaan kost 110 euro en dan laat je je blok ook gelijk zien
ik val door het frame onder de zware quads categorie zoals canam enz enz
ik heb het zo gedaan zware frame en lichte motor vtwin 400 cc a 36 pk ( lichtste blokje )
en zo dus door de keuring gekregen bij rdw lelystad moet alleen technisch als nieuw zijn en alles moet werken
gekeurd kan ik er er 3 upgrade blokken in kwijt 650cc 750cc en 1000 cc
zonder dat ik wat aan de ophang punten van het frame hoef te doen ( alles honda )
en dan zet je net zo makkelijk als bij een auto een andere motorblok op het kenteken
en dat kan dan zelfs bij elk autobedrijf gebeuren en hoef je niet naar de rdw
Laatst gewijzigd door ACC op do 06 jun, 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Dus zoals ik het nu lees, heb jij een goedkeuring gekregen voor het frame. en niet voor een complete quad
Maar als jij een Yamaha Raptor 700 1 cilinder hebt, en jij neemt een nieuw frame en ploft daar een 1000cc 4 cilinder onder dan kan je dus volgens jou met hetzelfde (Yamaha) kenteken rondrijden als er al op zat toen het nog een raptor was???? zonder dat je remmen etc. moet aanpassen.
Bij auto's is het zo dat het aantal cilinders niet mag wijzigen en het vermogen ook niet meer dan zoveel % mag toenemen.
En wat voor een merk staat er dan straks bij jou op het kenteken?
Hier een stukje over het plaatsen van een zwaardere motor bij auto's
De typegoedkeuring van uw oude auto vervalt bij het wijzigen van het type motor. Bij de APK wordt hier niet op gelet (zolang de brandstof hetzelfde blijft). Maar in de weg en verkeerswet (en in de kleine lettertjes van uw verzekeringspolis) staat dat de auto ten alle tijden aan de typegoedkeuring moet blijven voldoen.
Als u bij een ernstig ongeluk betrokken zou raken of bij een grote verkeerscontrole kan de motorwijziging aan het licht komen (bijv. bij een verplichte schadekeuring of door de technische recherche).
Wat moet u doen?
Neem contact op met de importeur, vraag of deze een andere typegoedkeuring wil/kan afgeven voor uw auto met de andere motor (op papier). Kan hij dat dan vraagt u een 'keuring motorwijziging' aan bij de RDW.
Kan hij dit niet (wat meestal zo is) dan vraagt u een schriftelijke verklaring met daarop het vermogen van de gebruikte motor. Ook nu vraagt u een keuring aan bij de RDW. U komt dan op testcentrum Lelystad terecht. Als de motor meer dan 40% vermogenstoename heeft dan kost de gehele keuring ongeveer 700 euro
Maar als jij een Yamaha Raptor 700 1 cilinder hebt, en jij neemt een nieuw frame en ploft daar een 1000cc 4 cilinder onder dan kan je dus volgens jou met hetzelfde (Yamaha) kenteken rondrijden als er al op zat toen het nog een raptor was???? zonder dat je remmen etc. moet aanpassen.
Bij auto's is het zo dat het aantal cilinders niet mag wijzigen en het vermogen ook niet meer dan zoveel % mag toenemen.
En wat voor een merk staat er dan straks bij jou op het kenteken?
Hier een stukje over het plaatsen van een zwaardere motor bij auto's
De typegoedkeuring van uw oude auto vervalt bij het wijzigen van het type motor. Bij de APK wordt hier niet op gelet (zolang de brandstof hetzelfde blijft). Maar in de weg en verkeerswet (en in de kleine lettertjes van uw verzekeringspolis) staat dat de auto ten alle tijden aan de typegoedkeuring moet blijven voldoen.
Als u bij een ernstig ongeluk betrokken zou raken of bij een grote verkeerscontrole kan de motorwijziging aan het licht komen (bijv. bij een verplichte schadekeuring of door de technische recherche).
Wat moet u doen?
Neem contact op met de importeur, vraag of deze een andere typegoedkeuring wil/kan afgeven voor uw auto met de andere motor (op papier). Kan hij dat dan vraagt u een 'keuring motorwijziging' aan bij de RDW.
