Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Ik heb een raptor 700 uit 2006
Ik ben al een tijdje bezig om de uitlijning goed te krijge maar het lukt maar niet
Als 1e heb ik alles recht gezet camber recht spoor ook recht toen bleef de quad nog steeds als ik op een hobbelige weg reed maar
Van links naar recht zwieren je moet veel kracht in je armen gebruiken om de quad op de baan te houden en dit is niet fijn rijden vooral als je volle gas optrekt durft die opeens weg schieten en kan soms voor verassingen zorgen
Toen heb ik de achtervering wat laten zakken reed toen iets beter maar nog niet wat het moest zijn (achterbrug staat in lijn met het frame )
De bandendruk staat op. 0,8 bar
Toen heeft iemand mij vertelt om een beetje camber te zetten en 1cm toespoor
Nu heb ik dit gedaan maar het is nog niet in orde
De quad is ook niet standaard zitten verbrede A armen op en kw verlaag veren
En vooraan zitte de originele velge op met precies een aanhangwagen band( zo gekocht van de vorige eigenaar ) er op kan dit eventueel het probleem zijn ?
Dus wat kan ik doen om het probleem te verhelpen ?
Of een specialist hierin waar ik de quad kan binnen brengen ben van de provincie Antwerpen
Grt Dieter
Ik ben al een tijdje bezig om de uitlijning goed te krijge maar het lukt maar niet
Als 1e heb ik alles recht gezet camber recht spoor ook recht toen bleef de quad nog steeds als ik op een hobbelige weg reed maar
Van links naar recht zwieren je moet veel kracht in je armen gebruiken om de quad op de baan te houden en dit is niet fijn rijden vooral als je volle gas optrekt durft die opeens weg schieten en kan soms voor verassingen zorgen
Toen heb ik de achtervering wat laten zakken reed toen iets beter maar nog niet wat het moest zijn (achterbrug staat in lijn met het frame )
De bandendruk staat op. 0,8 bar
Toen heeft iemand mij vertelt om een beetje camber te zetten en 1cm toespoor
Nu heb ik dit gedaan maar het is nog niet in orde
De quad is ook niet standaard zitten verbrede A armen op en kw verlaag veren
En vooraan zitte de originele velge op met precies een aanhangwagen band( zo gekocht van de vorige eigenaar ) er op kan dit eventueel het probleem zijn ?
Dus wat kan ik doen om het probleem te verhelpen ?
Of een specialist hierin waar ik de quad kan binnen brengen ben van de provincie Antwerpen
Grt Dieter
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Het probleem zit m in je toespoor daardoor gaat je quad
heel schichtig sturen zet je wielen eerst recht
ga dan rijden en telkens de stuurstangen een kwartslag
verdraaien zodat je een ietsje uitspoor krijgt dan is je probleem
snel opgelost het afstellen van de stangetjes komt heel nou dus telkens bijde stangetjes
een klein stukjr verdraaien en dan rijden
heel schichtig sturen zet je wielen eerst recht
ga dan rijden en telkens de stuurstangen een kwartslag
verdraaien zodat je een ietsje uitspoor krijgt dan is je probleem
snel opgelost het afstellen van de stangetjes komt heel nou dus telkens bijde stangetjes
een klein stukjr verdraaien en dan rijden
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
weet niet of je het caster ook kunt regelen dit moet positief staan of bovenste draaipunt verder naar achter dan het onderste
is dit niet regelbaar dan kun je het beïnvloeden met de kont van de quad te laten zakken de het chassie moet vlak met de grond staan als er niemand op zit.
