Had ik wel verwacht. Is ook niet de bedoeling dat ik hem verkoop als hij af is. Bedoeling is om hem te houden en wat recreatief mee te crossen, of misschien baanvaardig maken dat ik er mee naar het werk kan.Jazzy schreef:Dat is een leuk projectje! Even een waarschuwing vooraf, verwacht niet dat je de kosten die je er in steekt er weer uit kunt halen. Of je moet hem echt voor 100 euro gekocht hebben ofzo. Heb hier al verschillende Blaster-projectjes gezien waar mensen dan 1500 euro voor vragen maar hem voor 1000 euro zelfs nog niet kwijt raken, met name het oude model.
Steven90 Blaster Rebuild
Re: Steven90 Blaster Rebuild
-
- Quadrider
- Berichten: 298
- Lid geworden op: za 19 jun, 2010 12:41
- Locatie: poperinge
Re: Steven90 Blaster Rebuild
ik heb de quad verkocht aan buren van me,
soms zag ik de quad nog eens rijden maar dan kon je amper het blauw herkennen
later reden ze plots rond met een uitlaat van een pitbike
als ik me niet vergis hebben ze ook nog de cilinder uitgeboord
ik heb er ook nog eens mee mogen rijden en toen werkte er al niets van de remmen
toen we de quad nog hadden hebben ik en mijn broer de brembo rem geplaatst wel niet met een draadstangetje ??
ik heb er ook nog een volledige uitlaatlijn van doma onder geplaatst
heb echt fun meegemaakt met die quad
voor de verkoop
meer pics vraag maar
ik wens je sucsess met je project deze volg ik !!
soms zag ik de quad nog eens rijden maar dan kon je amper het blauw herkennen
later reden ze plots rond met een uitlaat van een pitbike
als ik me niet vergis hebben ze ook nog de cilinder uitgeboord
ik heb er ook nog eens mee mogen rijden en toen werkte er al niets van de remmen
toen we de quad nog hadden hebben ik en mijn broer de brembo rem geplaatst wel niet met een draadstangetje ??
ik heb er ook nog een volledige uitlaatlijn van doma onder geplaatst
heb echt fun meegemaakt met die quad
voor de verkoop
meer pics vraag maar
ik wens je sucsess met je project deze volg ik !!
*** CAN AM ds 450 efi *** & *** Honda TRX250R ***
** HONDA TRX 450 **
* YAMAHA blaster 200*
** HONDA TRX 450 **
* YAMAHA blaster 200*
Re: Steven90 Blaster Rebuild
De voorremmen zijn nog in orde, die pakken goed. Achteraan zat geen vloeistof meer in.
Inderdaad, achterrem is Brembo, maar de verbinding van het rempedaal naar het pompje was een draadstang.
De Doma uitlaat heb ik er nog bijgekregen. Er stak nu zo een volledige zwarte onder.
De achterwielen waren aan de as bevestigd met gewone bouten (die veel te lang zijn) en aan iedere bout 2 moeren.
Het beschermkapje van de blok aan de kant van het schakelpedaal ontbreekt en er zitten nog verschillende gebroken bouten in de blok. En de olie was geen olie meer...
Inderdaad, achterrem is Brembo, maar de verbinding van het rempedaal naar het pompje was een draadstang.
De Doma uitlaat heb ik er nog bijgekregen. Er stak nu zo een volledige zwarte onder.
De achterwielen waren aan de as bevestigd met gewone bouten (die veel te lang zijn) en aan iedere bout 2 moeren.
Het beschermkapje van de blok aan de kant van het schakelpedaal ontbreekt en er zitten nog verschillende gebroken bouten in de blok. En de olie was geen olie meer...
Re: Steven90 Blaster Rebuild
tof project
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Bij het demonteren van de onderste A-armen, had ik het probleem dat de kogelgewrichten met de moer meedraaiden.
Na wat gepruts heb ik de moeren en de kogelgewrichten toch losgekregen. Met als gevolg dat de kogelgewrichten nu stuk zijn.
Ik vreesde dat deze kogelgewrichten één geheel zijn met de A-armen. Na wat gezoek op internet is dit blijkbaar zo...
Of ben ik mis, en kan ik wel degelijk alleen de kogelgewrichten vervangen?
Na wat gepruts heb ik de moeren en de kogelgewrichten toch losgekregen. Met als gevolg dat de kogelgewrichten nu stuk zijn.
Ik vreesde dat deze kogelgewrichten één geheel zijn met de A-armen. Na wat gezoek op internet is dit blijkbaar zo...
Of ben ik mis, en kan ik wel degelijk alleen de kogelgewrichten vervangen?
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Bij een blaster weet ik het niet juist, maar bij men raptor had ik hetzelfde probleem...
Alleen ik kreeg ze wel los maar na het spuiten niet meer vast. Heb er toen een steeksleutel 13 ofzo tussen gewrongen. Tussen de joint en de arm en dan ging het wel.
Echter als ze kapot zijn zal je achter andere armen moeten vrees ik! Verbreed ineens!
Alleen ik kreeg ze wel los maar na het spuiten niet meer vast. Heb er toen een steeksleutel 13 ofzo tussen gewrongen. Tussen de joint en de arm en dan ging het wel.
Echter als ze kapot zijn zal je achter andere armen moeten vrees ik! Verbreed ineens!
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Momenteel heb ik de originele duimgas nog op de Blaster. Ik wil deze vervangen door draaigas.
Nu heb ik op internet gekeken en volgens quadtuning.nl zou er bij de Motion Pro een Idle Kit bij moeten (enkel voor Banshee en Blaster). Is dit noodzakeiijl bij elke draaigas of zijn er andere modellen dat dit niet hoeft?
Nu heb ik op internet gekeken en volgens quadtuning.nl zou er bij de Motion Pro een Idle Kit bij moeten (enkel voor Banshee en Blaster). Is dit noodzakeiijl bij elke draaigas of zijn er andere modellen dat dit niet hoeft?
- Danny84
- Quadfanaat
- Berichten: 74
- Lid geworden op: wo 25 jun, 2014 08:17
- Locatie: Geleen (Limburg NL)
- Contacteer:
Re: Steven90 Blaster Rebuild
Boh wat een werk.
Dit is wel een mooie project om te volgen.
Succes verder en ben weer benieuwd naar de volgende stappen die je hebt gemaakt.
Dit is wel een mooie project om te volgen.
Succes verder en ben weer benieuwd naar de volgende stappen die je hebt gemaakt.
www.07events.nl