TGB Uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
BLFARMER
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 okt, 2018 13:22

TGB Uitlaat

Bericht door BLFARMER »

Ben op zoek naar een simpele uitlaat voor mijn TGB Blade600se EPS al gezocht op internet maar vind helemaal niks weet iemand iets meer..? Wil wat meer geluid maar heb geen groot budget het moet ook niet te lawaaierig worden..
P.s weet iemand voor wat het knopje override dient ?
Ik ken er niet zoveel van en ben hier nieuw..
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: TGB Uitlaat

Bericht door Jason McCoy »

Override is als je achteruit rijd. Als je bijvoorbeeld meer power nodig hebt dan houd je de override vast terwijl je achteruit schakelt. Je schakelt dan de toerenbegrenzer uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: TGB Uitlaat

Bericht door bkk »

override heeft nog een functie:

als er storing zit in het "achteruit minderhard systeem" en je tijdens het vooruitrijden met 70 km/u opeens terugvalt naar 30 omdat hij denkt in z'n achteruit te zitten, dan kun je dit knopje indrukken om knap thuis te komen



het kan zijn dat het knopje niks lijkt te doen, dat had ik met mijn tgb 400cc ook, bleek dat hij achteruit niet geknepen werd, ik kon toen ook starten met de versnellingspook in achteruit. na de 2e onderhoudsbeurt was hij spontaan opeens wel weer werkend
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: TGB Uitlaat

Bericht door slowco »

Ik heb zowel bij mijn motorfietsen als bij mijn quad meestal gewoon de originele demper aangepast. Dus de eind/sierkap eraf en extra gaten boren. Gat van de sier/eindkap wat groter maken en weer terugzetten. Bij de Raptor 700 zat er een verwijderbare dB killer in die ik aangepast en weer teruggezet heb omdat helemaal weglaten veel te veel herrie was. Let wel dat zittend op een quad met helm op je meer geluidseffect hebt van het openmaken/laten van een luchtfilterdeksel voor meer (inlaat)geluid dan een opengewerkte uitlaat. Tegen de tijd dat je het "wel aardig" vind klinken, maak je voor het overige verkeer al erg veel herrie. Vroeger vond ik dat ook gaaf en reed ik met open pijpen. Inmiddels ben ik een ingeslapen ouwe l#l en houd ik het origineel of licht opengewerkt :wink:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: TGB Uitlaat

Bericht door yamahakoppel »

weet ook als je een aanpassing aan je uitlaat doet, dat je eigenlijk ook uw brandstof en lucht toevoer moet aan passen

meer afvoer van uitlaat gassen moet ook meer aanvoer zijn van brandstof en lucht mengsel, nu zou je denken voor die kleine aanpassing :roll: maar sommige merken zijn al arm afgesteld voor milieu normen dus bij de minste aanpassing kan het al schadelijk zijn voor je motor ook haal je veel meer uit je quad bij de juiste afstelling en zal hij misschien al zwaarder gaan klinken :p
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie