Nieuwe TGB Blade 1000cc

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door ukachitalu »

haha....tering! niet best. en dit was zo los van standaard onderhoud? Krukaslager bij 3000 is wel erg naar. Ik ben benieuwd hoeveel meer er wat over zeggen
myfm
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 28 nov, 2011 19:17

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door myfm »

Denk even doorsparen voor een can am heb mijn can am nu 3, 5 jaar nooit iets mee gehad. Maar ook can am kan ook kapot het is maar net hoe je er mee om gaat.
Laatst gewijzigd door myfm op wo 02 aug, 2017 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650

ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door quadfun »

Ondertussen zijn we al enige tijd verder.
3de generatie van de TGB 1000 blade is leverbaar...
Gemakkelijk te herkennen aan de nieuwe racks voor en achter.
Heb er nu al een paar lopen die tegen de 10000km aantikken van de 2de generatie zonder enig probleem.
Van de 3 de generatie heb ik er nu ook al een paar verkocht, daar verwacht ik ook geen problemen mee.
Als je extreem off-road wil gaan: Kies dan een Polaris of zo.
Blijf erbij: Prijs / Kwaliteit is de TGB Blade 1000 een top machine voor de doorsnee rijder.

grt,

Wim.
joon03
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 30 mar, 2016 12:01

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door joon03 »

Goedendag lezers,

Ik als ex TGB blade 1000 rijder, (gelukkig) heb nu zo'n vier maanden een nieuwe Polaris RZR 900 esp aangeschaft.
En wat een fantastische machine is dit zeg. Nu inmiddels al 3000 km mee gereden zonder enig probleem :buig:
Ik moest er zelfs aan wennen dat ik meer kon rijden als 1900 km met 1 snaar. Sterker nog heb nu al 3000 km gereden en de snaar is nog als nieuw. Het is na dat ik TGB gewend was gewoon vreemd om 3000 km probleemloos te kunnen rijden. :crosser:
Voor ons nooit meer wat anders dan Polaris of Canam. Natuurlijk betaal je er ook veel meer voor maar al die ergernis met zo'n TGB is het mij dubbel en dwars waard. Er gaat bij ons gewoon een nieuwe wereld open en zijn in het onderhoud een heel stuk goedkoper uit. Ook de pk's die TGB opgeeft klopt van geen kant je wordt gewoon besodemieterd ik heb nu die Polaris RZR 900 die heeft 75 pk maar is veel sneller en krachtiger dan de opgegeven 90 pk's die TGB opgeeft (puur bedrog dus). Ook de afhandeling van TGB is zeer treurig de importeur is inmiddels overgenomen door een andere hoop dat die wel de service na behoren afhandelen. In ieder geval heeft het ons een hele hoop ergernis gekost en een hele hoop geld. Dan is het toch beter om even door te sparen voor een Polaris of Canam. Wij zijn tot nu toe onwijs tevreden met onze nieuwe Polaris RZR 900 ESP en het grote voordeel is ook dat je geen vervelende warme helm op je kop hoeft en lekker naast elkaar zit en normaal kunt praten met elkaar voor ons helemaal top!!!

Voor ons nooit meer die Taiwan troep maar een degelijke Americaan!!!

Met vriendelijke groet Marco :bier:
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door quadfun »

Niet compleet mee eens.

Dit is ook geen vergelijk.
Je vergelijkt een ATV van 9490€ met een UTV van 19000€
Prijsverschil is maar 10000€.

En inderdaad de eerste generatie had een probleem met het variosysteem.
Maar dit is al lang opgelost en achter de rug.
Ieder dealer heeft daarvan een schrijven ontvangen hoe ze dit moesten oplossen.
Ondertussen zitten we al de 3de generatie en zijn de kinderziektes er al lang uit.
Ik heb diverse klanten die veel km doen met deze machine en zij hebben geen problemen.

Je moet natuurlijk kijken waarvoor je deze machine wil gebruiken.
Wil je echt extreem offroad gaan, zou zeggen koop een Polaris als je centen ervoor over heeft.
Maar 90% van de klanten gebruiken deze als hobby of als woon-werk verkeer en nu en dan een off-road gaan, dan is dit een mooie machine.
Deze week nog een TGB Blade 1000 verkocht aan een 16 jarige om naar school te rijden. Mooi toch.

Ik verkoop beide merken. Polaris en TGB.
Ook wij hebben Polaris klanten die het kunnen om na 500km cardan's en varioriemenkapot te rijden.
Levensduur is het grootste deel afhankelijk van het mannetje die erop zit en zijn rijstijl.

Grt,

Wim.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

Voor ongeveer hetzelfde bedrag koop je een Polaris Sportsman 570 of een Can-Am Outlander 570. Die doen qua prestaties niet of nauwelijks onder voor de 1000 van TGB. (Zoals gezegd, het vermogen van 90pk is uit de dikke duim gezogen). En dit zijn machines die bewezen goed zijn. Bij normaal gebruik blijft dit gewoon heel. Het verbruik is aan de goede kant van de 1 op 10. Terwijl de 1000 van TGB er onder duikt met een 1 op 7-8.
Een Can-Am of Polaris ruil je makkelijk in als je er weer vanaf wilt. Een TGB word je bijna niet weer kwijt voor een normale prijs.
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door bkk »

een 16 jarige die met een 1000cc quad naar school gaat? weet niet hoe het in BE zit, maar in NL mag je met 16 slechts met 50 cc naar school
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Quadrijder2 »

