LTZ 400 Witte uitlaat rook

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Luigi22
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 mar, 2018 11:14

LTZ 400 Witte uitlaat rook

Bericht door Luigi22 »

Beste forumleden,

Na wat sleutelen aan mijn LTZ 400 Bj 2004 heb ik hem vorige week voor de eerste keer gestart. Na 1 keer overdraaien draaide de motor al. Wat me direct opviel was de rook uit de uitlaat. Deze was zwart dus vermoedde ik dat ik mijn carburator niet goed had afgesteld had hem afgesteld volgens de dynojet manual voor een LTZ bj 05-08. Maar toen ik de caburator openhaalde was de fuel mixture screw 2,5 draaien uitgedraaid ik heb hem 3,5 draaien uitgedraaid. Vandaag nog eens gestart, zelfde probleem maar witte rook en bij gas geven zwarte rook. Duz dan maar fuel mixture screw 2,5 toeren uitgedraaid resultaat geen zwarte rook meer wel nog witte.
Begon dan te denken aan koelvloeistof die verbrande koppaking kapot fz… zit voorlopig nog gedemineraliseerd water in wou hem een paar keer spoelen...heb hem eens laten draaien zonder water zelfde probleem. (zou het raar vinden moest de koppakking kapot zijn de quad heeft bijna 1 jaar niet gedraaid xs)

Het blok is volledig gereviseerd en heeft mss 500 km. Heb er nooit problemen mee gehad alleen dat hij soms moeilyk startte daarmee wou ik er wat aan sleutelen carbu was btj vervuild...wat begon bij de carburator uitkuisen is inmiddels een uit de hand gelopen hobby geworden :-D

Wat heb ik allemaal gedaan betreffende de motor:
- carbu gereviseerd
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe benzinekraan
- nieuwe koppeling
- kleppen speling gecontroleerd
- nieuwe radiator & slangen
- nieuwe bobine "ignition coil"
- olie, oliefilter vervangen

Carburator & uitlaat afstelling:
- aanpasbare naald
- main jet = 130
- fuel mixture screw 2,5 draaien uit
- vlotter hoogte 13 mm
- Fp demper op originele bocht
- mousse luchtfilter
- deksel op luchtfilter doos

Kan er mij iemand een goede afstelling geven?

Mijn bedenkingen:
- verkeerde afstelling carbu?
- uitlaat trekt valse lucht?
- te veel olie aan luchtfilter?
- is het omdat ik gedemineraliseerd water gebruik i.p.v koelvloeistof?
- hopelijk niet de koppakking :-D
- is het omdat hij zolang heeft stilgestaan?
- moet ik hem eens langer laten draaien heb hem nog nooit tot op bedrijfstemp. laten draaien

WIE weet raad? :-D Alvast bedankt
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: LTZ 400 Witte uitlaat rook

Bericht door yamahakoppel »

2,5 toer voor lucht benzine mengsel schroef is veel standaard begin ik op 1,5 toer

witte rook bij koude moter is niet verontrustend zeker niet bij lange stilstand, vocht in de uitlaat demperwol wat vochtig of nat is,
compressie druk test doen dan weet je ook al of er ergens een lek is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Luigi22
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 mar, 2018 11:14

Re: LTZ 400 Witte uitlaat rook

Bericht door Luigi22 »

Ook kan ik er nog bij vertellen dat hij pas begint te roken wnnr motor (stationair) ongeveer 50 à 60°C bereikt.
@ yamahakoppel => zal dit weekend eens proberen wat dit geeft, ik ben afgegaan op de dyno jet kit manual waarin 3,5 toeren wordt gezegd en in de LTZ 400 manual vind ik 2,25 toeren terug (standaard). Helaas beschik ik niet over een compressiemeter dus als probleem blijft voordoen zal ik hem ergens laten nazien zkr…
Bedankt voor de reactie
Plaats reactie