het spoor zet ik altijd recht met bestuurder erop, ik snap niet hoe sommige spreken van toespoor laat staan van 1cm maar je bent niet de eerste die dat probeert
als je volgend topic even door neemt vind je ook al veel uitleg
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet juist van waar je bent provincie antwerpen is groot
heb je misschien een foto van recht voor de quad en van de zijkant en dit zo laag mogelijk tegen de grond dan kunnen we misschien al zien waar de fout zit
weet niet direct welke voor banden je bedoelt maar ik heb zelf al met meerdere banden gereden met de juiste afstelling rijd dat allemaal goed ik denk dat je scooter banden bedoelt dan moet je de kont van de quad gewoon wat lager leggen
ik zeg altijd het enigste wat thuis met de kont omhoog mag staan is de vrouw
is dit niet regelbaar dan kun je het beïnvloeden met de kont van de quad te laten zakken de het chassie moet vlak met de grond staan als er niemand op zit.
het spoor zet ik altijd recht met bestuurder erop, ik snap niet hoe sommige spreken van toespoor laat staan van 1cm maar je bent niet de eerste die dat probeert
als je volgend topic even door neemt vind je ook al veel uitleg
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... or+regelen" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet juist van waar je bent provincie antwerpen is groot
heb je misschien een foto van recht voor de quad en van de zijkant en dit zo laag mogelijk tegen de grond dan kunnen we misschien al zien waar de fout zit
weet niet direct welke voor banden je bedoelt maar ik heb zelf al met meerdere banden gereden met de juiste afstelling rijd dat allemaal goed ik denk dat je scooter banden bedoelt dan moet je de kont van de quad gewoon wat lager leggen
ik zeg altijd het enigste wat thuis met de kont omhoog mag staan is de vrouw
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Je vering ook hard zetten dat scheelt super veel. Als i te zacht staat dan blijft i ook zoeken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Ik zal morgen even kijken Dan post ik even een foto van de quad
En ik ben van mol niet zo heel ver van Diepenbeek
Grt dieter
En ik ben van mol niet zo heel ver van Diepenbeek
Grt dieter
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
http://s25.postimg.org/6bzplpcbj/foto_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.postimg.org/yrjocqr33/foto_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.postimg.org/5dnxx5odb/foto_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
hier zijn de foto 's van mij quad
http://s25.postimg.org/yrjocqr33/foto_3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s25.postimg.org/5dnxx5odb/foto_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
hier zijn de foto 's van mij quad
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Laat de kont maar eens een stukje zakken. T frame staat te vlak of teveel voorover. Met deze veren ga je trouwens zowiezo geen lekker rijgedrag krijgen hoor. Je kunt ze niet hard genoeg zetten
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
Ik weet inmiddels dat bandenkeuze ook een heel verschil maakt.
Ik had op de DS Kenda Speedracer banden liggen. De quad reed op zijn zachtst gezegd avontuurijk. Ik heb er nu een set Maxxis Spearz onder. Dat scheelt echt een heel stuk. Stukken rustiger en stabieler.
Daarnaast moet het frame nooit voorover hellen, maar bij voorkeur iets achterover. Feitelijk kantel je dan de fusees ook iets achterover waardoor er meer naloop ontstaat. Dit kun je ook bereiken met verstelbare draagarmen voor.
Ik had op de DS Kenda Speedracer banden liggen. De quad reed op zijn zachtst gezegd avontuurijk. Ik heb er nu een set Maxxis Spearz onder. Dat scheelt echt een heel stuk. Stukken rustiger en stabieler.
Daarnaast moet het frame nooit voorover hellen, maar bij voorkeur iets achterover. Feitelijk kantel je dan de fusees ook iets achterover waardoor er meer naloop ontstaat. Dit kun je ook bereiken met verstelbare draagarmen voor.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
kont staat inderdaad nog redelijk hoog
als je achterkant aan de voetsteunen het frame meet en voorkant motorblok daar waar uw A-armen vast hangen die 2 moeten minsten op gelijke hoogte hangen zonder bestuurder erop
ook uw spoor staat dicht, stuur recht zetten en wielen recht regelen.
