Sinds een week werkt mijn Banshee op lage toeren maar op 1 cilinder. Op hoge toeren doet de andere cilinder wel mee.
De bobine werkt gewoon, geen vuil in de carburateurs en de bougies zijn net nieuw en niet vuil.
Waarschijnlijk dat dit te maken heeft met onderdruk?
Misschien valse lucht aan 1 carburator of uw spruitstuk
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Als je de quad start, hou dan je handen achter de dempers om te voelen of de uitlaat gassen wel warm worden.
Als dat niet het geval is dan kan het zijn dat je quad slecht massa maakt waardoor de vonk van 1 van de cilinders verstoord word.
Maak dan een extra massa van je motorblok naar je frame om te kijken of het probleem nu opgelost is.
Tip: rij niet verder met je quad voor dat het probleem is opgelost, je kunt nu alleen maar schade aan je zuiger/s en cilinder/s aanbrengen.
Het is precies wat je zegt. De uitlaatgassen van de ene uitlaat zijn niet warm.
Ik heb die extra massa nog niet gemaakt, maar als dit niet helpt wat kan het dan zijn?
Dus als je meer gas geeft worden de uitlaatgassen wel warm aan de kant die bij lage toeren koud blijft?
ook al zou je quad valse lucht pakken dan nog zou je uitlaat en uitlaatgas warm moeten worden.
Bij een slechte massa vonkt vaak 1 kant redelijk en de andere kant heel zwak is mijn ervaring, wanneer er geen massa is heb je geen vonk.
Dan heb je een ontstekings probleem, aan 1 kant heb je geen of een zwakke vonk.
Oorzaak kan van alles zijn en is moeilijk te beoordelen.
Heb zelf een x gehad dat de grondplaat los zat,maar je moet het denk zoeken in het onstekings circuit want als de uitlaatgassen niet warm worden dan heb je een slechte of aan 1 kant helemaal geen verbranding van de brandstof.