welke quad kopen?
Re: welke quad kopen?
En ik heb nog een jethelm te koop.
Wat een geweldig forum toch, de een heeft nog een quad te koop, de ander de helm.
Wat een geweldig forum toch, de een heeft nog een quad te koop, de ander de helm.
Nee dit is gewoon serieus. ik zit vanaf begin aan al met dat idee dat ik een gordel erop wil hebben.maar een helm wel veiliger vind.als je mijn eerste post nog terug leest heb ik het ook al over de gordel gehad maar ben er toen niet verder op door gegaan.omdat ik eerst dacht ik dat dat je gewoon zelf op elke quad een gordel mocht monteren ,hier zag ik dus geen enkel probleem in.ik had het idee om naar de sloop te gaan en daar een gordel te gaan halen maar nu had ik weer iets gehoord en gelezen over dat de quad dan ook met gordel gekeurd moet zijn,dat er een aanduiding voor ontheffing van de helm op de papieren moet staan.ik wil alleen maar vragen of dit werkelijk zo is .ik lok niks en niemand uit de tent ik zoek gewoon normaal antwoorden op mijn vragen die ik heb om er zeker van te zijn hoe het nu precies zit met een gordel op een quad. dat mag toch?Jazzy schreef:Ik weet niet of je het bewust doet maar krijg wel de indruk dat je gewoon discussie aan het uitlokken bent. Ik stel voor dat je vanaf nu ons forum gaat gebruiken voor concrete vragen. Jezelf voorstellen heb je inmiddels uitgebreid gedaan, hardop nadenken kan in je dagboek en een Barossa met gordels zoek je op Marktplaats of Speurders.jary schreef:Eigenlijk zoek ik wel een quad met een gordel erop. [...] ik hoop niet dat ik reakties ga krijgen van stel je word aangereden op straat of je quad slaat om in de bocht en je ligt eronder...
het lijkt toch nog wel ingewikkeld.. ik heb wel wat erover gevonden bij google op internet maar kan maar weinig info vinden over een gordel op een quad monteren als die er nog niet op zit, er word in veel gevallen enkel gesproken dat je geen helm hoeft te dragen als de quad al een gordel heeft.. bedoelen ze hiermee dat die er dan van begin af aan moet opzitten en dit een optie is als je hem nieuw koopt? dus zo gekeurd moet zijn,
ook heb ik gevonden dat als een quad on als auto staat goedgekeurd ze het dan alleen over de gordel hebben en er geen helm bij vermeld staat, zie hieronder..
Quad goedgekeurd als driewielig motorrijtuig
Om op een quad goedgekeurd als driewielig motorvoertuig te mogen rijden, moet u:
minimaal 18 jaar oud zijn;
een helm dragen. Dit geldt niet als de quad veiligheidsgordels heeft;
een quad met een kenteken hebben.
Sins 19 januari 2013 gelden nieuwe regels voor het rijbewijs voor driewielige motorvoertuigen.
Wilt u op een gemotoriseerde driewieler rijden met een maximumvermogen van 15 kilowatt (kW)? Dan moet u rijbewijs A1 hebben.
Wilt u op een gemotoriseerde driewieler rijden met een vermogen van meer dan 15 kW? Dan moet u rijbewijs A hebben.
Heeft u voor 19 januari 2013 uw rijbewijs B gehaald? Dan mag u hiermee op een driewielig motorvoertuig blijven rijden.
Quad goedgekeurd als personenauto
Om op een quad goedgekeurd als personenauto te mogen rijden, moet u:
een rijbewijs B hebben;
veiligheidsgordels dragen;
U hoeft geen helm te dragen.
