Afstelling Carburateur wie doet wat?
Afstelling Carburateur wie doet wat?
Omdat ik de laatste tijd veel vragen zie over carburateurs die zijn ''schoongemaakt'' etc.
en na montage de quad het niet meer doet of slecht loopt.
Dus dacht ik voeg even 2 plaatjes toe met welk onderdeel doet wat.
Waardoor de mensen met problemen een beetje in de goede hoek komen waar ze het moeten zoeken:
en na montage de quad het niet meer doet of slecht loopt.
Dus dacht ik voeg even 2 plaatjes toe met welk onderdeel doet wat.
Waardoor de mensen met problemen een beetje in de goede hoek komen waar ze het moeten zoeken:
Re: Afstelling Carburateur wie doet wat?
Gemakkelijk om te zien en in welke richting je moet zoeken als je problemen hebt.
Ride hard!! You only live once.......
- Jason McCoy
- Quad GOD
Oke, en nou ben ik op zich geen domme jongen en weet ik wel aardig wat van quads enzo. Maar ik heb echt geen idee waar ik nu naar zit te kijken. Misschien is een uitleg erbij niet ongewenst.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Hierin wordt precies aangegeven op welk moment bepaalde invloeden meespelen bij het induwen van je gas hendel.
Zo zou je dus makkelijker naar het probleem kunnen zoeken
Zo zou je dus makkelijker naar het probleem kunnen zoeken
- Jason McCoy
- Quad GOD
Oke, en waarom gaat je naaldpositie van gesloten naar wijd open en daarna weer dicht dan? Dat is wat ik aflees in deze tabel tenminste. Ook zie ik dat je naaldvorm veranderd?? De hoofsproeier gaat volgens deze tabel ook pas bij helemaal volgas ineens helemaal open, de hoofdsproeier gaat in de praktijd meteen open zodra je gas geeft. Ik bedoel hij gaat open in 1 stijgende lijn en niet zoals hier de hele tijd gelijdelijk aan en dan ineens helemaal. Die lijn moet een rechte lijn zijn zonder knik erin
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
je ziet hier de hoeveelheid dat een sproeier of naald werkt bij een bepaalde gasstand.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Hoofdsproeier zou dan toch een rechte lijn zonder knik moeten zijn? Ik begrijp echt niet hoe ik dit moet lezen hoor. Ik zie twee keer een naald vermeld staan. Maar ik zie geen stationair sproeier. Zoals ik t zie lijkt t wel hoget wiskunde terwijl een carb juist vrij eenvoudig in elkaar steekt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Je heb naaldvorm en naaldhoogte zijn 2 verschillen,
hoofdsproeier begin pas bij 1/4 gas klein beetje mee te draaien.
en omdat de stationairsproeier in het eerste plaatje niet wordt genoemd daarom het tabel eronder.
hoofdsproeier begin pas bij 1/4 gas klein beetje mee te draaien.
en omdat de stationairsproeier in het eerste plaatje niet wordt genoemd daarom het tabel eronder.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat snap ik. Maar wat heeft t voor nut om dat te vermelden. Kijk wat ik bedoel is t volgende. Stel: ik heb een quad met carb. Ik haal de carb er af en maak hem schoon. Ik zet hem weer in elkaar en monteer de boel weer. In principe is er nu niks veranderd in mn afstelling dus de quad loopt netjes. Ander voorbeeld: stel ik zet een big 3 op mn quad met carb. Wat je doet is je neemt de carb er af en monteerd een grotere stationair sproeier (als dat nodig is) en je monteert een grotere hoofdsproeier. Je gaat kijken hoe dat loopt en als t niet goed is wissel je de sproeier. Bij het finetunen wijzig je de stand van je naald.
Ik vind dat je mooie tekeningen hebt gemaakt hoor maar wanneer gebruik je dat? Wat kun je uit de tekening opmaken wat voor sproeiers of wat dan ook je nodig hebt? Ik kan niet opmaken uit deze tabel wat ik wanneer zou moeten wisselen. (Ik snap zowiezo de tabel niet maar goed dat tot daaraan toe hahaha.) Dus wanneer gebruik je deze tabel en waarvoor?
Anders gezegt, kun je uitleggen wat de dingen inhouden zodat ieder mens (ook ik) kan begrijpen wat wat inhoud en wat voor functie het heeft en tot slot wat je wanneer aan moet passen. Kijk ik neem aan dat het voor jou helemaal duidelijk is maar er zullen er vast meer zijn die dit net zo goed begrijpen als mij.
Wat ik bedoel is, als iemand zegt ik heb mn carb schoongemaakt en mn quad loopt niet lekker dat je kunt zeggen dat staat in dit topic helemaal goed uitgelegt. Ik zou zeggen maak er een mooie how to van.
Ik vind dat je mooie tekeningen hebt gemaakt hoor maar wanneer gebruik je dat? Wat kun je uit de tekening opmaken wat voor sproeiers of wat dan ook je nodig hebt? Ik kan niet opmaken uit deze tabel wat ik wanneer zou moeten wisselen. (Ik snap zowiezo de tabel niet maar goed dat tot daaraan toe hahaha.) Dus wanneer gebruik je deze tabel en waarvoor?
Anders gezegt, kun je uitleggen wat de dingen inhouden zodat ieder mens (ook ik) kan begrijpen wat wat inhoud en wat voor functie het heeft en tot slot wat je wanneer aan moet passen. Kijk ik neem aan dat het voor jou helemaal duidelijk is maar er zullen er vast meer zijn die dit net zo goed begrijpen als mij.
