problemen met de politie als je 4x4quad in de bossen????
-
- Quadfanaat
problemen met de politie als je 4x4quad in de bossen????
Zijn er mensen hier (zowel nederland als belgie) die problemen
hebben gehad met de politie of boswachters als je in de bossen
rijd. (op de paden natuurlijk)
Ik hoor vreemde verhalen dat de nederlandse politie, quads inbeslag-
neemt als je per ongeluk een verkeerd padje neemt. Is dit waar???
the old magician
hebben gehad met de politie of boswachters als je in de bossen
rijd. (op de paden natuurlijk)
Ik hoor vreemde verhalen dat de nederlandse politie, quads inbeslag-
neemt als je per ongeluk een verkeerd padje neemt. Is dit waar???
the old magician
zo zie de me wel en zo zie de me nie
volgens mij valt dat wel mee, maar het is verstandig zo weinig mogelijk herrie te maken.
plus het feit, dat ze je eerst moeten aanhouden als je kenteken hebt is dat een makkie want je kan zo weg.
als je zonder kenteken rijdt, parkeer dan je auto op een onopvallende plek.
inbeslagnemen? het is een overtreding en geen misdrijf dus een boete is meer op zijn plaats dan afpakken.
altijd zeggen dat de quad niet van jezelf is maar dat je hem zonder toestemming van je broer, vriend of zus hebt gepakt.
in dat geval is het pas diefstal als degene van wie je de quad "leende" aangifte doet. in dit geval zullen "broer, vriend, zus" geen aangifte doen.
anders zou het joyrijden heten, en dat is een misdrijf !
ga je nog het gevang in ook.
dit weet ik nog van mijn rechtenstudie
plus het feit, dat ze je eerst moeten aanhouden als je kenteken hebt is dat een makkie want je kan zo weg.
als je zonder kenteken rijdt, parkeer dan je auto op een onopvallende plek.
inbeslagnemen? het is een overtreding en geen misdrijf dus een boete is meer op zijn plaats dan afpakken.
altijd zeggen dat de quad niet van jezelf is maar dat je hem zonder toestemming van je broer, vriend of zus hebt gepakt.
in dat geval is het pas diefstal als degene van wie je de quad "leende" aangifte doet. in dit geval zullen "broer, vriend, zus" geen aangifte doen.
anders zou het joyrijden heten, en dat is een misdrijf !
ga je nog het gevang in ook.
dit weet ik nog van mijn rechtenstudie
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Laatst reden onze buurtjes met een E-tonnetje rond op de weg bij ons voor. Toen had er politie gestaan en toen hebben ze alles in beslag genomen Ligt er net aan welke juut je mee te maken heeft..... Wij hebben laatst ook ene hele middag op de weg gereden om te testen enzo en toen hoorde we wel dat er juten aankwamen en toen hebben we het gauw binnen gezet.... Mss zijn ze in de bossen strenger want die millieu freaken drijven soms nogal door
definitief in beslaggenomen?????Vyrena schreef:Laatst reden onze buurtjes met een E-tonnetje rond op de weg bij ons voor. Toen had er politie gestaan en toen hebben ze alles in beslag genomen Ligt er net aan welke juut je mee te maken heeft..... Wij hebben laatst ook ene hele middag op de weg gereden om te testen enzo en toen hoorde we wel dat er juten aankwamen en toen hebben we het gauw binnen gezet.... Mss zijn ze in de bossen strenger want die millieu freaken drijven soms nogal door
moet terug te vorderen zijn.
- Red King
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Zaterdag een fantastische rit gaan rijden op linderoever (Waaslandhaven)
Daar doe je nu echt niemand kwaad; Er woont niemand en de terreinen waar ja op rijd zijn voorbestemd om bedrijven op te bouwen.
Toch zijn we een ambtenaar van het Vlaamse gewest tegengekomen. We zijn gekeerd en weggereden. Natuurlijk zal hij ons kenteken opgeschreven hebben. Tot nu toe nog niks gehoord, zal waarschijnlijk wel komen.
Langs waar wij de terrreinen betreden hebben zijn we geen enkel bord tegen gekomen. Maar ja, in zo'n geval weet je toch dat je niks te vertellen hebt. Die ambtenaar kan toch beter in z'n bed blijven of grote overtreders bestraffen, maar dat zit natuurlijk meer lobywerk achter. Rijdt er geen minister met een quad ????
Ivo
Daar doe je nu echt niemand kwaad; Er woont niemand en de terreinen waar ja op rijd zijn voorbestemd om bedrijven op te bouwen.
Toch zijn we een ambtenaar van het Vlaamse gewest tegengekomen. We zijn gekeerd en weggereden. Natuurlijk zal hij ons kenteken opgeschreven hebben. Tot nu toe nog niks gehoord, zal waarschijnlijk wel komen.
Langs waar wij de terrreinen betreden hebben zijn we geen enkel bord tegen gekomen. Maar ja, in zo'n geval weet je toch dat je niks te vertellen hebt. Die ambtenaar kan toch beter in z'n bed blijven of grote overtreders bestraffen, maar dat zit natuurlijk meer lobywerk achter. Rijdt er geen minister met een quad ????
Ivo
Suzuki - Kingquad
-
- Quad Expert
ik begrijp de verhalen ook niet allemaal.
Nu zegt men wel dat je beter niet zonder kenteken in de bossen gaat rijden (bv in wallonië). Dit kan ik begrijpen, omdat indien men vindt dat ze u moeten sanctioneren, ze u moeilijk kunnen 'opschrijven' als je geen nummerplaat hebt. Dus wat kunnen ze dan doen: in beslag nemen.
?
Nu zegt men wel dat je beter niet zonder kenteken in de bossen gaat rijden (bv in wallonië). Dit kan ik begrijpen, omdat indien men vindt dat ze u moeten sanctioneren, ze u moeilijk kunnen 'opschrijven' als je geen nummerplaat hebt. Dus wat kunnen ze dan doen: in beslag nemen.
?
White LTZ-450 - powered by MSD -