Allereerst alvast mijn excuses als het onderwerp hier niet hoort.
Ik ben al een tijd op zoektocht naar een leuke quad voor een beginner die niet al te duur is. En nu heb ik er toch weer eentje op het oog met een kenteken. Namelijk deze SMC.
Ik weet niet of jullie ervaring hebben met die dealer of met dit merk en model SMC quad. Het lijkt me op de website gezien een degelijke quad.
Verder heb ik nog 2 quads op het oog maar allebei dan helaas zonder kenteken. Ik weet niet wat er goedkoper uit zou komen dan.
Yamaha Warrior 350 crossquad
In uitstekende staat verkerende Yamaha Warrior 350. Een sportieve quad zonder kenteken, 6 versnellingen vooruit, 1 achteruit. Viertakt, elektrische start, echt snel! Deze quad heeft afgelopen Januari groot onderhoud gehad, verkeerd zowel technisch als qua uiterlijk in uitstekende staat!
Eenmalige verbouwingsaanbieding: €1450,–
Yamaha Blaster YFS200
Gebruikte Yamaha Blaster YFS200 crossquad. Model 2007, tweetakt, kickstarter, 6 versnellingen vooruit. Deze quad heeft schijfremmen rondom en is ideaal voor de cross!
Eenmalige verbouwingsaanbieding: €1599,–
Ik hoop dat jullie mij zo een beetje verder kunnen helpen.
Wat wil je precies want je hebt er 2 zonder kenteken en 1 met.
De blaster is te duur. Warrior is kantjeboord qua prijs, ik denk dat de achterkappen kapot zijn en dan is hij het niet waard. Zonder kenteken tenminste niet.
Ik zat in eerste instantie te denken aan de Warrior en daarop een kenteken te laten zetten maar dat word te duur zoals ik het nu gehoord heb. Schijnt een paar duizend euro te kosten. Maar ik ben benieuwd of jullie als kenners de SMC een beetje als goed beschouwen. Ik ben zelf namelijk een beginner dus weet er nog niet veel vanaf.
Vraag me dan nog 1 ding af. Stel dat ik een quad als die warrior laat keuren als een brommer? Er moet voor mij puur een kenteken opzitten dat ik naar het crossterein kan of naar een bos toe bijvoorbeeld. Ik ben alleen benieuwd naar de kosten van het keuren als brommer/bromfiets. Weet iemand daar nog iets vanaf?
Dat gaat niet omdat hij niet aan de eisen voor een bromquad voldoet. Zet dat maar uit je hoofd, zeker als je een beperkt budget hebt zul je gewoon een quad met kenteken moeten zoeken. Uitzondering is importeren uit België waar je bij oudere quads voor een paar honderd euro klaar kunt zijn.
Bedankt voor de info Dan denk ik dat ik nog even verder spaar voor de SMC en dat zal dat em toch worden. Deze staat ook een half uurtje van mij af dus dat is ook mooi.