Filmpjes en foto's van mili (foto's kee bee run 28/04)
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
met korte nerfbars minder kans om met uw voeten tegen de band te komen als je zo rond rijd in relax mode
ik rij ook regelmatig zo, zeker als ik rondritten doe. lekker cruizen met 10man achter u
ik zet mijn voeten dan schuin naar buiten en doordat de quad verbreed is heb ik nog 5 cm voor ik aan mijn band kom als ik af draai
ik rij ook regelmatig zo, zeker als ik rondritten doe. lekker cruizen met 10man achter u
ik zet mijn voeten dan schuin naar buiten en doordat de quad verbreed is heb ik nog 5 cm voor ik aan mijn band kom als ik af draai
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
hahaha wat betreft rijstijl zullen wij wel hetzelfde zijn...
Ik ben maar 1.67 lang dus ik zou nog kunnen overwegen om die korte nerfbar te nemen
Gr ferdi
Ik ben maar 1.67 lang dus ik zou nog kunnen overwegen om die korte nerfbar te nemen
Gr ferdi
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
vandaag begonnen aan het demonteren van de a armen .. ga ze terug opnieuw spuiten , want de lak was redelijk verweerd ..
heb het lang uitgestelt maar moest gebeuren
fotos zijn wel gsm kwaliteit
iemand een idee waar je die rubbertjes kan halen die over de balljoints zitten, zitten kleine scheurtjes in omdat ik
dze losgeklopt heb met een balljoint vork ....
en had mijn remklauwen vanvoor van de schijven gehaald en ze zaten super vast tegen de schijf aan ..hoe komt dit ?
want volgens mij zijn de blokjes daardoor al fel versleten ....
heb het lang uitgestelt maar moest gebeuren
fotos zijn wel gsm kwaliteit
iemand een idee waar je die rubbertjes kan halen die over de balljoints zitten, zitten kleine scheurtjes in omdat ik
dze losgeklopt heb met een balljoint vork ....
en had mijn remklauwen vanvoor van de schijven gehaald en ze zaten super vast tegen de schijf aan ..hoe komt dit ?
want volgens mij zijn de blokjes daardoor al fel versleten ....
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Even goed kijken als de remzuigers wel gangbaar zijn, als je de klauw eraf hebt dan kan je wel een schroevendraaier tussen de blokjes doen en kan moeten de zuigers wel terug gaan anders zal hij ook nooit goed gaan remmen.
Maar de remklauw klemt altijd wel ietsjes, zodra de blokjes de schijf niet meer raken kan je hem er mooi vanaf halen...
Maar de remklauw klemt altijd wel ietsjes, zodra de blokjes de schijf niet meer raken kan je hem er mooi vanaf halen...
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
oke zal ik is nakijken
en die hoesjes voor de balljoint zijn presies bijna niet apart te vinden
is het moeilijk om zelf een volledige balljoint eruit te persen en een nieuwe erin te persen
is daar een goedkoop tooltje voor ?
en die hoesjes voor de balljoint zijn presies bijna niet apart te vinden
is het moeilijk om zelf een volledige balljoint eruit te persen en een nieuwe erin te persen
is daar een goedkoop tooltje voor ?
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Die kan je er wel uit persen met een pers of grote bankschroef...
Ik ben een volkswagen liefhebber en het viel mij op dat ze verdacht veel lijken op de stofhoesjes van een stuurkogel van een golf/polo ik zou zeggen neem dat oude hoesje mee naar een auto materialen zaak misschien hebben ze ze daar wel op voorraad van een merk auto...
En een tip voor de volgende keer is:
Draai de moer van je balljoint een paar slagen los.
Dan neem je een balkje of stuk buis en druk je met wat spanning de a-arm waar de balljoint aan zit naar beneden en hou je die spanning er op.
Dan pak je een kunstof hamer en geef je de arm aan de kopse kant een klap waarde balljoint pen in zit en dan zal je zien dat hij zo los laat zonder beschadigingen...
Gr ferdi
Ik ben een volkswagen liefhebber en het viel mij op dat ze verdacht veel lijken op de stofhoesjes van een stuurkogel van een golf/polo ik zou zeggen neem dat oude hoesje mee naar een auto materialen zaak misschien hebben ze ze daar wel op voorraad van een merk auto...
En een tip voor de volgende keer is:
Draai de moer van je balljoint een paar slagen los.
Dan neem je een balkje of stuk buis en druk je met wat spanning de a-arm waar de balljoint aan zit naar beneden en hou je die spanning er op.
Dan pak je een kunstof hamer en geef je de arm aan de kopse kant een klap waarde balljoint pen in zit en dan zal je zien dat hij zo los laat zonder beschadigingen...
Gr ferdi
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Moer los, stang eronder en op spanning zetten en met een hamer op de zijkant tikken. Zo tril je hem als het ware los ( trilling is krachtiger dan je denkt ). Vast maken doe je met de moer.
Op m'n werk zetten we er gewoon nieuwe op, maar denk dat als je naar een goede motorzaak / yamaha dealer gaat dat die wel kunnen vertellen of er revisie setjes zijn. Dat durf ik zo niet te zeggen
Op m'n werk zetten we er gewoon nieuwe op, maar denk dat als je naar een goede motorzaak / yamaha dealer gaat dat die wel kunnen vertellen of er revisie setjes zijn. Dat durf ik zo niet te zeggen
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
ja gaat niet meer zo gebeuren haha met zo een vork doe je heel dat ding naar de kl*te...
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Haha ja als het van jezelf is doet het de eerste keer wat zeer.
