Raptor 700 tuning vraag

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
070raptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 18:29

Raptor 700 tuning vraag

Bericht door 070raptor »

Mijn rapport heeft op dit moment alleen een leovinci slip-on demper
Maar wil wat anders had een uitlaat systeem op het oog maar de mensen in USA reageren bijna niet

Weet iemand meschien een goeie setup wat hem wat sneller maakt maar niet me hele motor uit me kaar moet

Ik dag aan
Ct. racing exhaust system
Hot rod stage 2 cam
Power commander
K&n lucht filter

Alleen de mensen die ct. verkopen reageren niet iemand een suggestie
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door Jason McCoy »

Idd complete uitlaatlijn, pcv en andere luchtinlaat dat is de manier.
Hottods geeft hem daar bovenop nog een flinke duw in de rug.
C.t. Zegt me niks.
Ik zou voor een meer algemenere uitlaatgaan zoals leovincie of bijvoorbeeld fmf.

In het begin van je topic praat je over enkel een slip on, dat heeft geen invloed op je vermogen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door yamahakoppel »

mensen een beetje rustig
oke topic starter schrijft fouten, ik heb het ook 2keer moeten lezen :roll: alleen zijn arrogantie stoort mij :chagarijn:

persoonlijk ben ik meer voor de dubbele uitlaten barkers is een favoriet van mij, en je stelt een K&N filter voor, oke je krijgt meer lucht binnen dan een twinair filter maar een K&N laat ook meer stof door zelfs met outerwear
een powercommander is een must maar zou dan zeker een testbank ritje erbij doen want al die mappen die je kunt downloaden zijn allemaal in Amerika gemapt, zal hier nooit het gewenste resultaat geven andere omgeving andere waarden.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door Jason McCoy »

Dat zowiezo, niet vergeten dat je ook een grotere intake aanschaft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door Jason McCoy »

Leestekens zijn er niet voor niks idd. Als is t maar een punt achter een regel zodat het makkelijker leesbaar is.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat niet ieder persoon even goed is in de nederlandse taal.
Vriendin van mij is analfabeet maar dat maakt haar geen minder mens toch?

Anyway, misschien moet je wel iets minder agressief reageren? Een forum is voor iedereen en de een reageerd nou eenmaal anders dan de ander.
Je geeft aan dat wij jou niet kennen maar jij kent ons ook niet. Beetje respect van beide kanten is altijd welkom :wink:


Waarom zou jij voor de CT uitlaat willen kiezen? Ken je iemand die deze heeft of er ervaring mee heeft? Volgens mij rijd er hier op het forum niemand met die pijp voor zover ik weet. Als je voor het maximale vermogen wilt gaan dan is idd een dubbele uitlaat vaak net iets gunstiger (Je hebt het dan over 1 pk ofzo) Nadeel hiervan is dat je vooral met crossen de ketting de pijp nogal eens wil raken.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door Haagje »

Heren gedraag jullie!
Niet iedereen is goed in de Nederlandse taal.
Ook dat zullen we hier moeten accepteren.


@raptor070:
Zoals jij zelf al aangaf krijg je veel kritiek op je Nederlands taalgebruik op forums.
Soms zijn er hulpmiddelen beschikbaar om het wat makkelijker te maken voor je.
Denk hierbij aan spellingscontrole door de computer of google.

Doe er je voordeel mee. Hiermee haal je de meeste fouten al uit je tekst.
Daarnaast is het handig om je tekst soms nog eens na te lezen.

@iedereen: graag ontopic blijven!
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door -Laurens- »

CT is zeker niet slecht, maar je ziet het hier niet zo veel. Ik zou eerder gaan voor een volledige FMF met powerbomb of Barkers zoals hierboven al gezegd bv. Daarnaast een grotere intake met K&N filter een een fuel programmer (best een PCV). Hotcams kan je naderhand nog steken maar dan zit je weer met de betrouwbaarheid en levensduur van je motor die afneemt, dus ik zou eerst gewoon beginnen met de 'big three'.
Yamaha YFZ480Build in progress
070raptor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 18:29

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door 070raptor »

Dankje wel ik heb even een yoshimura rs3 full system,
op de kop kunnen tikken.
dus daar begin ik eerst maar eens mee .
een ct racing pipe is de beste pipe die uit de dyno runs is gekomen .
bij atvrideronline dyno pipe test.
hied de meeste vermogen vast tot 9000 toeren op stock 700.
nu eerst even de yoshi er op de commander er tegen aan,
Dan de filter en dan de cam .
ik hoorde dat een stage 2 cam niet zo schadelijk is voor je quad.
zorgt alleen dat die niet zo in levert na 6000 rpm met iets meer vermogen.
maar ben nu al genoeg kwijt dit weekend ELKA stage 3 suspension ophalen voor de raptor.
dus genoeg uit gegeven thanx alvast voor de reacties .
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Raptor 700 tuning vraag

Bericht door Jason McCoy »

uitlaat, pomercommander en luchtinlaat gelijktijdig doen he. anders krijg je een heel rare setup die eigenlijk zn vermogen wat i kan halen lang niet haalt.

Je uitlaat kan zo meer druk kwijt maar dan moet er ook meer lucht in.
Denk maar eens aan het inademen via een rietje en dan uitademen zonder rietje.

Ik heb ook stage 2. Dat is echt bedoeld om hem meer vermogen in het middengebied te geven. Ik moet zeggen dat het behoorlijk veel scheeld, de quad word veel agressiever.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie