garmin handheld gps + werking + basecamp

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

hey,

Ik heb een garmin 64s , iemand die al goed met zo een toestel over weg kan?
Ik heb enkele vraagjes want het lukt me echt niet.

1) iemand met een garmin gps heeft een spoor gereden, deze heb ik nu kunnen bewerken in basecamp en op mijn gps gezet. maar deze route is zo een 20 tal km van mij thuis. hoe moet je dan een route navigeren naar dat beginpunt van die route van mijn vriend?
2) ik heb enorm veel ritten gekregen van iemand die werkt met een ander soort toestel. die werkt met google earth. iemand die weet hoe je zulke bestanden moet overzetten naar basecamp ? of kan je dit naar google earth zetten en kan basecamp daar ook routes uit opslaan? ik hoop dat er hier iemand is die me hiermee kan helpen want er zijn echt tientallen leuke ritjes over heel de benelux, dus zou zo leuk zijn !!!!

bedankt
grtjs

elien :crosser:
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door jim85vol »

2) je moet de google earth files omzetten naar GPX dan kan je deze daarna importeren in Basecamp.
http://www.gpsvisualizer.com/convert_input
dit zou je er mee moeten helpen.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door Jason McCoy »

Je activeert je rit die je wilt gaan rijden. Garmin vraagt automatisch aan of je naar het beginpunt wilt navigeren. Zo werkt het tenminste wel bij de Zumo. En zoveel verschil in software zal dat niet zijn denk ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door staf »

Om naar het begin van je rit te gaan moet je zelf een track (spoor) maken van bij je thuis tot bij de plaats waar je de rit wil beginnen.Als je city navigator hebt op je gps kan je even die kaart inschakelen en een adres ingeven en daarna terug een topo kaart oid inschakelen.Je kan niet 2 kaarten tesamen gebruiken.
Om google earth te gebruiken moet je eerst google earth installeren op je pc.
Dan in uw werkbalk beeld inschakelen en naar google earth gaan.
Dan kan je op beeld centreren of als je je track selecteerd (wat het duidelijkst is) dan geselecteerde items aanklikken.
Normaal gaat google earth vanzelf open en zie je de geselecteerde track op google earth staan.
Je kan nu gewoon inzoomen en scrollen.
Veranderingen in de track kan enkel via basecamp en dan opnieuw selecteren.
Anders zie je de gemaakte aanpassingen niet in google earth.
Ik hoop dat het wat duidelijk is :?
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

staf schreef:Om naar het begin van je rit te gaan moet je zelf een track (spoor) maken van bij je thuis tot bij de plaats waar je de rit wil beginnen.Als je city navigator hebt op je gps kan je even die kaart inschakelen en een adres ingeven en daarna terug een topo kaart oid inschakelen.Je kan niet 2 kaarten tesamen gebruiken.
Om google earth te gebruiken moet je eerst google earth installeren op je pc.
Dan in uw werkbalk beeld inschakelen en naar google earth gaan.
Dan kan je op beeld centreren of als je je track selecteerd (wat het duidelijkst is) dan geselecteerde items aanklikken.
Normaal gaat google earth vanzelf open en zie je de geselecteerde track op google earth staan.
Je kan nu gewoon inzoomen en scrollen.
Veranderingen in de track kan enkel via basecamp en dan opnieuw selecteren.
Anders zie je de gemaakte aanpassingen niet in google earth.
Ik hoop dat het wat duidelijk is :?
je kan ook een track maken naar een waypoint en dat lukt, maar dit is gewoon 1 rechte lijn naar dat punt.... dus is een beetje gissen langs waar je moet rijden. ik zag in ene filmpje dat je dus die track berekent, maar dan moet je nogmaals op de 'find' toets drukken en dan kan je de route herberekenen in de activiteit die je wil. bv auto : langs wegen, fietsen: fietspaden. maar als ik dit doet, gebeurt er niets .... en dit is juist mijn probleem :(
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:2) je moet de google earth files omzetten naar GPX dan kan je deze daarna importeren in Basecamp.
http://www.gpsvisualizer.com/convert_input
dit zou je er mee moeten helpen.
ik heb inderdaad zoiets nodig! maar het probleem is dat het soort bestand er nooit tussen staat. het is een TRB bestand die naar een GPX bestand moet worden omgezet. mijn vriend heeft een tripy... weet je een converter voor tbr naar gpx ?
ik zou je zooooooo dankbaar zijn !!
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door jim85vol »

Probeer dit eens, ik betwijfel of het gaat maar het is het proberen waard.
http://www.benichou-software.com/index. ... =2&lang=en

Als het niet lukt, zou je vriend het moeten kunnen opslaan als .gpx file
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

jim85vol schreef:Probeer dit eens, ik betwijfel of het gaat maar het is het proberen waard.
http://www.benichou-software.com/index. ... =2&lang=en

Als het niet lukt, zou je vriend het moeten kunnen opslaan als .gpx file

als ik met dat programma een document wil openen, staan al die ritten niet meer in de map waarin ik ze geplaatst had. en een gpx bestand staat er wel in. dus herkent hij waarschijnlijk dat trb bestand niet?
wat ik ook wel raar vind, is dat ik de documenten ook niet kan openen met google earth. klopt dit? want ze zijn tenslotte gemaakt met google earth...
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

iemand een gps 62 of 64? dan mail ik die persoon even voor een vraagje :) !
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

alle problemen zijn opgelost! :buig:
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door jim85vol »

Wil je even meegeven wat je als oplossing hebt gedaan. Kan in de toekomst makkelijk zijn voor iemand anders. :)
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: garmin handheld gps + werking + basecamp

Bericht door eliendp »

1) routeringsinstellingen wijzigen van directe route naar op verzoek. Als je op je kaart staat, druk je op de toets find en navigeer dan naar een waypoint op je eventuele spoor en druk op ga. Je gps vraagt dan een activiteit en deze selecteer je naar keuze en zo wordt je route berekend.

2) ik heb iemand met een Tripy aangesproken om een TRB bestand te converteren naar een GPX bestand omdat er hiervoor geen online converter bestaat. Ik vermoed dat Tripy hier zelf een patent op heeft.

Grtjs

Elien
:crosser:
Plaats reactie