Had het een keer met een opgeknapte oldtimer, toen de eigenaar er nog bij stond. Hij vloog me gelijk om de oren. En had nog wel een zacht houten balk gepakt en een kunststof hamer met doekjes om de lag te beschermen.
Na zelf een dik uur martelen kwam de eigenaar erachter dat het niet snel echt anders kon.
Op het laatst kon je alleen een paar kleine deukjes in de lak zien als je echt heel erg goed keek in het zonlicht.
Oftewel als je het goed doet heb je geen schade
Had het een keer met een opgeknapte oldtimer, toen de eigenaar er nog bij stond. Hij vloog me gelijk om de oren. En had nog wel een zacht houten balk gepakt en een kunststof hamer met doekjes om de lag te beschermen.
Na zelf een dik uur martelen kwam de eigenaar erachter dat het niet snel echt anders kon.
Op het laatst kon je alleen een paar kleine deukjes in de lak zien als je echt heel erg goed keek in het zonlicht.
Oftewel als je het goed doet heb je geen schade
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... F4QMyg5MDk" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestaan trekkers voor zeer handig ik heb het model wat in de link staat
Bestaan trekkers voor zeer handig ik heb het model wat in de link staat
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Ook verkrijgbaar van Kukko; dus kwaliteit!yamahakoppel schreef:http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... F4QMyg5MDk
Bestaan trekkers voor zeer handig ik heb het model wat in de link staat
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Hoezo gebruiken jullie daar een tool voor? Als je gewoon de moer verwijderd en je geeft een paar klappen op de a-arm op de zijkant waar die pen in zit dan valt de boel zo uit elkaar. Zo dus. https://www.youtube.com/watch?v=yb0G8bJ5pxs" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Idd zo beschreef ik het ook al, werkt perfect en snel!Jason McCoy schreef:Hoezo gebruiken jullie daar een tool voor? Als je gewoon de moer verwijderd en je geeft een paar klappen op de a-arm op de zijkant waar die pen in zit dan valt de boel zo uit elkaar. Zo dus. https://www.youtube.com/watch?v=yb0G8bJ5pxs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb niet eens zo'n trekker ik doe het altijd op de manier zoals ik hierboven beschreven heb, dat gaat nog mooier meestal gaat hij met 1 klap al los als je hem onder spanning houd met een balkje of een stuk buis of bandenlichter...die op het filmpje slaat er nog aardig op los...
Ik gebruik ook een koperen hamer of een kunstof hamer want hetgeen waar je op slaat is van aluminium en dat beschadig je flink met een stalen hamer...
Gr ferdi
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Ik zou gelijk de hele balljoint verwisselen hoor.
Indien er echt scheurtjes inzaten komt er toch rommel in en krijg je enorme slijtage.
Ik heb een jaar geleden de eerste vervangen. Toen ik bij de dealer hiervoor 2 stuks bestelde zei deze: Waarom bestel je er 2?
Indien het hoesje van de ander ok is heb je er maar 1 nodig.
Ik, doe er toch maar twee
Nu komt het mooie:
afgelopen zomer ,op vakantie in de Alpen, dat de 2e balljoint door slijtage uitelkaar viel.
Een maand ervoor had ik dus de andere al vervangen.
En laat ik nou net niet die reserve bij me hebben op vakantie.
Je ene voorwiel naar links, je ander naar rechts, dat wil je echt niet meemaken op snelheid.
De originele Yamaha kosten maar 28 eurie geloof ik.
Meteen doen als je leven je lief is.
Indien er echt scheurtjes inzaten komt er toch rommel in en krijg je enorme slijtage.
Ik heb een jaar geleden de eerste vervangen. Toen ik bij de dealer hiervoor 2 stuks bestelde zei deze: Waarom bestel je er 2?
Indien het hoesje van de ander ok is heb je er maar 1 nodig.
Ik, doe er toch maar twee
Nu komt het mooie:
afgelopen zomer ,op vakantie in de Alpen, dat de 2e balljoint door slijtage uitelkaar viel.
Een maand ervoor had ik dus de andere al vervangen.
En laat ik nou net niet die reserve bij me hebben op vakantie.
Je ene voorwiel naar links, je ander naar rechts, dat wil je echt niet meemaken op snelheid.
De originele Yamaha kosten maar 28 eurie geloof ik.
Meteen doen als je leven je lief is.
Re: Filmpjes en foto's van mili (update 30/01/15)
Dat is waar maar zo'n balljoint valt zomaar niet uit elkaar...petern schreef:Ik zou gelijk de hele balljoint verwisselen hoor.
Indien er echt scheurtjes inzaten komt er toch rommel in en krijg je enorme slijtage.
Ik heb een jaar geleden de eerste vervangen. Toen ik bij de dealer hiervoor 2 stuks bestelde zei deze: Waarom bestel je er 2?
Indien het hoesje van de ander ok is heb je er maar 1 nodig.
Ik, doe er toch maar twee
Nu komt het mooie:
afgelopen zomer ,op vakantie in de Alpen, dat de 2e balljoint door slijtage uitelkaar viel.
Een maand ervoor had ik dus de andere al vervangen.
En laat ik nou net niet die reserve bij me hebben op vakantie.
Je ene voorwiel naar links, je ander naar rechts, dat wil je echt niet meemaken op snelheid.
De originele Yamaha kosten maar 28 eurie geloof ik.
Meteen doen als je leven je lief is.
Dat betekent dat je dan al een tijdje met een versleten balljoint rijd en er niks van gemerkt had want hij valt niet van de een of andere dag zo ineens uit elkaar want dan was er al iets goed mis en had je het al lang moeten merken met het rijgedrag van de quad.
Gr ferdi