Aero's 1997 Warrior 350
Re: Aero's 1997 Warrior 350
En ondertussen zijn we 3 maand verder.
Vakantieperiode, auto-ongeval (gelukkig niets ernstig maar wel een hele boel geloop) en een grond gekocht.
Maar nu terug tijd voor de quad gevonden. Sinds 1 week ofzo.
@Nickon, hij zat verdorie hard vast, maar uiteindelijk wel eruit gekregen. En geen WD40 gebruikt op je aanraden. Thx!
De carb ligt helemaal uiteen (of toch tot waar het zin heeft). Elk onderdeel bestudeerd, gemonteerd, terug uiteen gehaald, terug gemonteerd, en terug uiteen, om het allemaal wat in de vingers te krijgen. Ook de carb rebuild kit goed bestudeerd.
En nu zit ik natuurlijk met vragen.
1) De standaard jet needle heeft opschrift 5J18 (zoals ook in de handleiding staat). Die van de rebuild kit heeft Y218 erop staan. Ze zien er hetzelfde uit. Zijn ze hetzelfde?
2) Er is 1 o-ring uit de rebuild kit waarvan ik niet weet wat het is. Hieronder alle onderdelen van de rebuild kit, degene op het wit blad zijn telkens nieuw. Op het einde de linkse o-ring op de witte tafel, is mij geheel onbekend??
3) Ik mis onderdeel 6A op de exploded view, die veer. Die zat er bij demontage gewoon niet in. Is die belangrijk?
En nog een beeldje om mee te eindigen, de carb met alle nodige onderdelen verwijderd.
Vakantieperiode, auto-ongeval (gelukkig niets ernstig maar wel een hele boel geloop) en een grond gekocht.
Maar nu terug tijd voor de quad gevonden. Sinds 1 week ofzo.
@Nickon, hij zat verdorie hard vast, maar uiteindelijk wel eruit gekregen. En geen WD40 gebruikt op je aanraden. Thx!
De carb ligt helemaal uiteen (of toch tot waar het zin heeft). Elk onderdeel bestudeerd, gemonteerd, terug uiteen gehaald, terug gemonteerd, en terug uiteen, om het allemaal wat in de vingers te krijgen. Ook de carb rebuild kit goed bestudeerd.
En nu zit ik natuurlijk met vragen.
1) De standaard jet needle heeft opschrift 5J18 (zoals ook in de handleiding staat). Die van de rebuild kit heeft Y218 erop staan. Ze zien er hetzelfde uit. Zijn ze hetzelfde?
2) Er is 1 o-ring uit de rebuild kit waarvan ik niet weet wat het is. Hieronder alle onderdelen van de rebuild kit, degene op het wit blad zijn telkens nieuw. Op het einde de linkse o-ring op de witte tafel, is mij geheel onbekend??
3) Ik mis onderdeel 6A op de exploded view, die veer. Die zat er bij demontage gewoon niet in. Is die belangrijk?
En nog een beeldje om mee te eindigen, de carb met alle nodige onderdelen verwijderd.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Zo, ik zie dat het al van september 2017 geleden is dat ik hier nog gepost heb.
Na maanden slakkengang werk (ach, ik ben zo een man van 20 plannen en er dan maar 3 uitvoeren) terug in gang geschoten voor de quad te repareren.
Na de carb nog heel wat gerepareerd, en dan gisteren eindelijk proberen starten.
...
en...
GELUKT!
Starten en in neutraal gas geven ging goed. De versnellingen bedienen ook. Rijden in versnelling was wat minder. Daar waar het in neutraal nog mooi vlot klonk, als een machinegeweer zeg maar, ging het bij het rijden luider en minder snel. Hij bolde wel vlot, maar de motor ging van machinegeweer naar 2-3 luide knallen/kloppen per seconde.
Iemand een idee wat dat juist zou kunnen betekenen?
Quad staat nu terug in mijn garage, benzinetank gedemonteerd want die lekt aan de benzinekraan.
Het geluid van m'n startende Warrior was net wat ik nodig had om me op en top te motiveren! Nu is het lekker geld uitgeven voor nieuwe onderdelen.
Na maanden slakkengang werk (ach, ik ben zo een man van 20 plannen en er dan maar 3 uitvoeren) terug in gang geschoten voor de quad te repareren.
Na de carb nog heel wat gerepareerd, en dan gisteren eindelijk proberen starten.
...
en...
GELUKT!
Starten en in neutraal gas geven ging goed. De versnellingen bedienen ook. Rijden in versnelling was wat minder. Daar waar het in neutraal nog mooi vlot klonk, als een machinegeweer zeg maar, ging het bij het rijden luider en minder snel. Hij bolde wel vlot, maar de motor ging van machinegeweer naar 2-3 luide knallen/kloppen per seconde.
Iemand een idee wat dat juist zou kunnen betekenen?
Quad staat nu terug in mijn garage, benzinetank gedemonteerd want die lekt aan de benzinekraan.
Het geluid van m'n startende Warrior was net wat ik nodig had om me op en top te motiveren! Nu is het lekker geld uitgeven voor nieuwe onderdelen.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Aero's 1997 Warrior 350
kijk eens of uw handrem volledig terug komt is een veel voorkomend probleem handrem sensor die blijft hangen waardoor de begrenzer inslaat en die luide knallen veroorzaakt van wegvallende ontsteking
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Ga ik zeker controleren, bedankt voor de tip!
Hij gaat sowieso volledig uiteen tot op naakt frame, volledig rebuild.
Ondertussen de luchtfilter uiteen genomen.
Enfin... als je dit nog een filter kan noemen.
Morgen gaat de uitlaat eraf, carb er weer af, en beginnen met demonteren van top-end motor.
Hij gaat sowieso volledig uiteen tot op naakt frame, volledig rebuild.
Ondertussen de luchtfilter uiteen genomen.
Enfin... als je dit nog een filter kan noemen.
Morgen gaat de uitlaat eraf, carb er weer af, en beginnen met demonteren van top-end motor.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Wel apart dat er een hartjes figuur in jr luchtfilter zit
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Haha, ik duwde even in de filter en vinger bleef er gewoon in staan. Dacht dat ik meteen m'n liefde voor Yamaha eens kon uitdrukken
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Uitlaat ligt eraf.
Nieuwsflash: WD40 maakt recordwinst op 1 dag.
Nieuwsflash: WD40 maakt recordwinst op 1 dag.
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: Aero's 1997 Warrior 350
https://hofmantechniek.nl/product/wd40- ... pplicator/
5 lieter 30 euri.
5 lieter 30 euri.
let niet op me taal ben woord blind aub.
Re: Aero's 1997 Warrior 350
Of gratis via het werk
Niet geschoten is altijd mis!
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001
ATV: Yamaha Warrior 350cc 1997
Cars: Volkswagen Vento 2.0i 1992 || Mazda 2 1.3i 2008
Sold: Toyota Celica 1.8i 1994 || Citroen Xsara 1.4i 2001