Beste plekken om vrij te rijden?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

Graag zou ik willen weten waar je leuk door de bossen kunt rijden dus soort van oude bospaden of mooie avontuurlijke routes!

Alle tips welkom ook in andere landen. Ik wil m'n leven veranderen en verhuizen en op een plek gaan wonen waar ik gewoon veel meer met m'n hobby bezig kan zijn.
En waar in Europa is het het meest QUAD vriendelijk?
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Hein »

Dat wil iedereen wel graag weten, Balloontyres. Waar kom je vandaan en zijn er bij jou geen leuke plekken?
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

Kom zelf uit Den Haag en dus wat de meeste willen kan hier simpelweg niet.. heb ook al jaren geen quad meer maar mis het. Ik zat te denken aan de Ardennen maar daar moet je ook goed weten waar want er zijn veel plekken waar ze er tegen zijn heb ik begrepen, maar nog wel bepaalde plekken waar oude bospaden zijn waar je gewoon vrij kunt rijden.. Hoop dat iemand hier wat licht op kan schetsen...
Zou het een idee zijn om die oude paden waar je nog kunt crossen in kaart te brengen?


Dus tot nu toe weggetjes heb ik niet kunnen vinden online maar Wat ik wel gezien heb is een 40 Hectare terrein genaamd Bilstain, bekend bij velen van jullie denk ik..
Het domein werd in 1974 opengesteld en omvat een oppervlakte van 40 hectare. Het is gelegen op 2 km afstand van uitgang 37 bis, Elsaute/ Les Plenesses, van de autosnelweg E40 Luik/Aken. Toegangsprijs voor Quads: 25,- euro per dag.

Afbeelding
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

Heb nog 2 parken gevonden in Duitsland:
60 hectare park:

http://www.fpmammut.de/index.php/de/offroad
2 x im Jahr findet ein ATV-Wochenende statt. An diesen Wochenende werden nur ATV´s zugelassen.
Termine: 04.-06. Mai und 07.-09. September 2018
Tagesticket ATV € 25,00 pro Fahrzeug
2- Tagesticket ATV € 50,00 pro Fahrzeug
ab 14.00 Uhr € 20,00 pro Fahrzeug
Mammutpark:
https://www.youtube.com/watch?v=oy1tT_ ... 4032182592

en het bekende Furstenforest:
https://www.furstenforest.eu/nl/quad/

Verder kreeg ik nog een tip van een Roemeen hij zei dat in de buurt van Huedin leuke paden te vinden zijn...

Afbeelding

Hopelijk heeft iemand anders nog ervaringen of info!!!!
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Paul Snip »

Heel Oost-Europa is een quadparadijs. Omdat daar nog niet alles in regeltjes gevangen is. Wij zijn daar vaak geweest met de camper. De doorgaande weg is soms gewoon een zand/grind weg. Je hoeft maar iets van de doorgaande weg af te gaan om gelijk zeer uitdagende weggetjes voorgeschoteld te krijgen.
Albanië was daarin het extreemste.
Wij stonde op een camping aan het meer van Ohrid. Daar waren diverse Enduro rijders en 4x4 rijders die zich in de omgeving prima vermaakten.
Gebruikersavatar
Hein
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 05 feb, 2012 14:39
Locatie: zuid oost brabant

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Hein »

Ga zaterdag een week naar Roemenië. Vorig jaar ook geweest. Is geweldiggg daar.
CAN AM OUTLANDER 1000 XTp
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

oh gaaf laat weten waar je naar toe gaat en maak fotos! En schrijf de plekken op waar je vermoedt dat het echt een quad paradijs kan zijn.. Gave trails etc etc..

Zou mooi zijn als ik daar een soort clubhuis zou kunnen vestigen.. of vakantie woningkje ofzo..
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Iedow »

Vanuit mijn woonplaats, is het 800km rijden naar Noorwegen (Fjordline in Hirthals pakken en ik zit in Noorwegen) daar kun je ook prima rijden, zowel of asfalt, gravelwegen, als stukken bos! Mooie daar is dat je nog echt kan wildkamperen, dus niet een camping hoeft te zoeken, maar gewoon ergens een plekje in de natuur. En dat geheel gratis 8)

Lekker vissen en kampvuurtje erbij en genieten, dag erna weer veder toeren met de quad :crosser:
Can-am outlander L 570 max
Balloontyres
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 25 mei, 2018 17:49

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Balloontyres »

dat klinkt ook zeer goed.. Dus neem je de quad dan mee in een busje of op een trailer ofzo.. kampeer spullen mee en gaan? fotos van de weggetjes en landschap zeer welkom!
Iansemler
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 apr, 2018 23:05

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Iansemler »

Hey,

Ik zit met het zelfde probleem..
Altijd op zoek naar leuke plekken om te rijden.
https://nl.wikiloc.com/routes/atv/nederland
Deze site was ik tegen gekomen, allemaal routes die mensen delen.. misschien wel interessant.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door 08brothers »

Mensen, word eens wakker, we hebbend e TET!! Ook hier in Nederland kan je gewoon perfect off road/on road rijden met de quad of leuke off road motor. Ik heb al een groot gedeelte gehad en door een simpel appje te downloaden kan je gewoon met je smartphone naar de GPS punten rijden. Wel goed opletten dat je geen afgeschermde weg pakt want dat word niet gewaardeerd.

https://www.transeurotrail.org/netherla ... .159/5.227

Ik kom zelf uit de omgeving rotterdam, dus als het jullie leuk lijkt kunnen we evt een keer met elkaar afspreken en maken we er een gezellige dag van! Maar wees wel bereid om veel km te maken, laatste dag dat ik ben gegaan heb ik ruim 500km gereden :-)
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door Iedow »

08brothers schreef: di 26 nov, 2019 17:50 Mensen, word eens wakker, we hebbend e TET!! Ook hier in Nederland kan je gewoon perfect off road/on road rijden met de quad of leuke off road motor. Ik heb al een groot gedeelte gehad en door een simpel appje te downloaden kan je gewoon met je smartphone naar de GPS punten rijden. Wel goed opletten dat je geen afgeschermde weg pakt want dat word niet gewaardeerd.

https://www.transeurotrail.org/netherla ... .159/5.227

Ik kom zelf uit de omgeving rotterdam, dus als het jullie leuk lijkt kunnen we evt een keer met elkaar afspreken en maken we er een gezellige dag van! Maar wees wel bereid om veel km te maken, laatste dag dat ik ben gegaan heb ik ruim 500km gereden :-)
Ik wil deze winter de TET hier in Drenthe/Groningen gaan rijden.. de route loopt zelfs 200m van mijn huis af. :crosser:

Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om mee te gaan, let my know
Can-am outlander L 570 max
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Beste plekken om vrij te rijden?

Bericht door java »

NL TET gereden

Link


OoK die van Duitsland, Denemarken stuk van Zweden en Noorwegen.

Verstuurd vanaf mijn H8166 met Tapatalk

Afbeelding
Plaats reactie