Quad goedgekeurd als bedrijfsauto
Om op een quad goedgekeurd als bedrijfsauto te mogen rijden, moet u:
een rijbewijs B of C hebben;
veiligheidsgordels dragen;
U hoeft geen helm te dragen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
De quad die ik te koop heb daar heb ik een gordel bij
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Aha nice, dan word het wel interessant ja. en staat er dan ook iets van op je papieren over vermeld?Jason McCoy schreef:De quad die ik te koop heb daar heb ik een gordel bij
heb nog even de foto's bekeken op speurders maar zie geen gordel zitten of heb je die eraf gehaald..?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Heb ik los dr bij. Word nooit vermeld op papieren
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
De kans op een flinke niet te bediscussieeren arbeidsongeschiktheid is levensgroot aanwezigjary schreef:Eigenlijk zoek ik wel een quad met een gordel erop. als ik echt ga crossen zet ik een helm op voor de veiligheid maar als ik rustig door de straten ga rijden of op de boulevard op een mooie warme dag of zomeravond dan wil ik toch wel kunnen genieten in de openlucht met de zon op m´n bolletje en de wind door de haren en een zonnebril op. dat is gewoon ff lekker en meer ontspannen dan met een strakke helm op, ik rijd eigenlijk ook al meer op mijn snorfiets dan op mijn brommer om die reden. een helm is altijd warm,zit strak en ik zweet er ook snel in.maar begrijp me vooral niet verkeerd.ik hoop niet dat ik reakties ga krijgen van stel je word aangereden op straat of je quad slaat om in de bocht en je ligt eronder dan heb je helemaal geen hoofd meer enz, als ik ga scheuren stunten of crossen dan zet ik de helm echt wel op.ik wil alleen de optie erop hebben om eens lekker rustig te kunnen toeren.ik ben eigenlijk vanuit mezelf over het algemeen al een hele rustige rijden. met mijn honda mt 125cc rijd ik ook in de stad meestal gewoon 45km .als ik hoge versnelling rijd dan heb ik weinig toeren en ook lekker weinig geluid dus lijkt hij origineel en val ik ook niet zo op.in de polder word het anders want daar gaat het gas er dan van tijd tot tijd volledig op.maar ik weet niet precies hoe het met de gordel zit op een quad.of je die er zo op mag zetten. maar ik geloof ik is ergens gelezen dat je daarvoor ontheffing moest hebben en moet laten keuren bij de rdw. weet niet wat zo´n keuring nu wereklijk kost.. zag laatst wel een barossa staan met 2 gordels voor 1000 euro, helaas was die al verkocht.die man reed er altijd met zijn kinderen op en wilde nu wat anders kopen stond erbij. een gordel erop maken lijkt mij niet zo´n problerem. ik neem aan dat ze gewoon in de winkels verkocht worden of dat je er ook een goedgekeurde autogordel op mag zetten...
Gordels vind ik levensgevaarlijk. Je kunt geen kant op als er ook maar iets gebeurt en je hebt er zelfs last van in de bochten.
Dat ter zijde: De gordels worden niet vermeld op het kenteken bewijs. Kan wel zijn dat ie als een ander voertuig word beschreven, maar dat weet ik niet.
En gordels worden volgens mij nooit bij een quad geleverd want de fabrikanten vinden het ook niet veilig, want het ontneemt je namelijk het veiligste aspect van een quad : Je kan er af.
Over helmen, een cross helm ventileert ( met de luikjes open ) al meer dan genoeg. En dan heb je ook nog jet helmen.
Dat ter zijde: De gordels worden niet vermeld op het kenteken bewijs. Kan wel zijn dat ie als een ander voertuig word beschreven, maar dat weet ik niet.
En gordels worden volgens mij nooit bij een quad geleverd want de fabrikanten vinden het ook niet veilig, want het ontneemt je namelijk het veiligste aspect van een quad : Je kan er af.
Over helmen, een cross helm ventileert ( met de luikjes open ) al meer dan genoeg. En dan heb je ook nog jet helmen.
Ik heb een mooie en nieuwe cross helm voor als ik op de honda 125cc ga rijden.dit is officieel wel een brommerhelm maar die mag je dan ook gebruiken voor op een quad? hij zit goed strak omdat ik hem ook nog niet veel op heb gehad.ik rijd dus niet zo veel op de honda. ik denk hooguit 100km per jaar als ik er al aan kom. de reden is eigenlijk toch wel bang om gepakt te worden.officieel is het een brommer en heb geen motorrijbewijs ,op mijn snorfiets rijd ik wel erg veel.ik wil de helm sowieso wel gebruiken voor op de quad als dat is toegestaan, maar wil ook een gordel voor eens zonder helm te kunnen rijden ook al is het gevaarlijk natuurlijk. als ik die er zelf op kan zetten is het geen probleem . een gordel mag volgens de wet ook zoals bericht boven op driewielerige voertuigen ,dan zal het dus wel goed zitten en is het een kwestie van er zelf op zetten als er maar keurmerk op zit en deugelijk bevestigd is..Minyi schreef:Gordels vind ik levensgevaarlijk. Je kunt geen kant op als er ook maar iets gebeurt en je hebt er zelfs last van in de bochten.
heb wel verhalen gelezen van personen die wel een boete kregen van een agent voor het niet dragen van de helm op een quad omdat zij een gordel droegen, maar de boete uiteindelijk toch niet moesten betalen, anders ga ik wel langs het politiebureau om even navraag te doen. kan ook nog altijd,
Officieel is het een brommer en heb geen motorrijbewijs?
Iets met 125cc kan op papier een brommer zijn en is officieel nog een brommer.
Maar dan wel één die niet meer aan de eis voldoet aangezien er een 125cc blok onder hangt.
Klopt dat je dus bang moet zijn!
Mocht je een motorrijbewijs hebben dan zou je nog steeds niet op deze "brommer" mogen rijden aangezien deze door de 125 cc niet meer op de weg thuishoort.
Maar dan wel één die niet meer aan de eis voldoet aangezien er een 125cc blok onder hangt.
