Pagina 8 van 12

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Middagje klusen P7!]

Geplaatst: di 08 feb, 2011 19:14
door mike04011977
-=(R4N3)=- schreef: @Mike: Kweet het man! volle bak balen. Kgeef de moed nog niet op maar de 2 echte touwtrekkers van de maasvlakte hebben ook op het moment andere dingen aan het hoofd. Zij doen normaal alle corresondentie met het havenbedrijf enzo.(die trouwens ook niet wil meewerken :verymad: )
Ik zal aankomend jaar veel in Budel en Berghem te vinden zijn denk ik.

Maar wie weet....
het havenbedrijf zijn veelste blij dat ze ervan af zijn die gaan echt niet meer kijken of er nog een ander braak liggend terrein is op hun grond gebied.

echt k@t :x

budel en berghem zijn dat vrije plaatsen of verenigingen :?:

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Middagje klusen P7!]

Geplaatst: di 08 feb, 2011 19:25
door bonzaiking
echt een super mooie rebuild :buig: :buig:

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Middagje klusen P7!]

Geplaatst: wo 09 feb, 2011 17:40
door -=(R4N3)=-
@ Mike: zijn verenigingen. (Budel is erg gezellig!)

@ Bonzai: THNX man!

Hopelijk voor het weekend de veren weer op de mat, morgenavond ff de stuurdemper ophalen.
Met beetje geluk dit weekend weer aantrappen! :applaus:

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Middagje klusen P7!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 20:06
door -=(R4N3)=-
Met beetje vertraging vandaag de veren aangekomen! :applaus:

Zien er weer super uit en natuurlijk volledig gereviseerd.

Hier ff de achterveer voor de montage (de kleur is in het echt donkerder-blauw. Komt door het licht denk ik)
Afbeelding

De voorveren opnieuw gemonteerd:
Afbeelding

Afgelopen weekend nog een beetje spul erop gezet trouwens:
Afbeelding
Afbeelding

Meeste kabels, uitlaat, frameguard, luchtfilter, stuur enz zit er weer op.

Dit weekend hopelijk de elektra uitzoeken, wil van die "loze"bedrading af. Stukje bedrading voor het contact, licht, remschakelaars enz heb ik niet nodig.

Heb nog wel ff advies nodig! De stikstofpot van de achterveer zat voorop de quad voor maximale koel-lucht.
MAAR.... hij zat met de slang vlak langs de cilinderkop. Mischien dat hij door de straling van de kop wel warmer wordt via de slang als dat ik hem met pot en slang achterop monteer en mischien minder koellucht vang maar ook minder stralingswarmte.

wat denken jullie ervan???

Groeten.
no worries 8)

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 20:14
door marc 505
looks good 8)

nu begint hij echt vorm te krijgen.
dan kunt u zeker haast niet wachten om verder te gaan ?
had ik ook met de ktm. dat is zo mooi dat op nieuw op bouwen :o

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 20:32
door _Matthijs_dm_
je honda ziet er alvast goed uit !!
:p
grtz

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 20:57
door Belgian Pro
Ik zou die 'stikstofpot' van je achterveer gewoon langs je luchtbak zetten en vastgezet aan je subframe?
Hier zie jem ook wel +- zitten
Afbeelding

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 20:57
door sander saes
ha arie
ziet er goed uit
kun je weer gaan bollen

gr sander

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 21:08
door Belgian Pro
hier zie je het beter :)

Afbeelding

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 21:09
door raptordegekste
moeten die dingen gekoeld worden ja ?

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 21:38
door Ardjuh
Hey Arie, begint er weer op te lijken man!

Wil je er een graafmachine van maken dat je van die lange hydrauliek slanger erop hebt zitten? :lol:

Slang is al niet bevordelijk voor de werking.... maar je smooring, waar de veer energie eruit gehaald word,
dus warmte ontwikkeling onstaat zit bij waar je hem in kan stellen... kan niet zien waar? Op je potje? Daar
moet dus ook gekoelt worden. die slang zit er weer verder vanaf, en doet er weinig mee. Denk niet dat
dat een heel groot probleem moet zijn. :wink:

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 21:46
door -=(R4N3)=-
@ Marc & Sander: ZEKERSSS!!!! toen ik dit weekend het stuur weer in mn handen handen had tijdens de montage begon het erg te kriebelen :crosser:
In elkaar en GGAAAANNNN met dat ding! :) ..5 Maart Berghem met mijn TRX, 3 Raptors, een ltz400 en een Polaris 525IRS.

@ Belgian pro: IDD, denk dat hij wel achterop komt te zitten...Moet alleen ff een plek vinden voor de slang, das echt een eind!

@ raptordegekste: JEP! de demper ontwikkeld best een berg hitte tijdens het rijden (frictie en druk= warmte).
Als de druk stijgt in de demper vangt die stikstofbal het drukverschil op. Als hij erg warm word kan de demping/veer eigenschap van je demper veranderen of in het ergste geval gaan lekken door een te hoge druk in het systeem.

@ Ardjuh: Ja toch?! word weer beetje een quad nu. Smoring zit idd bovenop de veer. Slang is echt een eind man! denk 60 cm ofzo. Ben er ook niet zo blij mee maarja, hij zit eraan. Maar die slang gaat echt vlak langs de kop als hij voorop zit. Daar wordt het wel ERG heet. Maar denk dat ik die slang beetje wegmoffel en de pot achterop monteer (zoals Belgian pro)

als er iemand andere gedachtes over de plek van de stikstofbal heeft, hoor ik natuurlijk graag.


no worries 8)

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: do 17 feb, 2011 22:51
door Ardjuh
-=(R4N3)=- schreef: @ Ardjuh: .... Smoring zit idd bovenop de veer.
In dat geval is het vrij kansloos om ivm de koeling het potje vooraan te zetten, hierin onstaat namelijk geen bijna
geen warmte onwikkeling. :wink:

Maar kun je geen kortere slang laten maken dan... tjah moet je je veer ook gelijk weer laten vullen. :verymad:

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: vr 18 feb, 2011 14:53
door Prodigy
Voor de achtervering moet het normaal gaan om die vanachter te hangen, je kan de slang aan de veerpoot zelf bij de aragosta verdraaien om ze beter te laten passen, reservoir hangt in de rijwind om voornamelijk de hitte af te voeren dat ontstaat door de werking van de zuiger of de blaas in het reservoir en niet echt de smoring, Er zijn aluminium beklede rubberen geleide tubes die ervoor bestaan om leidingen te beschermen, tegen hitte, wij gebruiken deze voor de remleidingen en veringtubes en wat electronica kabels bij de volvo s60 BTCS.

Greetz

Re: TRX450R Lonestar rebuild [Veren terug P8!]

Geplaatst: vr 18 feb, 2011 17:28
door -=(R4N3)=-
@ Prodigy: Thnx voor de tips man! :afgestudeerd:

Tzal er idd wel op uitdraaien dat het potje gewoon achterop komt te zitten. Slang is alleen niet meer draaibaar! Ze zijn net terug van een revisie bij TFX uit Weert en nu zit de slang vast...Maar dat maakt niet uit, kan er goed mee weg zoals hij nu zit.
Alleen ff dat eind slang oprollen en wegstoppen :lol:
dit weekend ff uitproberen wat kan en niet kan.

THNX weer voor het meedenken gasten! 8)