Wat ik bedoel is, als iemand zegt ik heb mn carb schoongemaakt en mn quad loopt niet lekker dat je kunt zeggen dat staat in dit topic helemaal goed uitgelegt. Ik zou zeggen maak er een mooie how to van.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Het gaat er hier om als er bijvoorbeeld problemen zijn na het schoonmaken of wat dan ook.
Of bij een nieuwe zuiger/cilinder.
Dat je als eerste kijkt waar je de problemen hebt.
IS dat half gas? vol gas ? etc etc
En dan kun je in de tabel kijken waar je dan moet zoeken.
Neem aan dat je dit bedoeld @ ItsJohn?
Of bij een nieuwe zuiger/cilinder.
Dat je als eerste kijkt waar je de problemen hebt.
IS dat half gas? vol gas ? etc etc
En dan kun je in de tabel kijken waar je dan moet zoeken.
Neem aan dat je dit bedoeld @ ItsJohn?
Idd is gewoon een simpel tabelletje om te kijken wat de quad doet of juist niet en daar te gaan zoeken.
en dat er dan niet onnodig talloze topics aangemaakt worden, terwijl het met een beetje logisch nadenken
zelf verholpen kan worden,
Voorbeeld:
iemand vraag van loopt wel stationair maar bij gas slaat deze af.
Dan kijk diegene naar het tabel en dan kijkt hij wat erna stationair wordt gebruikt
en dan daar het probleem vinden.
@jason je heb het over tuning stationairsproeier, hoofdsproeier, en naaldhoogte.
maar er zijn veel meer variabelen die meetellen mengbuis, naaldvorm en dikte.
die velen maler belangrijker zijn dan de naaldhoogte uiteindelijk
en dat er dan niet onnodig talloze topics aangemaakt worden, terwijl het met een beetje logisch nadenken
zelf verholpen kan worden,
Voorbeeld:
iemand vraag van loopt wel stationair maar bij gas slaat deze af.
Dan kijk diegene naar het tabel en dan kijkt hij wat erna stationair wordt gebruikt
en dan daar het probleem vinden.
@jason je heb het over tuning stationairsproeier, hoofdsproeier, en naaldhoogte.
maar er zijn veel meer variabelen die meetellen mengbuis, naaldvorm en dikte.
die velen maler belangrijker zijn dan de naaldhoogte uiteindelijk
- Jason McCoy
- Quad GOD
Mee eens. Ik die alles op gevoel en dat gaat altijd goed maar das ook jaren aankloten met brommers en motoren aan vooraf gegaan.
Wat mij het meest opvalt dat mensen hun carb uit elkaar halen om hem te reinigen en dat als ze hem terug plaatsen ze ineens op magische wijze andere sproeiers nodig hebben of aan het afstellen moeten. Dat kan gewoonweg niet. Iets wat altijd goed heeft gedraaid hoeft niet ineens anders afgesteld te worden
Wat mij het meest opvalt dat mensen hun carb uit elkaar halen om hem te reinigen en dat als ze hem terug plaatsen ze ineens op magische wijze andere sproeiers nodig hebben of aan het afstellen moeten. Dat kan gewoonweg niet. Iets wat altijd goed heeft gedraaid hoeft niet ineens anders afgesteld te worden
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Je zoek het veels te ver Frank, je heb een paar soorten mensen met problemen met een carburateur.
je heb mensen die na het reinigen van de carb de quad niet meer krijgen zoals het was.
omdat er een luchtschroef te ver uitstaat, stationairsproeier verstopt zit, naald verkeerde hoogte, etc
dan kunnen ze aan het plaatje toch zien waar ze het moeten zoeken?
Dan heb je de tuners, die net op een bepaalde gasstand een euvel hebben.
die kunnen dan ook aan 1 van de 2 plaatjes kijken hoe ze het kunnen verhelpen verbeteren.
Het gaat er echt niet om dat je na het reinigen van je carb een hele andere setup met sproeiers,
naalden, mengbuizen, naaldhoogte's moet aanpakken.
Dus er zijn 2 soorten mensen die jij nu door elkaar haalt.
je heb mensen die na het reinigen van de carb de quad niet meer krijgen zoals het was.
omdat er een luchtschroef te ver uitstaat, stationairsproeier verstopt zit, naald verkeerde hoogte, etc
dan kunnen ze aan het plaatje toch zien waar ze het moeten zoeken?
Dan heb je de tuners, die net op een bepaalde gasstand een euvel hebben.
die kunnen dan ook aan 1 van de 2 plaatjes kijken hoe ze het kunnen verhelpen verbeteren.
Het gaat er echt niet om dat je na het reinigen van je carb een hele andere setup met sproeiers,
naalden, mengbuizen, naaldhoogte's moet aanpakken.
Dus er zijn 2 soorten mensen die jij nu door elkaar haalt.
Hier nog een schema, voor mij is deze makkelijker....Ik dacht, ik post hem er ook even bij
upload image free
upload image free
-
- Quadverslaafde
1e tabel is perfect. Heb er zelf ook van geleerd. Een its john heeft helemaal gelijk, een carb is niet zo gemakkelijk als het lijkt, je hebt idd vele variabelen en door dat schema krijf je een goede kijk hoeveel effect iets op een bepaalde gasstand heeft.
Maar wil je het echt goed doen, dan zul je toch op de bank moeten en dan ga je met naaldvormen ed. te maken krijgen.
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Maar wil je het echt goed doen, dan zul je toch op de bank moeten en dan ga je met naaldvormen ed. te maken krijgen.
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves