Pagina 9 van 13

Geplaatst: di 24 jun, 2008 21:17
door OpticalNicolas
helicoil is zonder loctite

stappen van plaatsen van een helic oil

-boren met gepaste boor (zit bij de kleinere maten erbij :) ik dacht tot M14 )
-tappen met gepaste tap (zit bij de kleinere maten erbij :) ik dacht tot M14 )
-dat tootlje nemen, helicoil erop plaatsen en erin draaien ( een helicoil is eigenlijk een veertje)
-onderaan de helicoil zit een stekeltje dit moet er zogezegd af, maar is in een boring best wel moeilijk.
-bout erin draaien, als ze de juiste lengte heeft (niet te lang dus) hoef je dat stekeltje er niet af te halen (knippen, maar raak er maar is in met een kniptang in.)

dit is hoe ze me het uitgelegd hebben en hoe ik het gedaan heb, al heb ik dat stekeltje er niet afgeknipt.

ik hoop dat je er wat wijzer van bent geworden.

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 09:46
door chappyken9
dat stengeltje kan je erafdoen door als je hem er indraaid met dat tooltje, als hij diep genoeg zit en klein tikje te geven op dat toolte en dan breekt dat stengeltje eraf

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 16:32
door Scratch
Hey
zelfde bij mijn blaster gehad.
Toen was ook 1 van die blokbouten genaamd een stud lamgedraaid.

Gewoon naar de dealer gegaan die hebben er zo een nieuwe in gezet en even nieuw draadeind getapt.

probleem opgelost :applaus:

greetz

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 18:00
door Jarcos
Ik denk dus dat het allemaal wel te doen is ja. Gelukkig! Bedankt voor jullie tips. Ik moet er zeker wel voor zorgen dat bij het boren / tappen er geen ijzervijzel de versnellingsbak in valt? Doek eronder leggen ofzo?

Geplaatst: vr 11 jul, 2008 14:51
door Jarcos
Vandaag dan toch aan het blok toegekomen. Cilinder ligt nu uit mekaar, en ik graag eens jullie mening over de staat van de zuiger / kleppen / cilinderwand:

Op de zuiger zit wat roetaanslag:

Afbeelding

Cilinderwand vind ik er nog erg gaaf uitzien, geen krassen e.d. (vlekjes zijn weerspiegeling):

Afbeelding

Op de kleppen is ook een laagje roet te vinden:

Afbeelding

Laat ff weten hoe je denkt dat het lijkt. De bougie was wat grijzig van kleur, dus hij heeft te arm gelopen (alhoewel ik het tegenovergestelde verwachtte, aangezien de uitlaat nogal klappert). Iets aan doen, of zo weer in mekaar schroeven?

Oh ja, hier is de aanleiding voor het verhaal... :x

Afbeelding

Geplaatst: vr 11 jul, 2008 15:13
door cobby
Jarcos schreef:Ik denk dus dat het allemaal wel te doen is ja. Gelukkig! Bedankt voor jullie tips. Ik moet er zeker wel voor zorgen dat bij het boren / tappen er geen ijzervijzel de versnellingsbak in valt? Doek eronder leggen ofzo?
Om zeker te zijn dek alles goed af en kijk niet op een beetje tape.
En dan zeer langzaam te werk gaan en stofzuiger er bij nemen.

Geplaatst: vr 11 jul, 2008 17:37
door Jarcos
Dat gat is inmiddels opgelost. En inderdaad Cobby: rustig te werk gaan met stofzuiger en plakband, dan komt het goed :engel:
Mooi nieuw draadje erin:

Afbeelding

Het gaat nu nog even over de verbranding. Iemand die er iets over kan zeggen?

Geplaatst: ma 14 jul, 2008 22:18
door Jarcos
Niemand? Ik heb nu de gasnaald in de hoogste positie staan (rijkst) dus ff kijken hoe de bougie nu gaat kleuren...

Geplaatst: do 24 jul, 2008 19:12
door dirt-driver
wow! mooie warrior kerel :knikduim:
En wat betreft je grijze bougie, je hebt een mikuni carburateur neem ik aan?
Daar zijn wel losse hoofdsproeiers voor te krijgen. Schroef er 2 maten groter in, en probeer dan nog eens. Voel dan wel offie nog scherp reageerd.
Als ie traag reageerd en stotterd/klapperd ga dan weer terug met 2 maten, of evt 4. Net zo lang tot ie fel reageerd.
Heb je er trouwens wel een grotere in gedaan na de montage van je twin-air filter?

Geplaatst: vr 25 jul, 2008 11:31
door Jarcos
Bedankt man! Origineel zat er een 148 hoofdsproeier in. Bij de ombouw heb ik een Tovami jetkitje gebruikt, hierbij zat een 'MJ148' hoofdsproeier. Ik denk dat deze maten niet overeenkomen, en dat deze groter is dan de originele. Hij loopt zeker een stuk rijker. Trouwens, met het wijzigen van de gasnaaldpositie begint de boegie donker te kleuren, dus ik denk dat ik nog één positie lager ga en dat het dan perfect moet zijn :knikduim:

Geplaatst: do 28 aug, 2008 16:18
door Jarcos
Eindelijk de voorvelgjes ook eens gepoetst:

Afbeelding

BTW: ik heb wat zaakjes te koop gezet die ik van het project over heb gehouden, kijk ook eens hier!

Geplaatst: do 28 aug, 2008 16:25
door Haagje
tis een groot verschil :D

haha kat erop :P

mja mijne vinden het toch niet egt wat :P nog alles onderzoeken ;)

Geplaatst: do 28 aug, 2008 16:43
door Jarcos
Mhoaw...valt het zo op? :mrgreen:

Afbeelding

Die kat is er overigens niet vanaf te slaan. Zadel zal wel lekker zitten / liggen denk ik...

Geplaatst: do 28 aug, 2008 16:52
door Haagje
haha goed poetsen maar :P

Geplaatst: za 27 sep, 2008 16:59
door Jarcos
Vandaag weer eens een goede daad verricht!

VOOR:

Afbeelding

NA:

Afbeelding


En als er nog wat geïnteresseerden rondlopen (en natuurlijk zijn die er :D ): binnenkort komen er weer een aantal wijzigingen en updates...