Kan hij dit niet (wat meestal zo is) dan vraagt u een schriftelijke verklaring met daarop het vermogen van de gebruikte motor. Ook nu vraagt u een keuring aan bij de RDW. U komt dan op testcentrum Lelystad terecht. Als de motor meer dan 40% vermogenstoename heeft dan kost de gehele keuring ongeveer 700 euro
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
pindapotje
je maakt er een potje van begrijp je het zelf nog wel ????
de rdw wil gewoon niet een 1000 cc in een 700cc buis frame met nadruk op buisframe
de rdw heb er niets op tegen als je een 1000cc blok in een 1000cc frame zet
omdat het er voor is gemaakt !!!!
je mag zelfs 50 cc in een 1000 cc frame zetten en later weer een zwaarder blok
zo moet je het zien
het type goedkeuring is voor dat 1000cc frame
je maakt er een potje van begrijp je het zelf nog wel ????
de rdw wil gewoon niet een 1000 cc in een 700cc buis frame met nadruk op buisframe
de rdw heb er niets op tegen als je een 1000cc blok in een 1000cc frame zet
omdat het er voor is gemaakt !!!!
je mag zelfs 50 cc in een 1000 cc frame zetten en later weer een zwaarder blok
zo moet je het zien
het type goedkeuring is voor dat 1000cc frame
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Noem mij dom maar ik snap ik het nog niet.... wat staat er bij jou op het kenteken (merk/type)ACC schreef:pindapotje
je maakt er een potje van begrijp je het zelf nog wel ????
de rdw wil gewoon niet een 1000 cc in een 700cc buis frame met nadruk op buisframe
de rdw heb er niets op tegen als je een 1000cc blok in een 1000cc frame zet
omdat het er voor is gemaakt !!!!
je mag zelfs 50 cc in een 1000 cc frame zetten en later weer een zwaarder blok
zo moet je het zien
zodra jij een frame gaat vervangen is het dus geen Suzuki/Yamaha etc. meer dus je hebt een goedgekeurd frame met een goed gekeurd blok, maar geen goed gekeurde quad.
Als jij de hele quad opnieuw laat keuren staat er nu dus Merk: Quadzilla Cilinderinhoud: 1000cc en hetzelfde staat op je verzekeringspapieren (dus in geval van een ongeluk kunnen ze je niets maken)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: 1000cc of 140 pk FRAME VOOR IEDEREEN !!!!!geef je mening
Dat is echt volstrekte onzin. Je mag echt niet zomaar een dikker blok onder je quad hangen. En ik denk dat als jij een ongeluk maakt dat je wel een probleem hebt eigenlijk.
Ik weet niet hoe het precies zit maar dit lijkt allemaal wel een beetje erg gemakkelijk gedacht.
Ik heb even gezocht en een VIN nummer is dus het Framenummer.
Echter is hij dan nog niet gekeurd.
Het VIN wordt ter identificatie van het voertuig gebruikt door de diensten die belast zijn met het technisch keuren, het verzekeren en met het verstrekken van een ambtelijk kenteken voor het voertuig.
Je kunt dus wel een VIN nummer hebben maar dan ben je nog NIET door de technische controle en heb je GEEN kenteken.
Zie ook :
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... e-RDW.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en: http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... S%20TST%20(Productiebeoordeling%20" onclick="window.open(this.href);return false;)/handleidingen/Wijze%20van%20keuren%20op%20keuringsstations.pdf
In de tijd dat ik motoren bouwde waren de kosten voor een motor op kenteken te krijgen meestal zo tussen de 1250 en 1500 euro.
Dat komt er dus bij.
Ik weet niet hoe het precies zit maar dit lijkt allemaal wel een beetje erg gemakkelijk gedacht.
Ik heb even gezocht en een VIN nummer is dus het Framenummer.
Echter is hij dan nog niet gekeurd.
Het VIN wordt ter identificatie van het voertuig gebruikt door de diensten die belast zijn met het technisch keuren, het verzekeren en met het verstrekken van een ambtelijk kenteken voor het voertuig.
Je kunt dus wel een VIN nummer hebben maar dan ben je nog NIET door de technische controle en heb je GEEN kenteken.
Zie ook :
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... e-RDW.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
en: http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... S%20TST%20(Productiebeoordeling%20" onclick="window.open(this.href);return false;)/handleidingen/Wijze%20van%20keuren%20op%20keuringsstations.pdf
In de tijd dat ik motoren bouwde waren de kosten voor een motor op kenteken te krijgen meestal zo tussen de 1250 en 1500 euro.
Dat komt er dus bij.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland