mijn constructieve bijdrage aan dit forum

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
ACC
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: mijn constructieve bijdrage aan dit forum

Bericht door ACC »

Wat vind u dan niet ''door ontwikkeld'' aan een Blok van een raptor,YFZ, Outlander ,sportsman en ga zo maar door.

Volgens mij zijn zij Hoofdzakelijk bedoeld voor offroad.
ER zijn ook een paar die zijn voorzien van een Blok uit een motor die zijn alleen maar bedoeld voor onroad gebeuren.[/quote]

ten eerste de prijs van de onderdelen ( cilinder van raptor 1300euro )
jongens daar koop ik er .... completen blokken voor whahahaha daarom alleen al
gezien het merk er al veel betere kwaliteit blok van het zelfde merk is ( a merken heb ik het nu over )
en met door ontwikkeld bedoel ik dat in het blok duurzamere spullen zitten
dikker en grotere lagers die niet 100 uur mee gaan maar 100.000 uur voor die paar euro meer per stuk
zo veel sleutelen minder

ok er zijn er een paar met een onroad blok maar wees eerlijk daar betaal je de hoofd prijs voor
de nerd die ik heb ik daar ook mijn gedachten laten gaan
heb zelf ook champagne smaak en maar bier geld laat ik daar duidelijk over zijn
en mij lukt het wel het nivo van kwaliteit te bereiken die ik zoek op zo goed als geen budget !!!!!!!!!!!!!!!!!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

De reden dat wij duurdere cilinders hebben is omdat wij cilinders hebben die niet stuk gaan..... Voor 1300 heb je idd een blok, een bami blok
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ACC
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ACC »

Darkzero schreef:als ik al die posts en topics hier lees van acc (alex) over z'n "quad" dan kan ik alleen maar besluiten dat
1) dat ding hondslelijk is (en dan beledig ik de hond!)
2) hij enorm gefrustreerd is als ik al zijn replys lees.
dit zou dus een superquad moeten zijn en de rest is rommel?
succes maar dit verhaal krijg je nooit verkocht. ik raad hem in ieder geval aan om er alleen mee in het donker te rijden want anders zou hij wel eens kettingbotsingen kunnen veroorzaken als we allemaal al rijdend de slappe lach krijgen...
en maak je ook geen zorgen om 'm in het donker ergens te laten staan want dit stelen ze toch nooit.
ik bedank u voor dit leuke en onderbouwde commentaar de eerste waar ik zelf ook om kan lachen
geef u een dikke 9.5 als cijfer
ze mogen me allemaal afzeiken wat jullie maar willen de grond in trappen maakt me niet uit
engineering is mijn vak en versta mijn vak zeer goed
dat mensen het niet willen zien maakt mij ook niet uit blijven jullie maar onwetend is beter ook zo
kijk de andere kant op omdat het niet in u straatje is maakt mij niet uit
mensen willen gewoon belazerd worden wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen
WAT IK WEL ZEG IS DAT IK HET VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS KAN BOUWEN EN NOG DIKKE WINST KAN MAKEN
MEER MENSEN EEN QUAD

met vriendelijke groet
alex meyer
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

Huren de moderators jou in om ons te vermaken op dit forum :lol:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Type goedkeuring van de quad heb je niet
Je komt boven de 15 kw.
Je pakt onderdelen van goedkope quads, onderdelen waarvan bekend is dat het stuk gaat.
Je bent engineer maar gebrukt vloeibaar metaal van bison in de lagerhuis omdat je as anders breekt.

Gast get a life....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Karperblues
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Karperblues »

Ik ben er helemaal klaar mee.
Slotje?
ltz400
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ltz400 »

Kun je er is een filmpje van posten.
Wil da wel is zien rijden.
eleventwentyseven
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door eleventwentyseven »

Jason McCoy schreef:Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Je komt boven de 15 kw.
Je pakt onderdelen van goedkope quads, onderdelen waarvan bekend is dat het stuk gaat.
Je bent engineer maar gebrukt vloeibaar metaal van bison in de lagerhuis omdat je as anders breekt.

Gast get a life....

Komen al onze quads niet boven de 15kw :?
Dus verzekeringstechnisch zijn we allemaal in overtreding als alles zwart/wit bekeken wordt.
Smaken verschillen, dat blijkt hier maar weer en ACC heeft een aparte kijk erop, ook in mijn ogen maar dat is zijn goed recht.
Wat betreft betrouwbaarheid en onderhoud is een motorfietsblok nou gewoon beter en goedkoper, maar dat heeft ook idd te maken met wat je met je quad doet.
Voor ritten uitsluitend op asfalt zal een crossblok geen lang leven beschoren zijn, en dan een motorfietsblok een betere optie zijn, en dan hoeft het heus niet meteen een 1000cc 150+ pk te wezen kan ook een 500cc blok wezen met 60 a 70 pk.
Hier op het forum wordt er altijd zeer fel gereageerd als men een A-merk bekritiseerd (terwijl er topic's zat zijn die de betrouwbaarheid van A-merken meteen teniet doen) en een B-merk is altijd per definitie rommel, mist degene die nu een A-merk heeft en in het verleden met een B-merk is begonnen dan ligt dat vaak wat anders.
Maar misschien een leuke uitdaging voor ACC om een raptor look a like iets te gaan bouwen met een betrouwbaar blok, en dit alles dan voor een zeer antrekkelijke prijs te koop aanbieden.
Laatst gewijzigd door eleventwentyseven op ma 06 jan, 2014 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Op papier niet nee, dat is juist t punt. Daarom heb je er geen motorrijbewijs voor nodig
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Carlovdw »

Linkje naar plannen en foto's van die frame?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
YOLO
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Darkzero .... ik lach me rot hahaha, maar effe voor alle mensen , laat iedereen in zijn waarde joh. Echte mannen bewijzen zichzelf op de weg en niet hier op het forum! Laten we het leuk houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

Bouw eerst maar eens iets . maak er een filmpke van ofwat.