Mocht je een motorrijbewijs hebben dan zou je nog steeds niet op deze "brommer" mogen rijden aangezien deze door de 125 cc niet meer op de weg thuishoort.
honda mt, heeft de mt5 en de mt8, een mt8 heeft een 80cc blok met hetzelfde frame en remmerij als de mt5 50cc. maximaal kan op een 80cc blok dus een 125cc .deze kan je wel bij de rdw ter keuring aanbieden met dus 125cc erop voor een motor kenteken te krijgen .ik ken verschillende mensen die dat hebben,maar het vermogen daarvan valt best tegen. het is een standaard cilinder.maar zeker niet toegestaan voor als die als brommer op kenteken staat al rijd het wel erg lekker..PimSmeets schreef:Officieel is het een brommer en heb geen motorrijbewijs?
heb toch nog iets bij een winkel gevonden over een gordel op een quad.
Wel of geen helmplicht?
Als de Quad aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u de Quad zonder helm berijden. De Quad moet dan voorzien zijn van een ECE goedgekeurde veiligheidsgordel / heupgordel. Wij hebben voldoende ervaring en kennis om deze gordel, op een verantwoorde wijze, voor u te monteren.
Binnen het stadsverkeer tot maximale snelheid van 50km/h is er een beperkt risico, wanneer u zonder helm wil quadrijden. Vooral als het zonnetje schijnt, u wil genieten van de buitenlucht en showen met uw prachtige machine, is een heupgordel ideaal.
Wij raden dit ten strengste af bij hoge snelheden of op de grote weg, omdat de mogelijkheid bestaat dat u betrokken raakt bij een ongeval. Ook als u geen schuld hierin heeft, is de kans op een verkeersongeval aanwezig. Aangezien een Quad in dergelijke ongeluksituaties kan omvallen of rollen, is het altijd veiliger om een helm te dragen. Zodoende minimaliseert u de kans op letsel. Motorpromo.nl adviseert ook dat u passende en beschermende kleding draagt tijdens het quadrijden
Motorpromo?!?
Dat is toch die zaak met super service en alleen maar lovende recensie's?!?
Hahaha
Dat is toch die zaak met super service en alleen maar lovende recensie's?!?
Hahaha
Prachtige Chinese machines over het algemeen bij Motorpromo
Wie probeer je er nou van te overtuigen dat een gordel toch niet zo heel gevaarlijk is?
Wat wil je nou van ons dan? Iedereen zegt dat het levensgevaarlijk is.
En dat motopromo überhaupt iets degelijk kan momteren lijkt me sterk lol.
Wat wil je nou van ons dan? Iedereen zegt dat het levensgevaarlijk is.
En dat motopromo überhaupt iets degelijk kan momteren lijkt me sterk lol.
Maar nog steeds is een brommer geen motor en andersom!jary schreef:honda mt, heeft de mt5 en de mt8, een mt8 heeft een 80cc blok met hetzelfde frame en remmerij als de mt5 50cc. maximaal kan op een 80cc blok dus een 125cc .deze kan je wel bij de rdw ter keuring aanbieden met dus 125cc erop voor een motor kenteken te krijgen .ik ken verschillende mensen die dat hebben,maar het vermogen daarvan valt best tegen. het is een standaard cilinder.maar zeker niet toegestaan voor als die als brommer op kenteken staat al rijd het wel erg lekker..PimSmeets schreef:Officieel is het een brommer en heb geen motorrijbewijs?
heb toch nog iets bij een winkel gevonden over een gordel op een quad.
Wel of geen helmplicht?
Als de Quad aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u de Quad zonder helm berijden. De Quad moet dan voorzien zijn van een ECE goedgekeurde veiligheidsgordel / heupgordel. Wij hebben voldoende ervaring en kennis om deze gordel, op een verantwoorde wijze, voor u te monteren.
Binnen het stadsverkeer tot maximale snelheid van 50km/h is er een beperkt risico, wanneer u zonder helm wil quadrijden. Vooral als het zonnetje schijnt, u wil genieten van de buitenlucht en showen met uw prachtige machine, is een heupgordel ideaal.
Wij raden dit ten strengste af bij hoge snelheden of op de grote weg, omdat de mogelijkheid bestaat dat u betrokken raakt bij een ongeval. Ook als u geen schuld hierin heeft, is de kans op een verkeersongeval aanwezig. Aangezien een Quad in dergelijke ongeluksituaties kan omvallen of rollen, is het altijd veiliger om een helm te dragen. Zodoende minimaliseert u de kans op letsel. Motorpromo.nl adviseert ook dat u passende en beschermende kleding draagt tijdens het quadrijden
Ongelukje zal desastreuse gevolgen hebben voor de rest van je leven.
Hoewel dat maar kort kan zijn als je Motorpromo's advies opvolgt en op een smalle Barossa gaat rijden zonder helm.
Ik ken motopromo helemaal niet haha, dus heb geen ervaring met dit bedrijf.. het ging mij alleen maar om een gordel op een quad .of dat mag als die er nog niet op zit. dat is gewoon mijn vraag de hele tijd. ik kan dan een quad kopen en er zelf een gordel op monteren. ik wil niemand overtuigen dat een gordel beter is dan een helm want een helm is natuurlijk veel veiliger, maar dat neemt niet weg dat ik ook eens graag op een quad zou willen rijden zonder helm. en zoals motorpromo zegt niet harder dan 50,