stilvallen bij koude motor + niet opnieuw aanslaan zonder ga

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
sithanak
Toeschouwer
Toeschouwer

stilvallen bij koude motor + niet opnieuw aanslaan zonder ga

Bericht door sithanak »

Besten,

Heb sinds kort het probleem dat mijn quad,ltz 400 carbu,stilvalt bij koude motor.
Int begin kon ik altijd starten zonder choke,echter de laatste tijd moet ik choke opzetten om te kunnen starten,aanslaan.
Als ik dan effectief vertrokken ben,dan heeft de motor moeite om in gang te blijven stationair,als ik bijv. aan een licht sta.als ik dan geen gas geef,valt hij uit,en krijg ik hem zonder gas te geven tijdens starten niet meer in gang...
Vanaf motor warm is totaal geen problemen meer...
Grappig genoeg is dit begonnen na het vervangen van tandwielen,wat mij eerlijk gezegd onlogisch lijkt en puur toeval is.
Ik zou graag weten of dit te maken heeft met incorrect gebruik van mijn choke,ik zet deze namelijk maar een beetje open,20℅ ongeveer,of eventueel met de carburator of gewoon helemaal iets anders :-)

Thx!

Grtz.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: stilvallen bij koude motor + niet opnieuw aanslaan zonde

Bericht door yamahakoppel »

kan zijn dat je carburator beetje vuil is, maar dan zou hij het ook wel moeten hebben als hem warm is
choke staat erop om te gebruiken, probeer eens met de choke volledig op en zodra hem warmer is de choke minderen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
sithanak
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door sithanak »

Thx!

Zal dat even proberen.wat ik ook wel merk is dat als ik de chokepositie wijzig,hij ook makkelijk stilvalt,dit ook wel stationair en dus zonder gas te geven.
Ik vermoed ook wel dat ik de choke te snel wil afzetten... :-)
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Ik denk dat je carb vuil is. Met dit weer zou je eigenlijk je choke niet hoeven te gebruiken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie