Ferdi's Yamaha Raptor project
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project
Allemaal leuk, dit nog en dat nog ooh mooi dat wil ik ook maar als je dan na een paar jaar het totaal plaatje van de kosten bekijkt dan trek je ogen open. Ik heb mijne toen nieuw gekocht maar als je telt wat die totaal gekost heeft word je ziek. Maar als je gelijk ferdi quad voor een prijsje en dan tunen dan ben je maar de helft kwijt van mijne
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Ken het ferdi wil nu ook een alba stuurstang maar de ezel moet eerst terug diaree hebbenferdi schreef:Nu nog een 5+5 achteras een +3 full flight a-armen set en 45mm wheelhubs en dan ben ik eerst wel tevreden...
De dubbele uitlaat met Powercommander en luchtfilluchtfilter moet ook nog en dan ben ik wel klaar dacht ik zo
En tegelijkertijd een lege portemonnee
Klopt inderdaad mannen, er is ook zoveel te krijgen voor die raptors dus het houd nooit op
Die investeringen krijg je echt nooit terug maar ja dat is dan de hobby, ik kocht hem gelukkig voor een leuke prijs dus ik kon gelijk een mooie set wielen e.d kopen die de quad gelijk een ander uiterlijk geeft
En zo koop je beetje voor beetje maar in je achterhoofd weet je dat je het eigenlijk niet op schiet
Gr ferdi
Die investeringen krijg je echt nooit terug maar ja dat is dan de hobby, ik kocht hem gelukkig voor een leuke prijs dus ik kon gelijk een mooie set wielen e.d kopen die de quad gelijk een ander uiterlijk geeft
En zo koop je beetje voor beetje maar in je achterhoofd weet je dat je het eigenlijk niet op schiet
Gr ferdi
Vandaag de verlagingsblokjes en verlagings link geplaatst...
Dat was zo klaar en het is fijn om meer afstelmogelijkheden te hebben op de achterste schokbreker.
Ik heb gemeten hoe laag hij nu is.
Ik heb nu 7,5cm bodem vrijheid van voor gemeten net achter de draagarmen, en achter ter hoogte van de voetsteps...
Als het goed is moet dit de juiste setup zijn voor straat gebruik
Wat dan wel weer jammer is dat is dat je de kogels van de bovenste draagarm jammer genoeg niet naar buiten kan draaien zodat de wielen weer verticaal gaan staan.
Ze staan nu net iets schuin waardoor de bandjes wat schuin gaan afslijten.
Tijd om voor een ander setje draagarmen te gaan sparen dus...
Hierbij een paar foto's van hoe laag hij nu staat
Hij is nog een flink eind gezakt zeker aan de achterkant...
En gelukkig nog meer als genoeg ruimte tussen de kentekenplaat en de achterste remklauw
De velgen die er op zaten toen ik hem kocht zijn inmiddels verkocht en nu kan ik weer een setje wheelhubs kopen, die ben ik straks nodig voor mijn brede achteras volgens mijn berekeningen...
Gr ferdi
Dat was zo klaar en het is fijn om meer afstelmogelijkheden te hebben op de achterste schokbreker.
Ik heb gemeten hoe laag hij nu is.
Ik heb nu 7,5cm bodem vrijheid van voor gemeten net achter de draagarmen, en achter ter hoogte van de voetsteps...
Als het goed is moet dit de juiste setup zijn voor straat gebruik
Wat dan wel weer jammer is dat is dat je de kogels van de bovenste draagarm jammer genoeg niet naar buiten kan draaien zodat de wielen weer verticaal gaan staan.
Ze staan nu net iets schuin waardoor de bandjes wat schuin gaan afslijten.
Tijd om voor een ander setje draagarmen te gaan sparen dus...
Hierbij een paar foto's van hoe laag hij nu staat
Hij is nog een flink eind gezakt zeker aan de achterkant...
En gelukkig nog meer als genoeg ruimte tussen de kentekenplaat en de achterste remklauw
De velgen die er op zaten toen ik hem kocht zijn inmiddels verkocht en nu kan ik weer een setje wheelhubs kopen, die ben ik straks nodig voor mijn brede achteras volgens mijn berekeningen...