En kom dan maar weer interessant lopen doen hier.

Je denkt toch zeker niet dat je in je eentje een betere quad kunt bouwen als Yamaha, Suzuki, Honda enz...

Al zou je het kunnen bouwen en verkopen, geen man wil zo'n ding hebben, Of voor dat geld kopen ze een hagel nieuwe loempia quad.
En dan kom jij aan met een zelf gebouwd frame met een oud afgeracht motorfiets blok. :?

Btw Enorm lachwekkend die topics van je, Raar dat je zelf niet doorhebt dat je vierkant word uitgelachen :wink:
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

eleventwentyseven schreef:
Jason McCoy schreef:Bouw dan een een quad die er normaal uitziet. Dit verkoop je nooit zo, niet met winst. En kom nou eens met duidelijke voorbeelden. Wat jij doet is een oud motorfiets nlok pakken en die in een quadframe pleuren. Dat kan iedereen, de reden waarom dit niet word gedaan is als volgt.
Je komt boven de 15 kw.

Gast get a life....

Komen al onze quads niet boven de 15kw :?
Dus verzekeringstechnisch zijn we allemaal in overtreding als alles zwart/wit bekeken wordt.
Smaken verschillen, dat blijkt hier maar weer en ACC heeft een aparte kijk erop, ook in mijn ogen maar dat is zijn goed recht.
Wat betreft betrouwbaarheid en onderhoud is een motorfietsblok nou gewoon beter en goedkoper, maar dat heeft ook idd te maken met wat je met je quad doet.
Voor ritten uitsluitend op asfalt zal een crossblok geen lang leven beschoren zijn, en dan een motorfietsblok een betere optie zijn, en dan hoeft het heus niet meteen een 1000cc 150+ pk te wezen kan ook een 500cc blok wezen met 60 a 70 pk.
Hier op het forum wordt er altijd zeer fel gereageerd als men een A-merk bekritiseerd (terwijl er topic's zat zijn die de betrouwbaarheid van A-merken meteen teniet doen) en een B-merk is altijd per definitie rommel, mist degene die nu een A-merk heeft en in het verleden met een B-merk is begonnen dan ligt dat vaak wat anders.
Maar misschien een leuke uitdaging voor ACC om een raptor look a like iets te gaan bouwen met een betrouwbaar blok, en dit alles dan voor een zeer antrekkelijke prijs te koop aanbieden.

Verzekeringstechisch zijn we niet in overtreding nee. Onze quads hebben een type goedkeuring gekregen en daarom staat er 15kw op je papieren. Een motorfietsblok is niet heel veel onderhoudsvriendelijker dan een quad blok. Ja wij verwisselen zuigers.. Maar op de weg kunnen we er 20000km mee doen. Een motorfiets verwisseld eens in de 80000 zijn zuiger, owja dat zijn er dan meteen 4 tegelijk. En dan moet je niet komen aanzetten van ja hij kan wel meer hebben. Dat klopt maar niet zoals wij er mee omgaan. Een A-merk is per definite altijd beter dan een B-merk. Natuurlijk zijn er goeie B-merken maar die kom ik op crossbanen nooit tegen, puur omdat ze daar niet tegen kunnen.

Een raptor look-a-like bouwen klinkt leuk. Meneer ACC wil een brdrijf starten en daar deze quads gaan bouwen. Meneer vergeet alleen dat je een type goedkeuring moet hebben, tenzij hij elke quad appart wil gaan laten keuren. Klinkt nog steeds leuk maar de kosten voor t keuren moet je wel bij je verkoopprijs optellen. En dan is t bye bye zwaai zwaai met je verkoopprijs. Je quad word te duur voor datgeen wat je krijgt.

Er is hoe dan ook maar 1 optie om dit te doen. Bouw een quad helemaal vanaf scratch. Maak je eigen frame (en niet een cheap gejat ontwerp van een chinees) Maak je eigen blok, maak je eigen kappen. Als je gaat kijken wat dat gaat kosten is de opgave al gauw verdwenen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Hahahaha geweldig :lol:

alles groter zwaarder en betrouwbaarder... Ga je op de maan rijden om het extra gewicht op te heffen? hebben wij er geen last van :lol:
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Wat heb je er concreet zelf aan ontworpen en gemaakt dan?
Het lijkt me juridisch gezien ook niet heel handig om een frame van A te pakken
een blok van B en kappen van C het in elkaar te zetten en vervolgens zeggen dat jij
het hebt gemaakt. Dan maak je voordat je het weet inbreuk op auteursrecht, octrooirecht,
modellenrecht etc.

Wat ik ook niet begrijp is dat je het beter denkt te kunnen als de bekende merken. Deze merken
stoppen miljoenen(?) in R&D. Wat is jou kostprijs van een dergelijke quad en wat moet dan de verkoopprijs
worden? Wat heb je voor ervaring met quads? Heb je wel is gereden met verschillende quads?