Pagina 8 van 14
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 21:23
door davidg40
Gisteren nog een rondje gereden.
Was weer heerlijk.
En ga nu kijken om een gsxr 600 blok te kopen.
Wil wat makkelijker hard rijden.
En driften op het rechte stuk.
Dus blok kopen.
Inbouwen.
Alles aanpassen en pasmaken.
Testen.
Dan remmen gaan aanpassen.
Gsxr ofzo als dat past
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 23:26
door Minyi
Driften terwijl je rechtuit rijd :O
Das pas power
Maar ff zonder ongein. Gaat een leuk project worden denk ik, maar zou je niet eerst je remmen veranderen? Anders raak je nog verslaafd aan de power voordat je de remmen veranderd
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 23:49
door Jason McCoy
Heb je wel in de gaten wat hier allemaal bij komt kijken? Je zult je frame moeten verlassen, Ander tankje maken etc he. Dit is werk waar je wel specialisten bij nodig hebt. Is niet zomaar even een blok vervangen
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 17 feb, 2015 15:02
door davidg40
Ik weet al precies wat er bij komt kijken.
En de specialisten heb ik al
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 17 feb, 2015 15:45
door Jason McCoy
Oke, niet dat je je mooie LTZ zomaar verzaagd
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 17 feb, 2015 16:06
door davidg40
Er hoeft niet veel verslepen te worden.
Past zo al in het frame als ik het goed heb.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 17 feb, 2015 16:14
door Jason McCoy
Je moet alles aanpassen hoor. Ophangpunten, gsxr blok is hoger en breder. Je moet ruimte voor je carbs hebben, ruimte voor luchtfilters. En zo kun je nog wel even doorgaan. Je moet je in principe voorbereiden op t feit dat je alles moet aanpassen. En niet zoals je nu doet denken van oww dat maak ik wel even
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 17 feb, 2015 17:05
door davidg40
Het blok ik groter dat zeker.
Maar niet zo hoog en breed dat ik het ori frame compleet moet veranderen.
Daar past hij tussen.
Wel ophangpunten en dergelijke maken
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: wo 18 feb, 2015 21:25
door davidg40
Kwa remmen zullen het ori gsxr klauwen worden.
Adapter laten cncen ervoor.
A armen worden ook aangepast.
De velgen zullen straks buiten de velg steken.
Zodat ik de grotere schijven en klauwen kwijt kan.
Achterzijde idem
Grotere schijf en klauw.
Ook andere rempomp voor en achter.
Een maatje van me is druk opzoek naar een blokje.
Hopen dus maar
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 16 jun, 2015 00:45
door davidg40
Lang niks gepost maar wel gereden enz.
Paar maanden geleden een klein ongelukje gehad.
Had last van me elleboog. Maar ondanks dat toch gaan rijden.
Maakte een paar donuts rechtsom en daarna ging de quad linksom. Had op dat moment ff geen kracht in me rechter arm.
Jullie raden het dus al haha.
De quad kiepte om . Heel zacht gelukkig, maar toch een paar krassen op me kappen en me spiegel brak af.
Zelf had k niks afgezien van een gedeukt ego.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 16 jun, 2015 00:52
door davidg40
Vanmiddag bij het constructie bedrijf geweest.
Daar heb ik eindelijk me achterveer aangepast.
Deze pastte namelijk net niet. De vork aan de onderkant was te kort.
Helemaal eraf gehaald en nieuwe stripjes gemaakt.
Deze op de originele afmetingen terug laten lassen.
dit is het geworden.
Komt van een Buell 900cc motorfiets.
Is iets korter en sterker.
Maar misschien niet sterk genoeg. Dan word het zoeke naar een hayabusa veer.
Meteen ook de straatset erop gezet.
Morgen ff uitlijnen en dan maar is testen hoe de veer zich houd.
Hopelijk niet weer van links naar rechts over de weg.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: wo 17 jun, 2015 12:19
door davidg40
Update.
Me knipperlichten eindelijk geplaatst aan de voorkant.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: zo 21 jun, 2015 19:49
door Uufd
Even van je accidentje, wel balen als er andere weggebruikers je zien omvallen. Zou mij persoonlijk ook wat schamen
Maar hey, kan gebeuren he. Ik kom ook al tegen dat ik hem niet palt plat op de weg kan houden tijdens snel bochtenwerk. Voor en achterwiel komt soms ook eens van de grond. Dan rijd ik terug even wat rustiger
Was even zoeken naar de pinkers, maar toch gevonden! Staan daar wel goed
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 23 jun, 2015 15:54
door davidg40
Ik vind het erger dat ik krassen op me kappen heb nu.
Wat andere mensen van mij denken, maakt mij niet uit.
Wat de pinkers betreft. Een mooiere plek was er niet.
Wil geen extra beugels op me quad. En ergens anders zijn ze niet zichtbaar voor me mede weggebruikers.
Als het deze week beter weer word ga ik nog eens kijken naar de uitlijning.
Maar ik zat de laatste keer al bijna op het eind van me tie rods.
Aangezien ik zelf me a armen ga verbreden moeten me tie rods ook verlengd worden en kan ik dat probleem gelijk verhelpen.
Zo wil ik me armen verbreden:
Met de lintzaag de armen doormidden zagen.
De lintzaag is het enige wat super strak en recht zaagt.
Dan de binnendiameter opmeten en bussen draaien.
Dat erin schuiven en lassen.
Terwijl ik dat doe ga ik proberen om +1 caster te creëren.
En bmw stuurkogels kopen en de onderste a armen verbouwen zodat ik ook camber kan verstellen.
Re: David's Ltz400 SM... Soon to be gsxr
Geplaatst: di 23 jun, 2015 16:07
door davidg40
Alles aan mijn quad is selfmade en dat wou ik ook zo houden.
Het geld om dure a armen te kopen heb ik ook niet.
Dit omdat haast al mijn geld in me project auto verdwijnt.
Een vw polo steilheck uit 1983.
Ombouw naar 1.3 g40 maar dan met een eaton compressor van een mini cooper s jcw.
nu nog wat kabelboom werk. Daarna alles inbouwen kwa interieur.
wat remleidingen. Benzine leidingen.
Injectie tank eronder. Andere achteras met schijfremmen.
ic plaatsen. Dan vloeistoffen erin en starten.
Dit geheel gaat tussen de 180-200pk geven.
met kleine aaanpassingen zoals: g60 injectoren, kop bewerken en een megasquirt standalone management kan ik naar de 220 pk ongeveer.
Dit polo project gaat me nog ruim 2500 euro kosten.
en dit moet het eind resultaat worden.