Zal wel 18 jaar zijn met autorijbewijs.
En zelfs voor 50 cc heb je een motorrijbewijs nodig.
49,9 cc is een bromfiets. :wink:
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door Paul Snip »

bkk schreef:een 16 jarige die met een 1000cc quad naar school gaat? weet niet hoe het in BE zit, maar in NL mag je met 16 slechts met 50 cc naar school
Ik denk als "landbouwvoertuig" en dan met een trekkerrijbewijs. Zo gaat de jeugd hier ook met auto's en Unimogs naar school.
Een Unimog heeft 4000cc :wink:
joon03
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 30 mar, 2016 12:01

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door joon03 »

Goedenavond lezers,

Als ervaren rijder wil ik iedereen die geld heeft voor een TGB blade 1000 waarschuwen om beter een lichtere variant van Polaris of Can am aan te schaffen. Scheelt heel veel ellende en zijn zeker veel krachtiger als een TGB met zogenaamd 90 pk :lol: Pure misleiding/bedrog waar je later als je hem ingereden heb pas achter komt. Ook het dealernet is niet in orde ik kon niet eens fatsoenlijk bij een dealer in Frankrijk terecht, moest alles zelf betalen en heb lang niet alles terug gehad een schande. TGB Blade 1000 lijkt goedkoper maar is veeeeeeeel duurder alleen al in het onderhoud daar wordt je dubbel mee afgerekend. Het heb mij veel ergernis,ellende gekost en dat is te wijten aan TGB zelf die heeft er niets aan gedaan om tot een oplossing te komen.
Echt een waardeloos merk. Heb nu een POLARIS RZR 900 s esp maar wat een verschil zeg. Nu al bijna 4000km mee gereden en nog niets gehad. Kan het gewoon niet geloven omdat ik met die TGB 1000 nooit verder ben gekomen als een paar honderd km en dan viel er alweer wat uit elkaar. Nu heb ik 75pk en dat ding is bloed snel. Ook het koppel is veel beter met 100km kan ik nog makkelijk een vrachtwagen voorbij spuiten. Ook dat was met die TGB 1000 90 pk zeker niet te doen. Dat ze hun producten hebben aangepast geloof ik niets in. De cvt riem ging klokslag 1900km aan stront het leek dan wel of er een ontploffing had plaats gevonden. Overal een soort paarden haar dat overal uit kwam. Hoop dat ik jullie al deze ellende kan besparen.
Als je echt mee wilt doen koop dan een Americaans of Canadees.

Met vriendelijke groet Marco :buig:
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door quadfun »

Niet compleet mee eens.

Dit is ook geen vergelijk.
Je vergelijkt een ATV van 9490€ met een UTV van 19000€
Prijsverschil is maar 10000€.

En inderdaad de eerste generatie had een probleem met het variosysteem.
Maar dit is al lang opgelost en achter de rug.
Ieder dealer heeft daarvan een schrijven ontvangen hoe ze dit moesten oplossen.
Ondertussen zitten we al de 3de generatie en zijn de kinderziektes er al lang uit.
Ik heb diverse klanten die veel km doen met deze machine en zij hebben geen problemen.

Je moet natuurlijk kijken waarvoor je deze machine wil gebruiken.
Wil je echt extreem offroad gaan, zou zeggen koop een Polaris als je centen ervoor over heeft.
Maar 90% van de klanten gebruiken deze als hobby of als woon-werk verkeer en nu en dan een off-road gaan, dan is dit een mooie machine.
Deze week nog een TGB Blade 1000 verkocht aan een 16 jarige om naar school te rijden. Mooi toch.

Ik verkoop beide merken. Polaris en TGB.
Ook wij hebben Polaris klanten die het kunnen om na 500km cardan's en varioriemenkapot te rijden.
Levensduur is het grootste deel afhankelijk van het mannetje die erop zit en zijn rijstijl.

Grt,

Wim.
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door quadfun »

Je mag dus inderdaad als 16 jarige met een G-rijbewijs een landbouwvoetuig besturen.
joon03
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 30 mar, 2016 12:01

Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc

Bericht door joon03 »

Goedendag lezers,

Hierbij nog even mijn bevindingen over mijn nieuwe Polaris rzr 900s ESP. Eindelijk een machine waar ik nu zonder problemen al 6000km mee heb gereden. Na heeeeel veel ellende en problemen te hebben gehad met mijn vorige Tgb blade 1000, nu eindelijk verlost van al die ellende. Natuurlijk betaal je veel meer maar doe het maar want het scheelt je onderdelen, en vooral een hoop ellende. Ik snap dat Wim graag van twee walletjes wil blijven eten. Maar spaar maar door dan heb je meer waar voor je geld dan dat je een goedkopere Tgb aanschaft. Het blijft een hobby maar dat verandert snel als je die Tgb troep aanschaft. En dan veel moeten afschrijven om er vanaf te komen. Voor mij is Polaris de redende engel en heb ik en mijn vrouw weer plezier met onze hobby die wij na al die Tgb ellende bijna opgegeven hadden. Hoop hiermee mensen te behoeden voor veel ellende. Voor ons is Polaris gewoon z'n geld dik waard.
Een tevreden Polaris rijder!!!

Met vriendelijke groet Marco
Plaats reactie