Verschil tussen ori schokbrekers LTZ-400
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Verschil tussen ori schokbrekers LTZ-400
Zit er veel verschil tussen de originele schokbrekers voor een LT400/KFZ400?
Je hebt ze namelijk zonder reservoir:
Linkje 1
en met reservoir, zoals deze:
Linkje 1
Linkje 2
Linkje 3
Wat meteen opvalt is het prijsverschil. Lijkt me dus logisch dat ze toch gewilder/beter zijn.
Maar is het de moeite waard om te wisselen? Ik heb nu die zonder reservoir en vind het niet zo geweldig met crossen...
Of beter iets meer uitgeven aan...? Tips zijn welkom.
Je hebt ze namelijk zonder reservoir:
Linkje 1
en met reservoir, zoals deze:
Linkje 1
Linkje 2
Linkje 3
Wat meteen opvalt is het prijsverschil. Lijkt me dus logisch dat ze toch gewilder/beter zijn.
Maar is het de moeite waard om te wisselen? Ik heb nu die zonder reservoir en vind het niet zo geweldig met crossen...
Of beter iets meer uitgeven aan...? Tips zijn welkom.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Re: Verschil tussen ori schokbrekers LTZ-400
Ja doen! Met reservoir noemen de piggybag vering. Deze piggybag vering is helemaal af te stellen naar jou wensen. Dus de voorspanning (Dat kun jij nu ook een beetje, 5 standen ofzo) Maar ook de ingaande en uitgaande demping is bij piggybag vering af te stellen. Dus eigenlijk heb je veel meer opties en zou je kunnen kiezen voor een andere afstelling bij verschillende soorten terreinen. Ik meen me te herinneren dat de orriginele piggybag vering van een LZ wel redelijk oke zijn. Je moet niet verwachten dat als je die er onder zet dat je het kunt vergelijken met Reigers of Fox ofzo. Maar het is een hele vooruitgang vergeleken met je pogosticks die je nu hebt.
Overigens kan ik me voorstellen dat iemand hier op t forum nog wel ergens zo setje heeft liggen
Overigens kan ik me voorstellen dat iemand hier op t forum nog wel ergens zo setje heeft liggen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik ben zelf ook van pogostick naar piggybag vering gegaan. (2004 naar 2006 vering)
Moet zeggen het verschil is te merken maar verwacht geen enorme verbetering.
Het zijn inderdaad juist de mogelijkheden om ze in te stellen naar eigen gewicht/rijgedrag/terrein etc wat het de moeite waard maakt.
Moet zeggen het verschil is te merken maar verwacht geen enorme verbetering.
Het zijn inderdaad juist de mogelijkheden om ze in te stellen naar eigen gewicht/rijgedrag/terrein etc wat het de moeite waard maakt.
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, daar heb ik iets aan! Ik zal ze eens vragen op het forum, en anders bestellen op ebay. Heb ik ze snel weer doorverkocht als het tegenvalt.
Jammer dat er bijna niks tweedehands is te vinden van kwaliteitsschokkers...
Jammer dat er bijna niks tweedehands is te vinden van kwaliteitsschokkers...
Anders moet je LTR voorvering kopen. Deze kan je nog meer instellen en zijn beter als die van een LTZ
Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Yamaha YFZ480Build in progress
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Die komen qua bevestiging niet overeen, dat is opzich niet zo een probleem voor mij, dat pas ik wel aan.
Maar zit je niet ook met het feit dat de LTR brede armen heeft en dus sterkere shocks heeft?
En is een setje standaard schokbrekers van een LTR zoveel beter dan die gasveren van de LTZ?
Maar zit je niet ook met het feit dat de LTR brede armen heeft en dus sterkere shocks heeft?
En is een setje standaard schokbrekers van een LTR zoveel beter dan die gasveren van de LTZ?
Zijn gemaakt voor een 450, dus zijn een stuk beter aangezien die quad voor een heel ander doeleind ontwikkeld is. Ik geloof dat die punten toch redelijk overeenkomen
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Bedankt voor de info
Ik zal zoeken of ze qua lengte niet teveel verschillen en dan eens zoeken naar shocks.
Ik zal zoeken of ze qua lengte niet teveel verschillen en dan eens zoeken naar shocks.
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Welke schokbrekers (voor) moet ik het in gaan zoeken bij een budget van ongeveer €500,- (gebruikt mag ook).
Fox, reiger etc is allemaal leuk en aardig maar eigenlijk overdreven voor mijn doelstellingen. Ik cross ermee door velden en bossen en vind de originele vering waardeloos. Ik zou graag fatsoenlijke schokbrekers willen maar professioneel is overdreven.
Reiger/fox is ook bijna niet gebruikt te krijgen..
Fox, reiger etc is allemaal leuk en aardig maar eigenlijk overdreven voor mijn doelstellingen. Ik cross ermee door velden en bossen en vind de originele vering waardeloos. Ik zou graag fatsoenlijke schokbrekers willen maar professioneel is overdreven.
Reiger/fox is ook bijna niet gebruikt te krijgen..
Wat is de lengte die je moet hebben?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Volgens mij heb ik nu om en nabij 44cm
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
- sjmallie94
- Quadverslaafde

- Contacteer:
ik rij zelf origineel wel met piggypack, zowel crossbaan als enduro, als ze goed afgesteld staan heb je als hobby rijder zijn die goed.
Zou niet onnodig geld uit geven aan anderen veren, als je nu LT (long travel) a-armen ging kopen is het een ander verhaal
Zou niet onnodig geld uit geven aan anderen veren, als je nu LT (long travel) a-armen ging kopen is het een ander verhaal
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . 
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
- international1046
- Quadfanaat

- Contacteer:
Wat houdt dat precies in?
-
Ardjuh
- Quad Expert

Je moet ook goed op de lengte letten als je andere pakt.international1046 schreef:Iemand?
Honda trx450r vering standaard goed bijvoorbeeld, die past volgens mij ook in ltz.
Reigers zijn er rond de 500-650 euro te vinden, is ff zoeken... maar absoluut de
moeite waard!
De bussen die in het frame zitten kunnen wel aan gepast worden, zijn de kosten
niet. Dus daar hoef je eigenlijk niet op te letten...
No Can't Do!