verzekering in Belgie

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

verzekering in Belgie

Bericht door vdbeke »

Hallo,

Direct een vraag aan jullie, gezien hier meer mensen met ervaring zitten. Ik zou mijn buggy willen verzekeren, prijs gevraagd bij mijn verzekeringsmaatschappij: BA 380,74 euro en de rechtsbijstand bedraagt 95,81 euro dus in totaal: 476,55 euro per jaar. Hallo kroket, is meer als voor mij camionet (Peugeot Boxer, 2.2, 120PK), rechtsbijstand is letterlijk het dubbele. Nu hebben jullie hier allicht meer feeling in, is dit een normale prijs of is dit toch lichtjes overdreven? Ik snap wel dat een buggy meer ergernis en meer schade kan aanrichten dan een gewone auto. en mijn leeftijd 23 (wordt dit jaar 24) zal er ook wel niet aan helpen maar toch. Ben al eerder in het zak gezet door hun, welliswaar terug rechtgetrokken na veel tam tam. Maar vertrouwen is er niet echt meer. Had mijn leeftijd niet tegengezeten zat ik al lang op een ander... maar dat is een ander verhaal.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door vdbeke op wo 18 mar, 2015 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jim85vol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 17 feb, 2014 12:12
Locatie: Zolder

verzekering in Belgie

Bericht door jim85vol »

Ik heb juist eens gekeken en ik betaal 327,5€. Voor mijne raptor 700. Maar ben er 29 ondertussen en hij zou nog zakken als ik 29,5 wordt. Dus de leeftijd zal wel een rol spelen. Dus is dit nu veel? Ik weet het niet. Misschien iemand anders hier, die wat jonger is en kan zeggen wat hij betaald. Kan je eens vergelijken.
Gebruikersavatar
Gizze
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 15 mar, 2015 23:58

verzekering in Belgie

Bericht door Gizze »

Dam ik betaal 500 € voor men raptor 700... Nrm was het 900€ maar doordat ik het combineer met mijn auto Heb ik het aan 500 euro. Ben wel maar 23 en het mindert pas flink als je 25 + bent. Dammm :p
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: verzekering in Belgie

Bericht door Jeroen1991 »

Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: verzekering in Belgie

Bericht door vdbeke »

Hey Jeroen

Dat topic had ik zelf ook al gevonden, de info is alleen redelijk oud. Gezien ze de laatste jaren de jongeren hogere premies laten betalen, is die info niet meer zo up to date. Toch bedankt voor het melden.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: verzekering in Belgie

Bericht door Jeroen1991 »

Al bij DVV geweest dan? Wat kost het daar tegenwoordig dan?
Lijkt me sterk gezien mijn premie nog steeds niet veranderd is en ik nog 24 ben, dus misschien toch eens horen gaan voor je dergelijke uitspraken doet :wink:
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: verzekering in Belgie

Bericht door vdbeke »

Bij DVV ben ik geweest, maar willen me niet risico geval... Ouders moeten dan met al hun verzekeringen overgaan en dan zou het me iets vooraan de €400 kosten. En dat verhaaltje krijg ik overal te horen, heb al tig bureau's gehad ook indertijd met de verzekering voor mijn camionette, Kreeg telkens hetzelfde verhaaltje te horen... Gewoon omwille van de leeftijd, risico groep etc.

Maar ga me nog eens druk maken bij P&V, helaas werkt het op de vriendelijke manier weeral niet. Dan maar iets meer argumenten op tafel gooien en nog eens wat druk leggen. Jammer dat het op die manier moet. Nieuwe klanten ontvangen ze met open armen en ze doen je voorstellen die echt niet beter kunnen, totdat je klant bent. Dan interesseert het allemaal niet, zolang je maar betaald.
Gebruikersavatar
vdbeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 mar, 2015 17:21
Locatie: Lommel

Re: verzekering in Belgie

Bericht door vdbeke »

Via collega getipt over jongverzekerd en best4u. Altijd boot afgehouden omdat dit terug DVV is. Maar toch eens een afspraak gemaakt. Ik naar lummen gereden om eens te kijken wat de kosten zoal zijn en onder welke voorwaarden:

bus €477.36 (P&V: €522.29)
buggy €476.55 (P&V: €200.00)

Maar brand en familiaal moeten dan ook mee overgaan. Ouders wouden meer uitleg dus is de Rudi naar ons thuis gekomen om meer uitleg te verschaffen en voor prijsberekening brandverzekering. Prijs wordt berekend, maar er is nog twijfel over de service van DVV, zijn hier mensen die problemen hebben gehad waardoor de verzekering zijn nut heeft moeten bewijzen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.
Plaats reactie