400 of raptor
400 of raptor
zou mij graag een quad aanschaffen en lees hier nu al een tijdje het forum om iets wijzer te worden. Maar nu weet ik het helemaal niet meer.
Kan iemand mij helpen aub?
Gewoon zondags een tochtje maken op onverharde wegen zal de hoofdzaak zijn , af en toe eens de ardennen, en een klein beetje op de baan. Maar hoofdzaak zal tochtjes met vrienden zijn(die ook op zoek zijn naar een quad) in de velden van onze vlaanders.
Wat zou mijn beste aankoop zijn? Raptor? suzuki, yamaha, kawa 400? Of kawa 700? of????????
mvg Peter
Kan iemand mij helpen aub?
Gewoon zondags een tochtje maken op onverharde wegen zal de hoofdzaak zijn , af en toe eens de ardennen, en een klein beetje op de baan. Maar hoofdzaak zal tochtjes met vrienden zijn(die ook op zoek zijn naar een quad) in de velden van onze vlaanders.
Wat zou mijn beste aankoop zijn? Raptor? suzuki, yamaha, kawa 400? Of kawa 700? of????????
mvg Peter
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Moeilijke keuze de 400 is goedkoper de 700 heeft automaat de raptor schijn toch wel de meeste power te hebben maar wat instabieler te rijden als de andere dus wij kunnen de keuze niet voor jou maken ligt ook aan je voorkeur hier is al een hele lange recente topic over en daar kwam ook geen conclusie uit
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Een Z-400 en daar laat je dan nerfbars opzetten en een mooie uitlaat.
Dan zit je nog stukken onder de aankoopprijs van een raptor.
Wil je nadien meer koppel en vermogen, zet er dan een andere carbu (TM36) op. dan krijg een koppel winst van ongeveer 22%.
Dan zit je nog altijd onder de aankoopprijs van een raptor.
Dan kan je hem nog verbreden met verbrede a-armen vooraan en achteraan met spoorverbreders
Dan kom je uit aan de aankoopprijs van een standaard raptor.
En dan heb je al een heel vette Z die veel beter gaat en stukken stabieler gaat zijn als de standaard raptor
Maar ja dat is mijn mening maar
Dan zit je nog stukken onder de aankoopprijs van een raptor.
Wil je nadien meer koppel en vermogen, zet er dan een andere carbu (TM36) op. dan krijg een koppel winst van ongeveer 22%.
Dan zit je nog altijd onder de aankoopprijs van een raptor.
Dan kan je hem nog verbreden met verbrede a-armen vooraan en achteraan met spoorverbreders
Dan kom je uit aan de aankoopprijs van een standaard raptor.
En dan heb je al een heel vette Z die veel beter gaat en stukken stabieler gaat zijn als de standaard raptor
Maar ja dat is mijn mening maar
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Raptor als je echt op koppel wilt rijden en net zoals ik verslaafd bent aan z'n looks !
En Z of KFX als je meer van het snelle bochtenwerk houd en wat vaker de baan op gaat
Ik denk dat voor off-road tripjes de Raptor stabiel genoeg gaat zijn en voor een beginner is het makkelijker rijden als je niet telkens moet gaan schakelen (Raptor krijgt het beter getrokken dankzij koppel)
Alleen als je kijkt naar het kleine verschil tussen power vd 400 en de ouwe 660, met daarbij nog eens de stabiliteit van de Z en KFX is het toch moeilijk om die duizend(en) euro extra te geven voor een Raptor...
De hoeveelste topic is dit al wel niet waarover het over de Raptor en de Z/KFX gaat, en het komt er altijd op neer dat je zelf moet kiezen en zelf moet weten wat jij van een quad verlangt...
En Z of KFX als je meer van het snelle bochtenwerk houd en wat vaker de baan op gaat
Ik denk dat voor off-road tripjes de Raptor stabiel genoeg gaat zijn en voor een beginner is het makkelijker rijden als je niet telkens moet gaan schakelen (Raptor krijgt het beter getrokken dankzij koppel)
Alleen als je kijkt naar het kleine verschil tussen power vd 400 en de ouwe 660, met daarbij nog eens de stabiliteit van de Z en KFX is het toch moeilijk om die duizend(en) euro extra te geven voor een Raptor...
De hoeveelste topic is dit al wel niet waarover het over de Raptor en de Z/KFX gaat, en het komt er altijd op neer dat je zelf moet kiezen en zelf moet weten wat jij van een quad verlangt...
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 21 jul, 2004 14:53
- Locatie: oppuurs
wacht nog even af he kijk op het forum naar kalender ze zijn bezig met een drag dagje te organizeren er zullen verschillende merken zijn die je kan uitproberen ik zal zowizo komen en stel men z400 ter beschikking om te testen
1ste quad ltz400 model 2003-2004
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel
NU LTZ400 MODEL 2005 ! dit is pas een beest
opties : goldspeed nerfbars , tusk stuur , ufo handbeschermers
en minnenkort andere carbu volledige fp uitlaat en nog veel meer
ps: verslijt je banden, niet je ziel