Hallo mensen,
Ik heb een tgb blade 250 ik weet dat het geen krachtpatser is maar ik zou graag meer trekkracht onderin willen hebben om steile nergjes (heuveltjes) te nemen
De top van de quad ligt nu op 100 km/h (gps)
Bloed eng dus die mag naar beneden wat mij betreft
Moet ik het dan in de vario zoeken rollen/ veertjes
Of in de tandwielverhouding ?
Alvast bedankt
trekkracht vario icm ketting en tandwielen
Re: trekkracht vario icm ketting en tandwielen
Tandwielverhouding is het gemakkelijkste.
Hoe meer tanden achteraan, hoe meer bottom end.
Hoe minder tanden vooraan, hoe meer bottom end.
En vooraan is effectiever. 1 tand minder vooraan = 3 tanden meer achteraan
Dus als je eerder wilt fine-tunen, moet je achteraan wat testen.
Wel opletten, je kettinglengte gaat hierdoor veranderen.
Dus zeker zorgen dat je ketting nog strak staat.
Hoe meer tanden achteraan, hoe meer bottom end.
Hoe minder tanden vooraan, hoe meer bottom end.
En vooraan is effectiever. 1 tand minder vooraan = 3 tanden meer achteraan
Dus als je eerder wilt fine-tunen, moet je achteraan wat testen.
Wel opletten, je kettinglengte gaat hierdoor veranderen.
Dus zeker zorgen dat je ketting nog strak staat.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Re: trekkracht vario icm ketting en tandwielen
Dank je voor je reactie ik ga er eerdaags mee aan de gang