Beste straat quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Thomas1994
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 sep, 2015 14:07

Beste straat quad

Bericht door Thomas1994 »

Ik ben opzoek naar een goeie betrouwbare straat quad. ik heb een budget van 2000 euro,

Ik was al aardig aan het zoeken geweest en kwam uit op deze modellen

- Yamaha warrior 350 uit 2002 met nieuw moterblok
- SMC 300 3300km gelopen
- barossa 250 met maar 830km
- kymco 250

Wat is het beste om te doen? ik had hiervoor een shineray 250, maar die heb ik maar snel weggedaan aangezien die heel goed was in zichzelf lichter maken en je naar elk ritje weer een onderdeel was verloren. Nu toch maar een A of B merk gaan halen. Maar ik was wel verkocht aan het quadrijden :D

Hebben jullie nog tips of misschien wel een andere goeie modellen.
Het liefs iets met een beetje veel power, dat ook rond de 100km/u rijdt.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Beste straat quad

Bericht door Jason McCoy »

Allemaal prima quads allen de smc zou ik uit je lijstje halen. De warrior zou ik adviseren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beste straat quad

Bericht door Iedow »

Staan nog wat E-ton's en Sym quads op marktplaats, heb zelf ook een Eton, bevalt goed.

Wellicht kun je daar okk nog een naar kijken?


Succes met je keuze
Can-am outlander L 570 max
Thomas1994
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 sep, 2015 14:07

Re: Beste straat quad

Bericht door Thomas1994 »

Jason McCoy schreef:Allemaal prima quads allen de smc zou ik uit je lijstje halen. De warrior zou ik adviseren
maar SMC is toch in principe hetzelfde als Barossa?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Beste straat quad

Bericht door Jason McCoy »

Niet perse
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Derkjan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 okt, 2015 06:27
Locatie: Scherpenzeel

Re: Beste straat quad

Bericht door Derkjan »

Hoi Thomas,

Ik heb zelf een Barossa gehad als eerste Quad, kan zeggen goede quad voor het geld kan hem aanraden
Heb hem 1 jaar gehad zonder enig probleem ongeveer 1000 km meegereden toen in geruild op een Kawa brute force 750 een top machine en nu toch een nieuwe outlander gekocht een max 1000 xtp gewoon top
Can Am outlander max 1000 xtp
:quad: :quad:
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Beste straat quad

Bericht door Paul Snip »

SMC 300 is een automaatje toch? Die loopt niet heel hard. Volgens mij 80km per uur max. Verder is dat een prima machientje denk ik. Maar motorisch niet te vergelijken met een Barossa. De Barossa heeft een 2 cilinder Honda kopie motorfietsblokje. Beter geschikt voor veel wegkilometers. De top van een Barossa ligt boven de 100. Mocht het kopie blokje toch stuk gaan dan is er vrij gemakkelijk een origineel Honda blok onder te zetten.

De Warrior is ook goed, maar eveneens wat licht voor op de weg. Meer een cross-machine.

Kymco 250 kan ik eigenlijk niks verkeerds over zeggen. Kwalitatief prima. Topsnelheid ook ergens rond de 90 km per uur. Wordt in Duitsland nog steeds verkocht als Maxxer 300 supermoto. Dus best geschikt voor wat wegkilometers:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Beste straat quad

Bericht door Jason McCoy »

Ho. Warrior is allesbehalve een ligte machiene. Dat in combi met een 350 blok vind ik hem niet echt geschikt voor cros juist. Het maakt hem traag en lomp. Warrior vind ik daarom de beste keus voor op de weg. Super betrouwbaar door goede yamaha techniek
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Beste straat quad

Bericht door Paul Snip »

Met cross machine bedoel ik meer een rondje door het bos of over het land dan dat je er echt competitief mee kunt crossen.

Ik ken iemand die ook zeer tevreden over haar Warrior was maar hem uiteindelijk toch ingeruild heeft op een Bombardier. Juist om comfortabel langere afstanden te kunnen rijden. De Warrior hield met zijn oliegekoelde blok ook absoluut niet van file rijden en stadsverkeer.

Maar ja, we zijn het nu eenmaal niet allemaal met elkaar eens ;-)
Plaats reactie