Teun sleutelt aan Honda
1-0B@ckBone schreef:Draai dan de plastiek van je kodiak of grizzly er maar es af , dan verschrik je je helemaal een aap
Zo`n Honda frame ziet er idd niet stevig uit
De buis is niet groter dan de fiets die erachter staat
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Die 3 zuigerringen moesten onderling 1/3de verspringen. Kan ik dat zo met het blote oog schatten of zit er een systeem in?
Aangezien ik toch(sorry ben eigenwijs ) de moeren e.d. wil natrekken nadat de quad voor de 1ste keer gelopen heeft, kan ik dan de locktite op bijv de moeren aan het nokkenas-tandwiel/kleppendekselbouten overslaan en pas de 2de keer aanbrengen?
Aangezien ik toch(sorry ben eigenwijs ) de moeren e.d. wil natrekken nadat de quad voor de 1ste keer gelopen heeft, kan ik dan de locktite op bijv de moeren aan het nokkenas-tandwiel/kleppendekselbouten overslaan en pas de 2de keer aanbrengen?
Laatst gewijzigd door Teunie op ma 20 okt, 2003 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Je kan dat met het blote oog doen , als de motor draait gaan die toch vanzelf verdraaien .
Die 3 zuigerringen moesten onderling 1/3de verspringen. Kan ik dat zo met het blote oog schatten of zit er een systeem in?
je kan dat doen , maar je hebt kans dat die boutjes eruitrammelen en in je blok verdwijnen en dan heb je pas een probleem.Maar voor de kopbouten aan te draaien moet dat toch niet meer los ??
Aangezien ik toch(sorry ben eigenwijs ) de moeren e.d. wil natrekken nadat de quad voor de 1ste keer gelopen heeft, kan ik dan de locktite op bijv de moeren aan het nokkenas-tandwiel/kleppendekselbouten overslaan en pas de 2de keer aanbrengen?
groeten
Kenny
Dit schema had ik al gemaakt toen ik alles uit elkaar haalde, is wel een aanrader!
De onderdelen:
De gevlakte Cilinder:
Gevlakte Kop:
Orde uit chaos in de garage
Ok, mijn portie ellende voor vandaag.
Vanmorgen begin ik eraan, cilinder (rek) bouten installeren.
De eerste 3 gaan goed, dan komt de 4de. Wil er niet in, schroefdraad is rot.
Terug naar Jumping Jet, draad getapt, weer naar huis.
Thuis gekomen rekbout erin, mooi locktite erop enzo.
Nieuwe base-pakking erop, cilinder en zuiger insmeren met olie,daarna mooi cilinder plaatsen, 4 cilinderbouten erin draaien, een voor een geleidelijk vast met de momentsleutel, koppakking erop, kop erop, cilindermoeren erop (met locktite), handvast draaien. Dan beginnen we met de momentsleutel op de uitlaatmoer. Krok, hele bout komt eruit. Schroefdraad is finaal geruineerd.
Hele blok moet weer uit elkaar, en weer naar Jumping Jet. Heeft Marco er een helicoil ingezet.
Weer terug naar huis.
Opnieuw op dezelfde manier weer in elkaar.
Dan komt de nokkenas. Kijken op de foto hoe alles precies zat (digitale cam roeleert!) en op dezelfde manier terugbouwen.
Kleppendekselpakking + kleppendeksel erop, en de krukas aantal maal ronddraaien om te kijken of er geen kleppen tegen de zuiger komen....
(oja de krukas moet blijkbaar LINKSOM en niet rechtsom gedraaid worden.... )
Het lijkt allemaal goed te zijn, morgen nogmaals alles checken, oliefilter vervangen, nieuwe olie erop, plus uitlaat etc. weer erop bouwen.
Was me het dagje wel, nog dank naar Marco van jumpingjet, wiens vakantie ik ruw verstoord heb
Ik ken nu wel de weg, na een keer of 6,7 op en neer gereden te zijn...
De onderdelen:
De gevlakte Cilinder:
Gevlakte Kop:
Orde uit chaos in de garage
Ok, mijn portie ellende voor vandaag.
Vanmorgen begin ik eraan, cilinder (rek) bouten installeren.
De eerste 3 gaan goed, dan komt de 4de. Wil er niet in, schroefdraad is rot.
Terug naar Jumping Jet, draad getapt, weer naar huis.
Thuis gekomen rekbout erin, mooi locktite erop enzo.
Nieuwe base-pakking erop, cilinder en zuiger insmeren met olie,daarna mooi cilinder plaatsen, 4 cilinderbouten erin draaien, een voor een geleidelijk vast met de momentsleutel, koppakking erop, kop erop, cilindermoeren erop (met locktite), handvast draaien. Dan beginnen we met de momentsleutel op de uitlaatmoer. Krok, hele bout komt eruit. Schroefdraad is finaal geruineerd.
Hele blok moet weer uit elkaar, en weer naar Jumping Jet. Heeft Marco er een helicoil ingezet.
Weer terug naar huis.
Opnieuw op dezelfde manier weer in elkaar.
Dan komt de nokkenas. Kijken op de foto hoe alles precies zat (digitale cam roeleert!) en op dezelfde manier terugbouwen.
Kleppendekselpakking + kleppendeksel erop, en de krukas aantal maal ronddraaien om te kijken of er geen kleppen tegen de zuiger komen....
(oja de krukas moet blijkbaar LINKSOM en niet rechtsom gedraaid worden.... )
Het lijkt allemaal goed te zijn, morgen nogmaals alles checken, oliefilter vervangen, nieuwe olie erop, plus uitlaat etc. weer erop bouwen.
Was me het dagje wel, nog dank naar Marco van jumpingjet, wiens vakantie ik ruw verstoord heb
Ik ken nu wel de weg, na een keer of 6,7 op en neer gereden te zijn...
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Uhm....ja zegt Backbone ook........maar ik duhurrff niet!Ralph schreef:Starten die hap Zolang er niks mis gaat als je alles met de hand ronddraaid kan er toch met een draaiende motor ook niks mis gaan?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"