Pagina 9 van 13
Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:49
door Ralph
Ze hopen waarschijnlijk op het moment dat je olie pomp het opgeeft en dat je weer langs komt
Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:53
door sjarty
die jongen word gek denk ik en binnenkort durft hij niet meer te rijden
Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:55
door sjarty
kan hij dat niet wat opvolgen door te zien wat er telkens uit het oliebakje verdwijnt wanneer hij tankt
maar ja als er niet genoeg olie uit is kan het natuurlijk al te laat zijn he
zou persoonlijk toch ook het zekere voor het onzekere nemen en zelf mengen en zoals ze zeggen , oliepomp weg meer power
Geplaatst: za 07 aug, 2004 10:51
door El Speady
sjarty schreef:kan hij dat niet wat opvolgen door te zien wat er telkens uit het oliebakje verdwijnt wanneer hij tankt
maar ja als er niet genoeg olie uit is kan het natuurlijk al te laat zijn he
zou persoonlijk toch ook het zekere voor het onzekere nemen en zelf mengen en zoals ze zeggen , oliepomp weg meer power
Laat ons zeggen dat in elk geval de motor van mijn quadje zo goed als nieuw is, daar heb ik nu alle vertrouwen in.
De 2t olie wordt nauwkeurig en met argusogen goed opgevolgd, maar toch denken we er aan zelf te gaan mengen.Wat lagers en ophanging betreft is alles in goede staat...Het quadje werd door de vorige eigenaar goed onderhouden en daar heb ik ook vertrouwen in.Natuurlijk is het beestje 4 jaar oud en mogen we niet verwachten dat deze nieuw is en dat er niets kan gebeuren.Zolang de motor maar niet om de oren vliegt
Geplaatst: za 07 aug, 2004 11:04
door Ralph
Een fout in de olie menging kun je helaas niet zien, daarom is het zo gevaarlijk. Je merkt het pas als hij vastloopt.
Geplaatst: za 07 aug, 2004 11:12
door Ludovic 250
je moet geen goedkope olie gebruike en dan ben je ook weer wat geruster,en kan natuurlijk ook altijd een tandwiel binnenin de motor afbreken hé
dat kun je nooit op voorhand weten
Geplaatst: za 07 aug, 2004 16:20
door KrisZ400
Geplaatst: za 07 aug, 2004 21:03
door El Speady
Ludovic 250 schreef:je moet geen goedkope olie gebruike en dan ben je ook weer wat geruster,en kan natuurlijk ook altijd een tandwiel binnenin de motor afbreken hé
dat kun je nooit op voorhand weten
Hehe...in de eerste topic kan je lezen welke olie we gebruikte...koste heel wa voor een literke...Reserve van in gedaan en nu zijn we een bekke gerust...Daar heb ik dus duidelijk geen geld op bespaard.
Maa zuipen zeg
zuipt meer als rijden...Kmoe hem dringend laten af stellen want ik denk dat (tes te zeggen onzen ouwe) het mengesel te rijk staat.Wil ni doortrekken als vroeger.Kzou het zelf doen maar kvindt die vijs niet.Iemand op het forum gaf uitleg maar... ni te zien
Geplaatst: zo 08 aug, 2004 03:02
door Robby
ben je nog in rodage? anders is dat normaal dat dat zo zuipt.
Geplaatst: zo 08 aug, 2004 11:53
door El Speady
blast Racer AKA sdsracer schreef:ben je nog in rodage? anders is dat normaal dat dat zo zuipt.
Nope...rodage is gedaan...Doen maar een 60 km met een tank van 10 liter
Geplaatst: zo 08 aug, 2004 11:54
door Robby
ja dan moet je dringend wat aan de afstelling doen, blijft je choke dan niet haperen? want lijkt dat het toch veel is ze, hoeveel deed je daarvoor met een tank?
Geplaatst: zo 08 aug, 2004 12:05
door El Speady
blast Racer AKA sdsracer schreef:ja dan moet je dringend wat aan de afstelling doen, blijft je choke dan niet haperen? want lijkt dat het toch veel is ze, hoeveel deed je daarvoor met een tank?
Tja...de keer voor de panne weet ik niet zo zeker want ik heb maar de kans gekregen 2 tanks leeg te krijgen...2 de zelfs nog niet leeg.Maar ik denk wel dat ik rond de 100 km per tank zat.Maar dat zuipen zal vast wel aan het te rijke mengsel liggen.Hij wil ook niet door trekken lijk voordien.Kmoe dus dringend iemand vinden voor de carb af te stellen.
Kan moeilijk enkel voor dat naar Piranha gaan bollen.
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 10:46
door Herbert
Ik heb net hetzelfde voorgehad !
ik heb gisteren een nieuwe Blaster gekocht, (oude was aan vervanging toe)
maar ik dacht van een nieuw pistonnetje te kopen zodat ik een beter prijs kon krijgen voor mijn oude Blaster
en na +-15 min rijden identiek hetzelfde als op de eerste foto ! (met de nieuwe piston!!!!)
Ik heb extra olie bij de naft gedaan en hij krijgt nog eens van de zelfsmering olie.
En ik heb helemaal niet snel of wild gereden.
Ik heb de cylinder laten uitmeten (om te zien of er ovale speling opzat) maar nix!
Heeft iemand anders hier ervaring nog mee? of een verklaring?
Het was wel een piston van PROX (denk ik dat het noemde)
kan dit aan een fabrikage fout van de piston liggen of mss een verkeerd model?
hoe kan dit vanonder afbreken? Raakt dit ergens ofzo? of blijft hij in het uitlaat gat hangen ?????
Heeft iemand enig id? ik wil/kan deze niet verkopen zonder dat hij in orde is.
Nu mag ik weer een nieuwe piston halen.
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 10:54
door Ralph
Heb je gereden met het automatische smeersysteem zonder olie bij de benzine?
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 10:56
door Herbert
Ik heb beide gedaan
dwz de oliepomp werkt en is aangesloten én ik heb 6à7 capsules van mijn oliebus bij een volle tank gedaan.