David's Ltz400 Sm/mx 2018 gixxer project
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Alle 8 de bussen zijn eindelijk klaar.
Was even wachten.
Deze week alles lassen.
De busjes zijn gemaakt van speciaal assenstaal.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Gisteren stuurkogels van een kever gekocht.
Deze ga ik in de originele draagarmen maken voor camber verstelling.
Deze stuurkogels komen ook in de bovenste draagarmen.
Dan kan ik alles goed afstellen.
De draagarmen zelf zijn bijna klaar.
Nog wat laswerk en wat afwerken.
Zijn totaal 5cm breder geworden, en met de kever stuurkogels kan ik ze nog 2 a 3 cm breder maken.
Ook zijn ze +1 caster geworden.
Daarna alles poedercoaten en dan zijn ze klaar om te testen.
Deze ga ik in de originele draagarmen maken voor camber verstelling.
Deze stuurkogels komen ook in de bovenste draagarmen.
Dan kan ik alles goed afstellen.
De draagarmen zelf zijn bijna klaar.
Nog wat laswerk en wat afwerken.
Zijn totaal 5cm breder geworden, en met de kever stuurkogels kan ik ze nog 2 a 3 cm breder maken.
Ook zijn ze +1 caster geworden.
Daarna alles poedercoaten en dan zijn ze klaar om te testen.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Hopelijk gebruik je die stuurkogels enkel in je bovenste en niet ook in je onderste draagarmen. Dan zou alle kracht op het dunne stukje draadeind van de stuurkogel komen staan namelijk.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Klopt. En het gewicht van je quad neemt ook toe. Aan dit draadeind komen trekkrachten te staan. Zou beteken een 125 kg per draadeind. Dat is als je normaal rijd. Die krachten exponientieel nemen toe als je een drempel ofzo neemt.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
ben benieuwd naar de foto's van de originele A armen die je hebt aangepast
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Ik dacht dat ik dat wel vaker gezien had.
Maar als jullie het afraden geloof ik dat.
Dan zet ik ze alleen in de onderste draagarmen.
De foto's ervan zullen snel volgen.
Kost een hoop tijd om ze te verbouwen.
Alleen de kosten die ik bespaar zijn erg groot.
En de kwaliteit blijft goed.
Maar als jullie het afraden geloof ik dat.
Dan zet ik ze alleen in de onderste draagarmen.
De foto's ervan zullen snel volgen.
Kost een hoop tijd om ze te verbouwen.
Alleen de kosten die ik bespaar zijn erg groot.
En de kwaliteit blijft goed.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Zo zal de camber verstelling eruit komen te zien.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Op de onderste komt juist de meeste kracht te staan. Zoals op je foto zou wel gaan denk ik. Maar niet verder uitdraaien
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Ziet er al goed uit. Volgens mij hangt de kracht af, aan de kwaliteit van het ijzer zelf. In mij ogen ziet dit er wel goed uit. Weet ook dat er veel kracht komt op te staan. Maar als die onderdelen al van vw zelf komen en geen namaak zit je wel goed denk ik zo
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Quad heeft een jaar op een laag pitje gestaan. Ben er weer aan begonnen.
De draagarmen zijn bijna af. Alleen nog aflassen.
Foto's volgen
De draagarmen zijn bijna af. Alleen nog aflassen.
Foto's volgen
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Jo netjes man.
Als je dat gaat poederlakken. Komt dan je lasnaad niet naar boven? Net als bij volbadverzinken?
Raptor 660
Als je dat gaat poederlakken. Komt dan je lasnaad niet naar boven? Net als bij volbadverzinken?
Raptor 660
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Ik ga de lasnaad glad schuren. Je zal er altijd wel wat van blijven zien.
Maar dat neem ik voor lief.
Wil in de toekomst toch volledig verstelbare a armen en dan +3 of +4+1.
Ook het gsxr blok word het niet.
Het gaat een rf900r blok worden.
Veel goedkoper en carberateur blok.
Maar dat neem ik voor lief.
Wil in de toekomst toch volledig verstelbare a armen en dan +3 of +4+1.
Ook het gsxr blok word het niet.
Het gaat een rf900r blok worden.
Veel goedkoper en carberateur blok.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
ziet er uit als een mooi projectje! zelf wil ik ook een ander blok in mn barossa leggen wel een honda een cilinder om t geluidje te behouden .
maar ik heb het zelfde probleem... veel projecten (golfkar met yamaha fzr600 blok, vespa s 125cc snor en handel scooterjes..) en nog steeds een krap budget. denk dat ik er een paar ga verkopen maar ben altijd bang dat ik daar spijt van krijg haha.
succes met je project ik ga hem volgen!
ps: als ik bv een draagarm of iets moet verlengen boor ik altijd een gat in de buis (door bijde kanten) zonder de bus erin natuurlijk en las deze op een hoge stand weer dicht.
de buis waar de bus in zit zodat deze niet alleen op de las hangt die je weer vlak wil schuren waardoor hij daar ook weer slap word.
maar ook op de las van t gat wat je weer dicht gelast hebt.
mvg louis
maar ik heb het zelfde probleem... veel projecten (golfkar met yamaha fzr600 blok, vespa s 125cc snor en handel scooterjes..) en nog steeds een krap budget. denk dat ik er een paar ga verkopen maar ben altijd bang dat ik daar spijt van krijg haha.
succes met je project ik ga hem volgen!
ps: als ik bv een draagarm of iets moet verlengen boor ik altijd een gat in de buis (door bijde kanten) zonder de bus erin natuurlijk en las deze op een hoge stand weer dicht.
de buis waar de bus in zit zodat deze niet alleen op de las hangt die je weer vlak wil schuren waardoor hij daar ook weer slap word.
maar ook op de las van t gat wat je weer dicht gelast hebt.
mvg louis
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Dankje voor de tip. Hier had ik nog niet aan gedacht.
Dat maakt het wel nog sterker.
Dat maakt het wel nog sterker.
louisraaijmakers schreef:ziet er uit als een mooi projectje! zelf wil ik ook een ander blok in mn barossa leggen wel een honda een cilinder om t geluidje te behouden .
maar ik heb het zelfde probleem... veel projecten (golfkar met yamaha fzr600 blok, vespa s 125cc snor en handel scooterjes..) en nog steeds een krap budget. denk dat ik er een paar ga verkopen maar ben altijd bang dat ik daar spijt van krijg haha.
succes met je project ik ga hem volgen!
ps: als ik bv een draagarm of iets moet verlengen boor ik altijd een gat in de buis (door bijde kanten) zonder de bus erin natuurlijk en las deze op een hoge stand weer dicht.
de buis waar de bus in zit zodat deze niet alleen op de las hangt die je weer vlak wil schuren waardoor hij daar ook weer slap word.
maar ook op de las van t gat wat je weer dicht gelast hebt.
mvg louis