Beste mensen,
Vandaag wou ik me quad starten en op het moment dat k de sleutel draai sprong me zekering bij de accu ,
Na gekeken te hebben naar bedrading ban contactslot erachter gekomen dat er kortsluiting in zit ,
Ik rij een smc captain 300cc
Mijn vraag is watvoor contact slot ken ik erin zetten.
Hij is nergens verkrijgbaar ?
Zou ik een van een andere quad , scooter , motor er in kunnen doen ?
Het is een drie aderige stekkertje aan het contactslot
Alvast bedankt ..
Kortsluiting in contact slot..
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

Re: Kortsluiting in contact slot..
een foto zou wel makkelijk zijn.....
? Heb momenteel nog een foto maar het is een stekker met 3 draadjes
- Paul Snip
- Quad Master

- Contacteer:
Er was toch ook iets met een spanningsregelaar bij deze quad? Heb je alles wel goed aangesloten weer?
Denk niet dat de kortsluiting in het contactslot zit. Daar zit namelijk meestal geen massa aan. Dus bij kortsluiting in je contactslot gaat de quad spontaan op contact of gaat het licht branden. Er zit ergens anders kortsluiting áchter je contactslot. Verlichting, ontsteking etc...
Denk niet dat de kortsluiting in het contactslot zit. Daar zit namelijk meestal geen massa aan. Dus bij kortsluiting in je contactslot gaat de quad spontaan op contact of gaat het licht branden. Er zit ergens anders kortsluiting áchter je contactslot. Verlichting, ontsteking etc...

De spanningssregelaar was verrot dus ben er toch nog mee gaan rijden naar een monteur en door dat is het contactslot door gefikt. Ik had tussen de zekering een draadje even gezet en door dat is me bedrading gesmolten ik heb alles gechekt hele kabelboom nu is het enkel het contact slot waar sluiting in zit het ligt niet aan de draden want de draden heb afgeissoleerd maar als nog klapt hij gelijk eruit als ik de sleutel omdraai watvoor contact slot kan hiervoor terug komen ?