Ktm Duke Quad
Re: Ktm Duke Quad
Helaas! Geen succes.
Krijg met geen mogelijk druk. In alle standen ontlucht maar niks helpt.
Met injectiespuit via ontluchtingsnippel nieuwe remvloeistof erin gespoten. Het reservoir liep mooi vol. Amper lucht bubbeltjes te zien maar krijg geen druk. Met ontluchten kwamen er 0 bubbeltjes uit het ontluchtings nippel.
Reservoir zakt de vloeistof mooi in. Elke keer bijgevult.
Banjo bout op remklauw gelost met druk op het pedaal kwam vloeistof uit maar geen lucht.
Banjo bout op de remcilinder krijg ik met geen mogelijkheid los. Ben bang dat ik alles afbreek als ik nog meer kracht zet.
Ik weet het nu even niet meer.
Voel me net zoon debiel, heb als monteur honderden remmen ontlucht.
Wie o wie helpt mij verder??
Krijg met geen mogelijk druk. In alle standen ontlucht maar niks helpt.
Met injectiespuit via ontluchtingsnippel nieuwe remvloeistof erin gespoten. Het reservoir liep mooi vol. Amper lucht bubbeltjes te zien maar krijg geen druk. Met ontluchten kwamen er 0 bubbeltjes uit het ontluchtings nippel.
Reservoir zakt de vloeistof mooi in. Elke keer bijgevult.
Banjo bout op remklauw gelost met druk op het pedaal kwam vloeistof uit maar geen lucht.
Banjo bout op de remcilinder krijg ik met geen mogelijkheid los. Ben bang dat ik alles afbreek als ik nog meer kracht zet.
Ik weet het nu even niet meer.
Voel me net zoon debiel, heb als monteur honderden remmen ontlucht.
Wie o wie helpt mij verder??
- Mistery1985
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 26 jun, 2013 21:14
- Locatie: Zeist
Re: Ktm Duke Quad
heb ook is gevraagd.
en heb gehoord dat je de voetpedaal eff dagje vast moet zetten na beneden
en dat je erna wel mogelijk druk kan hebbenn als je mazzel heb.
en heb gehoord dat je de voetpedaal eff dagje vast moet zetten na beneden
en dat je erna wel mogelijk druk kan hebbenn als je mazzel heb.
Re: Ktm Duke Quad
Dat heb ik nu dus ook gedaan! Toevallig haha.
Kan het niet aan de remcilinder liggen? Deze lekt niet ofzo.
Ik denk dat ik ook maar eens een vacuüm ontluchtings set ga bestellen
Kan het niet aan de remcilinder liggen? Deze lekt niet ofzo.
Ik denk dat ik ook maar eens een vacuüm ontluchtings set ga bestellen
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Ktm Duke Quad
Nu zou ik alle koperen ringetjes vervangen door nieuwe
Re: Ktm Duke Quad
En dan bedoel je die van de Banjo aansluiting van de remslang?bonzaiking schreef:Nu zou ik alle koperen ringetjes vervangen door nieuwe
Krijg die op de cilinder met geen mogelijkheid los.
Re: Ktm Duke Quad
Vandaag een vacuüm remontluchter op perslucht binnen gekregen. Ben benieuwd of het daarmee wel gaat lukken.
Helaas kan ik nu niet verder. Heb een voedselvergiftiging opgelopen. Iets met wokken en vis.
Komt wel weer goed.
Helaas kan ik nu niet verder. Heb een voedselvergiftiging opgelopen. Iets met wokken en vis.
Komt wel weer goed.
Re: Ktm Duke Quad
Nou daar ben ik weer:
Vanavond geprobeerd druk te krijgen, maar nee hoor!
Ontluchten gedaan met vacuüm ontluchter. Potje loopt mooi door (elke keer op tijd bij gevult) geen luchtbellen te zien maar 0 comma 0 druk.
Nou schiet mij maar Lek! Krijg op het werk pantservoertuigen en vrachtauto's gemaakt maar dit niet
Begin nu echt de remcilinder te verdenken maar deze lekt niet. Of de klauw maar dat lijkt me sterk.
Wie o wie weet er raad.
Remcilinder vervangen of wat te doen?
En door welke remcilinder?
Weer zoon Chinees ding of een ander merk?
En waar krijg ik deze (die passen)
Vanavond geprobeerd druk te krijgen, maar nee hoor!
Ontluchten gedaan met vacuüm ontluchter. Potje loopt mooi door (elke keer op tijd bij gevult) geen luchtbellen te zien maar 0 comma 0 druk.
Nou schiet mij maar Lek! Krijg op het werk pantservoertuigen en vrachtauto's gemaakt maar dit niet
Begin nu echt de remcilinder te verdenken maar deze lekt niet. Of de klauw maar dat lijkt me sterk.
