zoals bewezen bij motors heeft een motor meer en meer lucht nodig bij hogere snelheid , vandaar de uitvinding van het ram air systeem op motors.
bij dat systeem word de lucht erin gejaagd , had op mijn suzuki gsxr een k&n filter en beetje gejet en ging duidelijk veel beter!
Jetting Z/KFX zonder luchtfilterdeksel
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
nu ik toch mijn carb moest open gooien (om dat vlottertje op Teunies wijze aan te passen) heb ik dan maar ineens gejet volgens Ruuds receptje, heb bij Deliege een Fredriks dynojetkit gaan kopen, stuk goedkoper als bij mijn dealer.
Aanpassing:
Voorlopig is enkel de snorkel eraf (de noise baffle, dus het topje van de snorkel)
jetting (volgens het bijgeleverde briefje):
- luchtschroef 3.5 toeren uit (standaard is 3 toeren)
- (dynojet-)naald op 3e clip
- 140 mainjet (dynojets)
En ie draait zeer goed. Ik heb iets meer power bij (merk het bij het wheeliën, en ook in de bochten gaat het merkbaar beter). Niet veel, maar kom. Tis toch de moeite imho.
Kzal morgen eens een plugchop doen
Aanpassing:
Voorlopig is enkel de snorkel eraf (de noise baffle, dus het topje van de snorkel)
jetting (volgens het bijgeleverde briefje):
- luchtschroef 3.5 toeren uit (standaard is 3 toeren)
- (dynojet-)naald op 3e clip
- 140 mainjet (dynojets)
En ie draait zeer goed. Ik heb iets meer power bij (merk het bij het wheeliën, en ook in de bochten gaat het merkbaar beter). Niet veel, maar kom. Tis toch de moeite imho.
Kzal morgen eens een plugchop doen
White LTZ-450 - powered by MSD -