Hello iedereen. Ik heb geen (of bijna geen) ervaring met quads. Heb er wel al eens 1 gehuurd in de ardennen en vond het wel gaaf. Nu hebben we dit jaar een buitenhuis in de Ardennen gekocht en jeuken mijn vingers om er 1 binnen te halen. Ik heb momenteel een Yamaha TRI 250 in het vizier. Ik weet het, het is een driewieler en dus geen quad maar wordt blijkbaar wel aan de categorie quad toegewezen . Volgens de eigenaar in perfecte staat (ga er binnenkort naar zien). Nu is mijn vraag wat jullie hiervan weten. Wat zijn de voor-en nadelen van 3 wielen tov een quad met 4 wielen? Is dit volgens jullie een goede koop? Iemand die ervaring met dat specifiek model heeft? Wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor zo'n ding (als hij effectief in goede staat blijkt te zijn).
PS: op quads 0 ervaring maar heb wel al wat motorervaring (Suzuki bandit 600, SV650 en Honda XR600)
Het is wel leuk rijden met een trike. Wel goed oppassen met bochten maken want ze kantelen zo, ook altijd je voeten op de steuntjes houden.
Heb je er plaatjes van? Wat moet die kosten?
Ik heb zelf twee Honda's gehad.
Hello iedereen,
Bedankt voor de reacties. Yair hieronder de link naar de advertentie: http://www.kapaza.be/nl/vi/100676974.htm
Die man vraagt er 1950 euro voor. Ondertussen ben ik echter gaan testrijden met een honda atx trike en moet ik jullie gelijk geven. De verkoper zei zelf al dat hij hem gevaarlijk vond . Heb er even mee gereden en geeft absoluut geen veilig gevoel. Kan me dan ook goed voorstellen dat je geen al te gekke toeren moet uithalen om om te kantelen. Ben dan ook meer en meer aan het uitzien naar een yamaha blaster 200. Lijkt me wel iets om mee te beginnen en als ik sommige posts lees valt de onderhoudskost bij deze al bij al goed mee. Alleszins bedankt voor de reacties!
Grootste verschil tussen het oude en het nieuwe model zijn de remmen, al heeft deze achter al een keer een schijfrem gekregen. Als ik jou was zou ik de verkoper het voor- en achterlicht er op laten zetten en hem compleet werkend kopen. Als hij het hele ding netjes gemaakt heeft maar de verlichting er nog niet opgezet heeft dan wordt ik altijd een beetje achterdochtig, kan zijn dat er dan beugeltjes missen, bekabeling stuk is of dat de lichtspoel geen spanning geeft. Verder lijkt de vraagprijs me wel in orde.
Hello iedereen, ondertussen ben ik de trotse eigenaar van de Yamaha blaster 200 cc . Wat me wel wat verwonderde is dat je de olie zelf nog met de benzine moet vermengen. De verkoper vertelde me dat 100 ml vol sythetische 2 takt olie per 5 liter benzine voldoende is. KLopt dit? Mengen jullie dit op voorhand of gaat de olie recht de tank in en dan schudden met de quad? Wat raden jullie aan?
Meeste blaster die nu nog rijden is idd zelf mengen. Dit omdat als de quad zelf mengt dit regelmatig fout gaat met alle gevolgen van dien. 100ml op 5 liter lijkt me wat schraal. Ik meng bij 2 takt meestal 200ml op 8 liter. 1 op 40 dus. Jij mengt 1 op 50. Je kunt beter iets teveel olie hebben dan dat je je blok op een hoop draait