Kawarossa 1000cc
Re: Barossa Z1000
ja echt een super gaaf project! blijf um ook zeeeeker volgen
Re: Barossa Z1000
geloof ik maar wat graagJason McCoy schreef:ACC wees niet bang, deze heren hebben al diverse projecten achter de rug dus die weten wel wat ze aan het doen zijn hoor.
weet dat het goede frames zijn dus goede materiaal keuze en wat een keuze van blok
maar met dat blok weet je niet wat er gebeurd
en ik zie uit constructie oogpunt een zwak punt ( niet dat ze het slecht doen of zo )
en dan bekijk ik alleen vanuit de pk standpunt dat dat wel duidelijk is
tussen het blok en de achterbrug ophanging het stukje originele frame de zwakste schakel is
ten eerste is het er nooit op berekend op die krachten
ik ben bang dat het frame op dat punt boven en onder het gelaste stuk bij een paar keer knap weg rijden
krom is
weet je dan wat die ketting dan gaat doen als je hele achterbrug niet meer in lijn is met je blok
zelfs bij de motor waar dat blok uitkomt zit het steviger naar de achterbrug toe
zo niet graag willen dat zo mooi project zo zou stranden
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Barossa Z1000
Komt wel goed. Hun frames gaan nooit stuk dus verwacht hier ook niks geks.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Barossa Z1000
wacht weer eens op een update
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Barossa Z1000
Weer een nieuwe update
Omdat er een Raptor 700 achterbrug in de Barossa zit en de Raptor 700 een breder frame heeft als de Barossa moest er een spacer voor het achtertandwiel gemaakt worden, ook voor de Z1000 motor moest er een 530 tandwiel op komen, dus heb ik een spacer op maat laten draaien en vervolgens weer een 530 tandwiel op de spacer pas laten draaien.
Zowel de spacer als het tandwiel zijn van aluminium, voor het tandwiel van aluminium was ik voorheen wat sceptisch maar op de hsun met 180 pk r1 motor zat ook een aluminium tandwiel en deze hield zich prima.
Is ook geen gewoom aluminium maar een zeer sterke soort en ulta licht.
Voor de nodige stopkracht op de achteras is er een dubbelzuiger voorremklauw van een motorfiets op de achteras pasgemaakt, hier zitten heel wat uren slijp en dremelwerk in maar zit nu perfect. Ook nog een mooi rvs remslangetje erop.
Ook andere voorvelgen gemonteerd met de juiste hoogte voorbanden, en een totaal plaatje voor nu.
Omdat er een Raptor 700 achterbrug in de Barossa zit en de Raptor 700 een breder frame heeft als de Barossa moest er een spacer voor het achtertandwiel gemaakt worden, ook voor de Z1000 motor moest er een 530 tandwiel op komen, dus heb ik een spacer op maat laten draaien en vervolgens weer een 530 tandwiel op de spacer pas laten draaien.
Zowel de spacer als het tandwiel zijn van aluminium, voor het tandwiel van aluminium was ik voorheen wat sceptisch maar op de hsun met 180 pk r1 motor zat ook een aluminium tandwiel en deze hield zich prima.
Is ook geen gewoom aluminium maar een zeer sterke soort en ulta licht.
Voor de nodige stopkracht op de achteras is er een dubbelzuiger voorremklauw van een motorfiets op de achteras pasgemaakt, hier zitten heel wat uren slijp en dremelwerk in maar zit nu perfect. Ook nog een mooi rvs remslangetje erop.
Ook andere voorvelgen gemonteerd met de juiste hoogte voorbanden, en een totaal plaatje voor nu.
Re: Barossa Z1000
Ziet er goed uit man.
Wat doe jij aan je remmen om ze te verbeteren?
Wat doe jij aan je remmen om ze te verbeteren?
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Barossa Z1000
Achter is nu uitgevoerd met een dubbelzuiger klauw van een motorfiets en hier komt een hoofdremcilinder op die normaal drie remklauwen bedient, dus meer dan voldoende remvermogen voor achter.
Voor komen er de remmen van een Raptor 660 op in combinatie met een hoofdremcilinder van een Suzuki GSXR-1000.
Alle remmen worden voorzien van rvs omvlochten remleidingen.
Met deze combinatie rijden er hier meerdere Quad's met 1000cc rond en dit geeft zeer veel remvermogen ook bij snelheden van over de 200 km/per uur, en dit al jaren en vele km's lang
Voor komen er de remmen van een Raptor 660 op in combinatie met een hoofdremcilinder van een Suzuki GSXR-1000.
Alle remmen worden voorzien van rvs omvlochten remleidingen.
Met deze combinatie rijden er hier meerdere Quad's met 1000cc rond en dit geeft zeer veel remvermogen ook bij snelheden van over de 200 km/per uur, en dit al jaren en vele km's lang
Re: Barossa Z1000
en nog updaten van dit monster !!
Klein vraagje heb zelf ook een barossa , past die achterbrug zo op de Barossa ??? heb nu een kapotte
behuizing van die achteruit , wou de mijne ook wat langer maken !!
Klein vraagje heb zelf ook een barossa , past die achterbrug zo op de Barossa ??? heb nu een kapotte
behuizing van die achteruit , wou de mijne ook wat langer maken !!
Re: Barossa Z1000
200 km/h met een quad????
Re: Barossa Z1000
PimSmeets schreef:200 km/h met een quad????
Als je er een 1000 cc motorfietsblok in legt kan dat
Voak buj te bange
Re: Barossa Z1000
Vet!!!!!
Re: Barossa Z1000
Of een 600 is ook mogelijk
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07
Re: Barossa Z1000
Hier een filmpje van mijn vorige quad op de dyno, deze gaf 154pk en een topsnelheid van 264km/uur.
dit is een hsun met 2004 r1 blok
http://youtu.be/seLhNxAdhBs" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is een hsun met 2004 r1 blok
http://youtu.be/seLhNxAdhBs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Barossa Z1000
OMG!!!!!
Dat is echt stoer
Dat is echt stoer
-
- Quadfanaat
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 08 dec, 2009 00:07