Mede door de aankomende veranderingen in de wegtoelating voor quads heb ik besloten nog maar snel een "echte" quad aan te schaffen...nu het nog kan...
De Renegade staat inmiddels op iets meer dan 16.000km. Een kilometerstand waar sommige dealers al tegen aan hikken om in te ruilen. Persoonlijk durf ik mijn hand in het vuur te steken voor deze quad. Zelf heb ik er 0 problemen mee gehad. En ik heb ook niet het idee/gevoel dat er iets aankomt.
Quadwinkel deed mij wel een acceptabel bod. En ze hadden nog net een korte Outlander 650 XT p staan.
Ik ben niet geheel verrast. Maar gefeliciteerd met je keuze man, weet zeker dat je hier heel veel plezier van gaat hebben. Toch maar die van jou ingeruild en niet die van je vriendin? Die XT-p blijft toch echt wel een hele dikke uitvoering, ook in deze kleur.
Zal mij benieuwen wie van ons als eerste zijn nieuwe quad op mag halen, die van mij moet dan ook zo'n beetje klaar zijn.
De quad van Linda is 3 jaar ouder, maar heeft nog maar 6000 km gereden. Daarnaast heb ik deze omgebouwd op draaigas. En ze vindt hem lekkerder zitten dan de mijne (zadel is dikker bij een G1).
Ook vindt ze wit mooier dan geel. Dus inruilen durfde ik niet eens over beginnen.
Christiaan deed mij gelijk een heel reëel bod. Er was nog iets met veren en dempers dus ik heb nog wat gepingeld en we zijn eruit gekomen.
Ja, ik begreep dat je de nieuwe Fox Podium 1.5 QS3 veren krijgt. Maar volgens mij is dat voor jouw gebruik juist een ideale veer, toch? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Voor wie niet weet waar het over gaat, Paul krijgt de vering die onder mijn model 2017 XTP zat. Die heeft een schakelaar waarmee je snel tussen drie voorgeprogrammeerde standen kunt kiezen, dus buiten de standaard een hardere en een zachtere afstemming. Niet perfect als je sportief in zwaar terrein wilt rijden maar ideaal als je de quad vooral gebruikt om te toeren.
Ja, ik was er eerst niet zo'n voorstander van om gelijk aan een nieuwe quad te gaan sleutelen.
Maar nu ik er langer over nadenk...is het eigenlijk prima.
Ik schroef de quad vaak iets naar beneden. Zo ver dat de veren nog niet los zitten als je hem opkrikt. En dan ga ik gewoon lekker rijden. En zit verder niet weer aan knopjes.
De verkeersdrempels hier in het dorp gaan zelfs prima met de standaard vering van de Renegade.
Zou best wel eens kunnen dat je dan met de harde stand van deze veren gaat rijden. Ik heb er zelf niet mee gereden maar wel even mee gespeeld op de demoquad. Het verschil tussen de standen is best groot.
Gefeliciteerd Paul! Die vering zal je goed bevallen,je hebt de zwaarste standen die jazzy en ik gebruiken niet nodig.ook mooi dat de winkel voor jullie zo'n combo deal kon maken! De x tp is wel een stukje zwaarder dan je gade,vraag me af of je het merkt!
Ik vind het nog meevallen met het verbruik vergeleken met andere merken.
Mijn TGB zoop me arm.
Nu sta ik veel minder aan de pomp.
Alleen als ik veel boven de 100 kom dan wil ie wel leeg.