Gr ferdi
Mooi mooi wil ook nog wat lager
- yamahakoppel
- Quad GOD
spoor ook terug regelen nu je hem hebt laten zakken
je zegt dat je nog plek genoeg hebt op je kenteken en remklauw maar moet niet alleen kijken als je erop zit, houd er rekening mee dat hij dieper in veert als je een vluchtheuvel pakt. mijn leiding van de remklauw is zelfs al ooit tegen mijn onderkap gekomen dus zeg nooit, nooit.
ik heb er ooit nog gezien met het kenteken dubbel geplooit even het tandwiel geraakt en klaar
je zegt dat je nog plek genoeg hebt op je kenteken en remklauw maar moet niet alleen kijken als je erop zit, houd er rekening mee dat hij dieper in veert als je een vluchtheuvel pakt. mijn leiding van de remklauw is zelfs al ooit tegen mijn onderkap gekomen dus zeg nooit, nooit.
ik heb er ooit nog gezien met het kenteken dubbel geplooit even het tandwiel geraakt en klaar
Groetjes Kris
oei shit dat meen je niet, we gaan het mee maken hahaha
Bij mijn verlengde motor heeft mijn plaat ook al eens dubbel gevouwen gezeten naar binnen toe en als je het zo zag leek het ook onmogelijk dat het kon...
Dat kwam inderdaad ook door zo'n vlucht heuvel,doordat ik er vanaf kwam en tegelijkertijd gas gaf...
Als mij dat overkomt ben jij de eerste die dat weet
Gr ferdi
Bij mijn verlengde motor heeft mijn plaat ook al eens dubbel gevouwen gezeten naar binnen toe en als je het zo zag leek het ook onmogelijk dat het kon...
Dat kwam inderdaad ook door zo'n vlucht heuvel,doordat ik er vanaf kwam en tegelijkertijd gas gaf...
Als mij dat overkomt ben jij de eerste die dat weet
Gr ferdi
-
- Pro Quadrider
heb je achter ook de link omgedraaid??
Idd als je dat doet dan ligt hij lager de Kris heeft dat bij mij ook gedaan grtsbonzaiking schreef:heb je achter ook de link omgedraaid??
-
- Pro Quadrider
als je dat niet doet moet je de verstelbare link zo ver uitdraaien dat je te weinig windingen draad overhoudt
wat tot gevaarlijke situaties kan leiden
- yamahakoppel
- Quad GOD
How berre78 "DE Kris" gewoon Kris is goed hoor
Ik had bij mijn link in de tijd een nieuwe draadstang laten maken zodat die nog ver genoeg in elkaar zat omdat ik toen niet wist hoeveel langer ik eigenlijk moest had ik hem 10cm langer laten maken met gevolg volledig ingedraaid lag hem nog met zijn pens tegen de grond en dit was met originele spiralen toen.
@ferdi als je ooit je kenteken raakt betaal je maar ene
Ik had bij mijn link in de tijd een nieuwe draadstang laten maken zodat die nog ver genoeg in elkaar zat omdat ik toen niet wist hoeveel langer ik eigenlijk moest had ik hem 10cm langer laten maken met gevolg volledig ingedraaid lag hem nog met zijn pens tegen de grond en dit was met originele spiralen toen.
@ferdi als je ooit je kenteken raakt betaal je maar ene
Groetjes Kris
Goed dat je dat zegt!bonzaiking schreef:als je dat niet doet moet je de verstelbare link zo ver uitdraaien dat je te weinig windingen draad overhoudt
Er ligt mij iets van bij dat de vorige eigenaar dat gedaan heeft...
Ik zal er morgen of maandag even naar gaan kijken want daar kan je wel eens gelijk in hebben, ik weet dus ook niet hoe het origineel gezeten heeft want ik heb alles zo gemonteerd zoals ik het er ook onder vandaan haalde.
Ik heb er volgens mij nog wel een foto van gemaakt van hoe het zat toen ik het er onder vandaan haalde.
De verlagings link heb ik een stukje uit gedraaid ik zal het een en ander eens ff goed bekijken voordat ik er ongelukken mee krijg maar ik kan me niet herinneren dat ik de link heel erg ver uit heb gedraaid dus waarschijnlijk is hij al omgedraaid en zit het wel goed.
@yamahakoppel zodra de kentekenplaat de klauw raakt trakteer ik je op een biertje
Ik moet hoogstwaarschijnlijk over een maand naar België voor een pijpleiding project in Baarle-Hertog misschien is dat bij jou in de buurt?
Gr ferdi
Ferdi dat is een uurtje van kris af
Aha ok misschien dan wel een biertje brengen
Vandaag weer een pakketje binnen gekregen met daarin een hele mooi koelvloeistof reservoir...
Het is de bedoeling dat de originele komt te vervallen en deze daarvoor in de plaatst komt.
Als ik er morgen tijd voor heb maak ik van rvs een mooie beugel die hem op zijn plek moet houden.
Maar hier alvast de plaatjes hoe hij eruit ziet!
Op deze plek moet hij komen en dan net zo schuin als het frame.
Gr ferdi
Het is de bedoeling dat de originele komt te vervallen en deze daarvoor in de plaatst komt.
Als ik er morgen tijd voor heb maak ik van rvs een mooie beugel die hem op zijn plek moet houden.
Maar hier alvast de plaatjes hoe hij eruit ziet!
Op deze plek moet hij komen en dan net zo schuin als het frame.
Gr ferdi