Raptor 660r 2005 onderdelen/hulp gezocht

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Pilgrim
Toeschouwer
Toeschouwer

Raptor 660r 2005 onderdelen/hulp gezocht

Bericht door Pilgrim »

Hi all,
Sinds kort(5 dagen) in het bezit van een yamaha raptor 660r 2005,
Heel erg fijn om mee te toeren of crossen, al een tijdje liefhebber en dan misschien nog niet in hart en nieren maar wel zeker met de ribben flink tegen hart en nieren.
Naar aanleiding daarvan dan ook enkele vragen aan jullie,
wie kan/wil mij helpen met adressen en/of informatie voor prijzen en/of onderdelen yamaha raptor 660R 2005
Ik weet nog niet 100% zeker wat de schade is(fysiek even niet in staat) maar de volgende onderdelen zijn zeker verbogen/kapot.

Stuur, (nieuw online gevonden 80-140 euro)
"Stuur pen/kolom?" krom, althans zoiets vermoed ik, heb het stuur weer terug gebogen (moest er nog mee naar huis)en ondanks dat kantelt het stuur nog steeds enorm bij het draaien.
handgas ( nieuw online gevonden 60-80 euro)
handvaten,(nieuw online gevonden voor 20 euro)
het deel aan de linkerkant stuur met de knoppen, knipperlicht, verlichting etc.
contactslot, (nieuw online gevonden 30-50 euro)
1-2 beugeltjes(1 verbogen, 1 geknikt) die dienen ter ondersteuning van het linker spatbord, gaat zoiets per complete set of ook per stuk?
sensor of kabel vapor hoe controleer je zoiets? (type ga ik nakijken, deze was al kapot voor mijn koprol)

Enkele onderdelen heb ik dus gevonden ik heb alleen geen goed idee wat de kwaliteit/prijs verhouding is.
Het liefst of beter gezegd meest verstandige is kopen van originele onderdelen lijkt mij maar als er echt goede alternatieven(prijs/kwaliteit) zijn dat hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Zijn er nog andere dingen waar ik na een koprol naar moet gaan kijken?
De wielen etc lijkt niks mis mee staan nog net zo als ervoor en ik heb na de koprol nog 10-12km gereden en naast het kromme "stuur" en wat andere ongemakken leek het rijgedrag bij lage snelheden tot 40-50km niet veranderd bij hogere 70-80km+ wel iets maar dat leek door het stuur ongemak te komen.

Dank aan hun die kunnen/willen helpen.
Fred
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Re: Raptor 660r 2005 onderdelen/hulp gezocht

Bericht door cilinderhead »

Hieronder met groen aangegeven welke spullen ik eventueel voor je heb liggen... Stuur me maar PB voor meer info :)

Pilgrim schreef:Hi all,
Sinds kort(5 dagen) in het bezit van een yamaha raptor 660r 2005,
Heel erg fijn om mee te toeren of crossen, al een tijdje liefhebber en dan misschien nog niet in hart en nieren maar wel zeker met de ribben flink tegen hart en nieren.
Naar aanleiding daarvan dan ook enkele vragen aan jullie,
wie kan/wil mij helpen met adressen en/of informatie voor prijzen en/of onderdelen yamaha raptor 660R 2005
Ik weet nog niet 100% zeker wat de schade is(fysiek even niet in staat) maar de volgende onderdelen zijn zeker verbogen/kapot.

Stuur, (nieuw online gevonden 80-140 euro)
"Stuur pen/kolom?" krom, althans zoiets vermoed ik, heb het stuur weer terug gebogen (moest er nog mee naar huis)en ondanks dat kantelt het stuur nog steeds enorm bij het draaien.
handgas ( nieuw online gevonden 60-80 euro)
handvaten,(nieuw online gevonden voor 20 euro)
het deel aan de linkerkant stuur met de knoppen, knipperlicht, verlichting etc.
contactslot, (nieuw online gevonden 30-50 euro)

1-2 beugeltjes(1 verbogen, 1 geknikt) die dienen ter ondersteuning van het linker spatbord, gaat zoiets per complete set of ook per stuk?
sensor of kabel vapor hoe controleer je zoiets? (type ga ik nakijken, deze was al kapot voor mijn koprol)Ik heb trailtech endurance computer + kabels liggen...

Enkele onderdelen heb ik dus gevonden ik heb alleen geen goed idee wat de kwaliteit/prijs verhouding is.
Het liefst of beter gezegd meest verstandige is kopen van originele onderdelen lijkt mij maar als er echt goede alternatieven(prijs/kwaliteit) zijn dat hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Zijn er nog andere dingen waar ik na een koprol naar moet gaan kijken?
De wielen etc lijkt niks mis mee staan nog net zo als ervoor en ik heb na de koprol nog 10-12km gereden en naast het kromme "stuur" en wat andere ongemakken leek het rijgedrag bij lage snelheden tot 40-50km niet veranderd bij hogere 70-80km+ wel iets maar dat leek door het stuur ongemak te komen.

Dank aan hun die kunnen/willen helpen.
Fred
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Pilgrim
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Pilgrim »

Gedaan,
thnx!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

hetquadhuis.nl heeft vaak ook wel spulletjes liggen voor raptors. Vind trouwens de prijzen die je hebt gevonden nou niet bepaald laag te noemen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Pilgrim
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Pilgrim »

Jason McCoy schreef:hetquadhuis.nl heeft vaak ook wel spulletjes liggen voor raptors. Vind trouwens de prijzen die je hebt gevonden nou niet bepaald laag te noemen
Helemaal mee eens...
Vandaar ook mijn post,
dacht dat ik ergens online wel een catalogus zou vinden
onderdeel nummer erbij en voila.
Helaas schijnt het niet zo te werken iig niet voor de 660.
Mocht iemand weten waar zoiets wel te vinden is of alternatieven.. dan hoor ik het graag.
Gr,
Fred
Plaats reactie