bombardier of yfz450

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
chrisn

bombardier of yfz450

Bericht door chrisn »

ik heb nu voor de moment een bombardier ds650
kheb hier super tevreden van maar ik haar toch soms dat die yamaha yfz450 toch beter is: van prestaties en van veringen,...
is dit werkelijk zo?

een bombardier is meer voor op straat te rijden? en yfz voor cross?

greetz
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Re: bombardier of yfz450

Bericht door Vincenzo »

chrisn schreef:
een bombardier is meer voor op straat te rijden? en yfz voor cross?

greetz
da is inderdaad zo ma de vraag is dan wa wil je het liefst en is het het waard om in een YFZ te inversteren als ge daar uit zijt is de beslissing vlug gemaakt :wink:
chrisn

Bericht door chrisn »

wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

SlOoT schreef:
chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.
Klopt is like the size of your dick :wink:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Schupie94

Bericht door Schupie94 »

Voor de cross is een 450 beter maar je kan je Ds aanpassen om op het parcour te rijden.
Vering vooraan omhoog brengen bv:
Iets meer pöwer geven om het verlies dat je hebt van het gewicht weer goed te maken.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Bartie schreef:
SlOoT schreef:
chrisn schreef:wel ik doe baan en cross
maar is deze 450 nu eigenlijk beter van motor?
omdat dit mar 450cc is en bombardier 650cc?
cc zegt helemaal niets, gaat erom hoe het benut wordt.
Klopt is like the size of your dick :wink:
no replacement for displacement
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Gebruikersavatar
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 19 nov, 2004 18:08
Locatie: stekene
Contacteer:

Bericht door Red King »

De keuze zal natuurlijk beïnvloed worden door wat je uiteindelijk van de quad verwacht.

Maar ik zou toch even de topic in "werkplaats" lezen.

Daar spreekt men voor YFZ om alle 30 uren de segmenten te vervangen, alle 90 uren de piston.
Als je dat zelf doet zal het al niet goedkoop zijn, laat staan dat je dit telkens moet laten doen.

Dus ik zou zeggen kijk niet alleen naar de aankoopprijs, maar ook naar de kosten achteraf.

De bombardier is echt een oersterke machine, maar dat heeft dan weer zijn weerslag op crossparcours.

ivo
Suzuki - Kingquad
Blasty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 593
Lid geworden op: di 27 jul, 2004 15:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Blasty »

Segmenten wat is dat dan? En dat van die 90 uur de zuiger vervangen dat is eigenlijk wel een beetje logisch, om zeker te zijn is dit misschien wel verstandig om bij elke sport quad te doen. Valt best wel mee voor een recreatie rijder die alleen af en toe de zondag in totaal 2 of 3 uur rijd :) Dan is het na een jaar ofzo. En dat deed ik met me Blaster ook.
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Blasty schreef:Segmenten wat is dat dan? En dat van die 90 uur de zuiger vervangen dat is eigenlijk wel een beetje logisch, om zeker te zijn is dit misschien wel verstandig om bij elke sport quad te doen. Valt best wel mee voor een recreatie rijder die alleen af en toe de zondag in totaal 2 of 3 uur rijd :) Dan is het na een jaar ofzo. En dat deed ik met me Blaster ook.
segmenten zijn zuigerveren, maar als ik iets nutteloos vind om te vervangen dan is het de segmenten wel. Ik doe altijd meteen de zuiger. Liever iets te vroeg, dan te laat, want dan kan je diep in je portomonnee duiken :wink:
Blasty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 593
Lid geworden op: di 27 jul, 2004 15:17
Locatie: Rotterdam

Bericht door Blasty »

Ja als tie toch open ligt, dan maar gelijk alles.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Bombardier voor trial, YFZ450 voor MX.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

ja een 250 kg zware quad voor trial :shock: of bedeoel je trail is een heel groot verschil
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik bedoel de trial bosritjes :) Maar nu je het zegt, er zit natuurlijk geen achteruit op...meer iets voor XC dan eigenlijk.
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Moest ik van jou zijn, ik zou m' Bombardier houden, en het geld dat je uitspaart door je een YFZ te kopen en je huidige te verkopen zou ik gebruiken voor een andere uitlaat, andere veren (als je vindt dat ze beter kunnen) en mss wat verbreden.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Plaats reactie