Pagina 9 van 11

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:23
door Fré
bart schreef:en nog een kleine 100 euro voor andere remleidingen............
ja hallo! :lol:

We halen alles in de groothandel, niet bij custom atv shops :shock:

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:24
door bart
stuur dan effe een rolletje hierheen :lol:

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:25
door Fré
10m? :)

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:27
door bart
ja plus aansluitingen laat de prijs maar horen :wink:

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:27
door No Limit W-tec
Fré schreef:Mallen voor het lassen zijn niet nodig aangezien het niet over serieproductie gaat.
Niet nodig voor niet serieproductie maar misschien wel handig want A-armen moeten perfect spiegelbeeld zijn, verlies dat niet uit het oog. Vergeet ook kosten voor het poederlakken niet !

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:38
door Fré
Natuurlijk wordt dat niet vergeten, maar het symmetrisch maken van de armen zal zoekwerk en nauwkeurig werken vergen.
Btw, zo'n mal bestaat uit:

1 as waar de gewrichten op gaan en die vastgeschroefd kunnen worden, en 1 as waar de balljointmontage op gaat. Dan kunnen de armen eraan gelast worden mits wat ondersteuningen.
Dus die "hele" mal valt ook nog leuk mee.

Ik heb het erover gehad met de man die het zou willen lassen, en het is niet eenvoudig, doch wel te doen.
Het enige dat we nodig hebben is tijd.

poederlakken kan ik bij een vriend laten doen. Die heeft een oven voor platte stukken, dus die kunnen daar in. Blijft nog de vraag of ik het zal poederlakkan, ik kan ze ook nog altijd verven op een goeie manier (niet zoals standaard, eerst zandstralen bv)

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:42
door Fré
maar goed, laat me er even over nadenken, we zullen wel zien wat er uit de bus komt!
Hoe breed zou je ze willen? Ik dacht aan +4 cm aan elke kant?

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:46
door No Limit W-tec
Min op breedt 125 cm komen, met maximum van 130 cm want dat is de maximum norm bij wedstrijden, gemeten met de veren ingedrukt, want als je indrukt verbreed de quad nog ! Let hierbij ook op de velgen, aftermarket velgen staan meestal breder dan standaard velgen.

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:51
door Fré
k tnx zal er rekening mee houden, maar ik wil ook weer niet zooo breed gaan, anders kan ik niet meer zo makkelijk door smalle weggetjes :)
Bovendien zijn mijn reigers wel goed voor iets langere armen, maar ook weer niet te veel want dan zou ik waarschijnlijk teveel door mijn veren gaan.
Waar ik het haal dat mijn veren goed zijn voor iets langere a-armen:
1) ze zijn meer dan stijf genoeg, en de comp staat nu op low en ik bottom verre van uit. Alsook is mijn preload bijna volledig uitgedraaid.
2) ze zijn 2cm langer dan standaard veren
3) de veerweg is ook een cm of 2 groter

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:57
door bart
Fré schreef:k tnx zal er rekening mee houden, maar ik wil ook weer niet zooo breed gaan, anders kan ik niet meer zo makkelijk door smalle weggetjes :)
Bovendien zijn mijn reigers wel goed voor iets langere armen, maar ook weer niet te veel want dan zou ik waarschijnlijk teveel door mijn veren gaan.
Waar ik het haal dat mijn veren goed zijn voor iets langere a-armen:
1) ze zijn meer dan stijf genoeg, en de comp staat nu op low en ik bottom verre van uit. Alsook is mijn preload bijna volledig uitgedraaid.
2) ze zijn 2cm langer dan standaard veren
3) de veerweg is ook een cm of 2 groter
he fre breder gooien,kan je er een supermotard van maken :wink:

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 20:59
door No Limit W-tec
Reigers zullen zeker voldoen, je hebt er nog meer dan genoeg regelmogelijkheid mee en zullen zeker niet doorslaan.

BTW, voor supermotard gebruiken ze speciale veren, die korter gemaakt zijn, de onderste A-armen komen dan bijna horizontaal te liggen

Geplaatst: zo 13 jun, 2004 21:29
door Teunie
Let wel op wat je doet, ik heb Chris door zijn balljoint zien gaan na een sprong met zelfgemaakte a-armen......bedenk wat er gebeurt als dit je overkomt tegen 130km/h....

Geplaatst: ma 14 jun, 2004 08:42
door Fré
Idd das waar, daarom is het goed dat we kunnen testen op ons eigen parcourtje met jumps die aan lage snelheid genomen worden.
Tegen 130km/h zal je nu wel niet zomaar door de balljoints gaan, want aan die snelheid rij je meestal gewoon op de baan (ik kan trouwens geen 130km/h :)), alhoewel, you never know!

Er zal zeker op gelet worden, maar aan de stevigheid van de ball-joints zelf kan ik niet veel doen, want die moeten aangekocht worden.

Kan je me vertellen hoe het kwam dat Chris dat voorhad? En waar het juist brak?

Geplaatst: ma 14 jun, 2004 08:57
door Fré
en NOG een vraagje:

Iemand buisplooitips? :)

Die buizen moeten in een straal van 60mm geplooid worden. Ik zou een vormpje draaien (een as met een ronde gleuf in met straal 60mm), de buis met zand vullen, heetstoken en dan plooien. :?:

Iemand een idee?


En nog een vraag: iemand die me ongeveer het gewicht kan zeggen van 1 zo'n arm?

Geplaatst: ma 14 jun, 2004 09:14
door Sg6
Fré schreef:Idd das waar, daarom is het goed dat we kunnen testen op ons eigen parcourtje met jumps die aan lage snelheid genomen worden.
Tegen 130km/h zal je nu wel niet zomaar door de balljoints gaan, want aan die snelheid rij je meestal gewoon op de baan (ik kan trouwens geen 130km/h :)), alhoewel, you never know!

Er zal zeker op gelet worden, maar aan de stevigheid van de ball-joints zelf kan ik niet veel doen, want die moeten aangekocht worden.

Kan je me vertellen hoe het kwam dat Chris dat voorhad? En waar het juist brak?

zal wel aan de las gelegen hebben denk ik. je kan lassen en ja kan lassen he, ik kan ook lassen maar niet gelijk mijn collega als hij last dan is het niet kapot te krijgen en als ik die las is die stevig maar nog stuk te krijgen (je moet er al redelijk op kloppen of iets dergelijks doen)