Masai A300 houdt in bij volgas
Masai A300 houdt in bij volgas
Hallo allemaal,
Ik heb met mijn Masai A300 het volgende probleem,
Na een dagje crossen een tijdje geleden houdt de Quad in bij volgas, ook hoor je soms wat knallen uit de uitlaat (niet altijd)
De Quad liep voorheen rond de 80 km/h maar had altijd het idee dat ie toen ook al wat inhield,
Nu kan ik maximaal 64 km/h halen. Maar heb het idee dat als ik iets minder gas geef (75%) dat ie dan beter op snelheid komt
Dit is wat ik allemaal geprobeert heb om het op te lossen;
-Carberateur 4x uit elkaar om schoon te maken
-Benzine afgetapt en nieuwe in gedaan
-Nieuw benzine filter + slang
-Nieuwe Accu (oude was al gaar)
-Bougie gewisseld
-Luchtfilter gedemonteerd
-Inlaat spruitstuk gecontroleerd op valse lucht (met remmenreinger op gespoten, daarna helemaal ingetaped voor de zekerheid
-Kleppen opnieuw gesteld, inlaat op 0.10, uit laat op 0.15 (zoals in handboek) ik hoor de kleppen nu wel veel meer tikken dan voorheen, maar verder geen invloed op hoe die rijdt.
Verder weet ik het eigenlijk niet meer, het gebeurde van het ene op het andere moment tijdens het crossen..
Iemand suggesties? Compressie test ga ik zo direct alvast even doen.
Alvast bedankt,
Groet
Wesza
Ik heb met mijn Masai A300 het volgende probleem,
Na een dagje crossen een tijdje geleden houdt de Quad in bij volgas, ook hoor je soms wat knallen uit de uitlaat (niet altijd)
De Quad liep voorheen rond de 80 km/h maar had altijd het idee dat ie toen ook al wat inhield,
Nu kan ik maximaal 64 km/h halen. Maar heb het idee dat als ik iets minder gas geef (75%) dat ie dan beter op snelheid komt
Dit is wat ik allemaal geprobeert heb om het op te lossen;
-Carberateur 4x uit elkaar om schoon te maken
-Benzine afgetapt en nieuwe in gedaan
-Nieuw benzine filter + slang
-Nieuwe Accu (oude was al gaar)
-Bougie gewisseld
-Luchtfilter gedemonteerd
-Inlaat spruitstuk gecontroleerd op valse lucht (met remmenreinger op gespoten, daarna helemaal ingetaped voor de zekerheid
-Kleppen opnieuw gesteld, inlaat op 0.10, uit laat op 0.15 (zoals in handboek) ik hoor de kleppen nu wel veel meer tikken dan voorheen, maar verder geen invloed op hoe die rijdt.
Verder weet ik het eigenlijk niet meer, het gebeurde van het ene op het andere moment tijdens het crossen..
Iemand suggesties? Compressie test ga ik zo direct alvast even doen.
Alvast bedankt,
Groet
Wesza
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Lijkt me wel, haal altijd bij de zelfde pomp, tenzij ze opeens andere benzine schenken daar...vfroemer schreef:Correcte benzine?
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Compressie test ging helaas niet, mijn compressie meter heeft niet de juiste maat..
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Welke benzine? Is deze geschikt voor de motor?
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Gewoon 95 ongelood wat je in je auto doet, lijkt me sterk dat dat het probleem is, voorheen reed ie daar ook gewoon op. Heb trouwens bij meerdere tankstations benzine gehaald en nooit problemen gehad..
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Welk octaangetal schrijft de handleiding voor?Wesza schreef:Gewoon 95 ongelood wat je in je auto doet, lijkt me sterk dat dat het probleem is, voorheen reed ie daar ook gewoon op. Heb trouwens bij meerdere tankstations benzine gehaald en nooit problemen gehad..
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Denk niet dat de choke blijft hangen, het is een elektronisch gestuurd systeem en bij koude start loopt ie uitzich zelf hoger in toeren waarna hij langzaam zakt naar het normale stationair toerental, net zoals ie eigenlijk altijd al deed toen ie nog goed liep.
Octaan gehalte weet ik niet, maar nogmaals hij liep altijd goed op de pomp waar ik de brandstof haal.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Octaan gehalte weet ik niet, maar nogmaals hij liep altijd goed op de pomp waar ik de brandstof haal.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Kijk nu toch eens eerst in de handleiding.
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
vfroemer schreef:Welk octaangetal schrijft de handleiding voor?Wesza schreef:Gewoon 95 ongelood wat je in je auto doet, lijkt me sterk dat dat het probleem is, voorheen reed ie daar ook gewoon op. Heb trouwens bij meerdere tankstations benzine gehaald en nooit problemen gehad..
Mmmmhh, lees nu wel in de manual dat er een octaan gehalte van 98 of hoger in hoort te zitten, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom ie voorheen wel goed liep
Denk dat ik dat in ieder geval ook maar eens ga proberen
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Dat gaat een tijdje goed en dan treedt er geleidelijk aan schade op. En dat laatste zou nu wel eens het geval kunnen zijn, afhankelijk van hoe lang je al met verkeerde benzine rijdt.Wesza schreef:maar dan vraag ik me nog steeds af waarom ie voorheen wel goed liep
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Oke, dat is geen goed nieuws, aan wat voor schade zit jij dan te denken?
Verder loopt het blok gewoon goed, start goed, loopt mooi stationair alleen bij volgas houdt ie dus in....
Verder loopt het blok gewoon goed, start goed, loopt mooi stationair alleen bij volgas houdt ie dus in....
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
zuigers, zuigerveren, pakking, kleppen, ...Wesza schreef:Oke, dat is geen goed nieuws, aan wat voor schade zit jij dan te denken?
Hoe lang rijdt u al met de verkeerde benzine?
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Masai A300 houdt in bij volgas
Sinds ik de quad heb rij ik op 'verkeerde' benzine, in januari gekocht. Af en toe een klein stukje er mee gereden en eens per maand een half dagje crossen op een zondag.
Zuigers en zuigerveren versleten zal toch wel wat meer symptonen met zich mee brengen? Olie verbruik, blauwe rook etc. Koelvloeistof heb ik vervangen en is nog steeds op peil.
Jammer dat ik de compressie niet kan testen dat zal dan wel een boel uit kunnen sluiten lijkt me.
Misschien nog een andere suggestie wat het kan wezen?
Zuigers en zuigerveren versleten zal toch wel wat meer symptonen met zich mee brengen? Olie verbruik, blauwe rook etc. Koelvloeistof heb ik vervangen en is nog steeds op peil.
Jammer dat ik de compressie niet kan testen dat zal dan wel een boel uit kunnen sluiten lijkt me.
Misschien nog een andere suggestie wat het kan wezen?