Wie o wie weet er raad.
Remcilinder vervangen of wat te doen?
En door welke remcilinder?
Weer zoon Chinees ding of een ander merk?
En waar krijg ik deze (die passen)
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Ktm Duke Quad
ik heb nog precies zo'n remklauw liggen is dat een oplossing mischien?
Re: Ktm Duke Quad
Als het de klauw is zeker weten. Bedankt alvast!
Maar hoe sluit ik uit dat het niet de remcilinder is? Of de klauw?
Maar hoe sluit ik uit dat het niet de remcilinder is? Of de klauw?
Re: Ktm Duke Quad
Kom de remcilinder wel helemaal terug en blijft ie niet hangen?
Lijkt me sterk eigenlijk want hij zou dan wel heel erg lek zijn als je dan nog kan ontluchten.
Lijkt me sterk eigenlijk want hij zou dan wel heel erg lek zijn als je dan nog kan ontluchten.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Ktm Duke Quad
Kwestie op zoeken vanaf het begin. Slangen eraf en kijken op de cilinder druk geeft. Daarna slang er op en bij de klauw losmaken. Kijken of je daar druk hebt etc etc
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Ktm Duke Quad
En met die slangen eraf druk meten ga je hoe doen??Jason McCoy schreef:Kwestie op zoeken vanaf het begin. Slangen eraf en kijken op de cilinder druk geeft. Daarna slang er op en bij de klauw losmaken. Kijken of je daar druk hebt etc etc
Banjobout vervangen door normale bout en pompen?
Remcilinder komt wel terug.
Re: Ktm Duke Quad
Yes yes, succes!!
Ik kreeg ineens de geniale ingeving: laat ik eens kijken of de remcilinder voldoende ingedrukt word want bij het pompen zag ik de klauw wel bewegen.
Nou guess what? Hij werd gewoon door het stangetje wat aan het pedaal zit niet ver genoeg ingedrukt.
Deze afgesteld, opnieuw ontlucht alles afgetopt. En ja hoor volle bak rem druk.
Dat ik hier niet eerder aan gedacht had
Hier de boosdoener:
Nu verder met het volgende:
Wilde de bougie eens checken van de Duke 125 motor. Maar in het gat naar de bougie toe past geen enkele bougiedop die ik heb. Gat is maar 19mm en bougiedop is 21 mm buitenzijde. Zou een pijpsleutel passen? Of zijn er speciale bougiesleutels met een dunne wand? (Maat van de bougie is als het goed is 16)
Ook de carburateur uit elkaar getrokken want deze stroomt bij motor uit en benzine kraan aan over. Dacht ik een Dellorto carb te hebben is het een mikuni (vm20-300) waar natuurlijk weer bijna niets voor te krijgen is en als ik wel wat vind uiteraard voor de "mikuni hoofdprijs"
Ik kreeg ineens de geniale ingeving: laat ik eens kijken of de remcilinder voldoende ingedrukt word want bij het pompen zag ik de klauw wel bewegen.
Nou guess what? Hij werd gewoon door het stangetje wat aan het pedaal zit niet ver genoeg ingedrukt.
Deze afgesteld, opnieuw ontlucht alles afgetopt. En ja hoor volle bak rem druk.
Dat ik hier niet eerder aan gedacht had
Hier de boosdoener:
Nu verder met het volgende:
Wilde de bougie eens checken van de Duke 125 motor. Maar in het gat naar de bougie toe past geen enkele bougiedop die ik heb. Gat is maar 19mm en bougiedop is 21 mm buitenzijde. Zou een pijpsleutel passen? Of zijn er speciale bougiesleutels met een dunne wand? (Maat van de bougie is als het goed is 16)
Ook de carburateur uit elkaar getrokken want deze stroomt bij motor uit en benzine kraan aan over. Dacht ik een Dellorto carb te hebben is het een mikuni (vm20-300) waar natuurlijk weer bijna niets voor te krijgen is en als ik wel wat vind uiteraard voor de "mikuni hoofdprijs"
Re: Ktm Duke Quad
Als het goed is, is jouw bougie dop 16mm 18.5 mm aan de buitenkant. Maar je een pijpsleutel is ook goed, mits ie niet klemt op de bougie. ( kan ie afbreken wat kan resulteren in menig uren vloeken en priegelen en prutsen )
Re: Ktm Duke Quad
Was het maar zoon feest dat die van mij 18,5mm aan de buitenkant waren. Zijn gewoon 21mm dus veels te dik.
Morgen maar naar de automaterialen zaak, kijken of die een goede hebben.
Morgen maar naar de automaterialen zaak, kijken of die een goede hebben.