ik heb de zelfde veren, ik klaag niet
kun je eens een foto maken van boven op uw wiel zodat we de bovenste en onderste baljoints in lijn kunnen zien normaal moet de bovenste baljoint iets meer naar achter staan dan de onderste, ik weet niet zeker ziet het moeilijk maar ik denk dat de bovenste A-arm links en rechts gewisseld zijn of verkeerd staan dus. hierdoor staan de baljoints verder naar voor
normaal is de opening tussen de veer en de voorste buis van de A-arm heel miniem, ik heb er nog al gezien die die mis hadden staan zij dachten dat de veer mooi in het midden moest staan van de A-arm, ook heb je sommige modellen van A-armen waar de bal-joint uit het midden staat kan dan ook verschil maken als je de A-armen wisselt
als je achterkant aan de voetsteunen het frame meet en voorkant motorblok daar waar uw A-armen vast hangen die 2 moeten minsten op gelijke hoogte hangen zonder bestuurder erop
ook uw spoor staat dicht, stuur recht zetten en wielen recht regelen.
ik heb de zelfde veren, ik klaag niet
kun je eens een foto maken van boven op uw wiel zodat we de bovenste en onderste baljoints in lijn kunnen zien normaal moet de bovenste baljoint iets meer naar achter staan dan de onderste, ik weet niet zeker ziet het moeilijk maar ik denk dat de bovenste A-arm links en rechts gewisseld zijn of verkeerd staan dus. hierdoor staan de baljoints verder naar voor
normaal is de opening tussen de veer en de voorste buis van de A-arm heel miniem, ik heb er nog al gezien die die mis hadden staan zij dachten dat de veer mooi in het midden moest staan van de A-arm, ook heb je sommige modellen van A-armen waar de bal-joint uit het midden staat kan dan ook verschil maken als je de A-armen wisselt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Raptor 700 verraderlijk stuurgedrag
hij is vanmiddag langs geweest op mijn werk, ik had juist weinig tijd anders had ik hem zelf afgeregeld. maar al bij al valt het goed mee
het caster zou geregeld moeten worden maar omdat dit bij deze A-armen niet mogelijk is kan hij het enkel beïnvloeden door de achterkant wat te laten zakken een 2cm ongeveer dit op het frame gezien dan
als je momenteel boven op de bal-joints kijkt staat ze bijna recht boven elkaar, door de achterkant te laten zakken komt het goed. ik heb hem de flipt link methode voorgesteld
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 20&t=27305" onclick="window.open(this.href);return false;
hij wou eerst de moeren van de veer wat draaien maar dan kort je de veerweg in wat ook weer niet comfortabel rijd
het spoor staat niet slecht door het negatief camber bedriegen zijn foto's een beetje weet ook niet of stuur daar echt recht stond, maar op het oog staat het spoor goed
zijn camber staat ook wel negatief persoonlijk niet mijne smaak maar dit zou het rijgedrag niet echt mogen beinvloeden in het rechtdoor rijden als ik op internet kijk zou het, het bochtenwerk moeten bevorderen
hier wat uitleg van internet
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/" onclick="window.open(this.href);return false;
het caster zou geregeld moeten worden maar omdat dit bij deze A-armen niet mogelijk is kan hij het enkel beïnvloeden door de achterkant wat te laten zakken een 2cm ongeveer dit op het frame gezien dan
als je momenteel boven op de bal-joints kijkt staat ze bijna recht boven elkaar, door de achterkant te laten zakken komt het goed. ik heb hem de flipt link methode voorgesteld
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 20&t=27305" onclick="window.open(this.href);return false;
hij wou eerst de moeren van de veer wat draaien maar dan kort je de veerweg in wat ook weer niet comfortabel rijd
het spoor staat niet slecht door het negatief camber bedriegen zijn foto's een beetje weet ook niet of stuur daar echt recht stond, maar op het oog staat het spoor goed
zijn camber staat ook wel negatief persoonlijk niet mijne smaak maar dit zou het rijgedrag niet echt mogen beinvloeden in het rechtdoor rijden als ik op internet kijk zou het, het bochtenwerk moeten bevorderen
hier wat uitleg van internet
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !