Pagina 9 van 14

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: do 07 okt, 2010 20:06
door mobydirk
zit die keering nou zo diep of is hij er al uit
naar mijn idee zit hij er nu niet?

maar ik zou me niet zo druk maken
keeringen gaan wel meer kapot
verdroging of wat prut romel of zo
en hij lekt

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: do 07 okt, 2010 20:10
door Jazzy
Thanks Dirk. Ik dacht eerst dat het hele blok open zou moeten, dan wilde ik er gelijk maar een projectje a la Zakie van maken. Maar dat lijkt dus mee te vallen. Morgen eerst maar eens kijken of het alleen de keerring is of ook het lager.

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: do 07 okt, 2010 21:58
door Zakie
Hahaha , het is niet dat als hij weer kapot gaat dat ik weer er een gigantische project van gaat maken. :lol:

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: do 07 okt, 2010 22:05
door Jazzy
Zakie schreef:Hahaha , het is niet dat als hij weer kapot gaat dat ik weer er een gigantische project van gaat maken. :lol:
Nee, maar als ik het blok er uit zou moeten halen dan laat ik gelijk het frame enzo poedercoaten. Maar goed, het lijkt mee te vallen. :)

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: do 07 okt, 2010 22:06
door Zakie
Jazzy schreef:
Zakie schreef:Hahaha , het is niet dat als hij weer kapot gaat dat ik weer er een gigantische project van gaat maken. :lol:
Nee, maar als ik het blok er uit zou moeten halen dan laat ik gelijk het frame enzo poedercoaten. Maar goed, het lijkt mee te vallen. :)

Tja , winter komt eraan ik zouw zeggen gewoon doen.
Ik moest ook alleen maar hub vervangen en zuiger vernieuwen :p

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: vr 08 okt, 2010 11:11
door JohnBeton
die kan je zo vervangen langs de buitenkant, daar moet je blok (gelukkig) niet voor open ;)

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: za 09 okt, 2010 14:59
door Jazzy
Het was zo vuil daar in die hoek dat ik niet eens gezien had dat er een afdekplaatje met twee boutjes overheen zat. :) Maar een beetje remmenreiniger en een kwastje doen wonderen. Ik heb de keerring er uitgehaald maar het oppervlak van de bus (spacer) was ook ruw geworden. Voor de zekerheid vervang ik die ook maar gelijk. De volgende artikeltjes besteld:

90387-2505V-00 COLLAR (U49)
93210-22298-00 O-RING (U49)
93102-35393-00 OIL SEAL (U49)

Re: Jazzy's Raptor 660: Lekt olie (P8)

Geplaatst: zo 31 okt, 2010 14:45
door Jazzy
Op het moment wil mijn quad niet zo heel goed starten, hij start het beste aan als ik was gas geef en de choke niet gebruik. Maar wat nog meer opvalt is dat hij flinke klappen geeft tijdens het starten. Is dat nou de one way die stuk aan het gaan is?

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: zo 31 okt, 2010 17:19
door NillesGilles
Als hij van die metalische klappen geeft wel ja

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: zo 31 okt, 2010 22:42
door JohnBeton
ofwel trekt hij lucht langs de in of uitlaat.
Dan moet je eens controleren of de carburators nog goed vastzitten of dat je spruitstukken niet gescheurd zijn.
En ook of de uitlaat niet te fel lekt.

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: ma 06 dec, 2010 13:01
door Daniello
He Jazzy,

hoe is het met je 660? Niks meer over gehoord, probleem zal inmiddels wel opgelost zijn?

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: ma 06 dec, 2010 13:48
door Jazzy
Dat dacht je. :) Ik heb dit weekend nieuwe spullen besteld en wacht even tot die uit de US of A gekomen zijn. Dan maar een sleutelen...

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: di 07 dec, 2010 08:01
door Daniello
Ik blijf het volgen :wink:

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: vr 24 dec, 2010 18:08
door NillesGilles
Spulletjes al binnen kerel?

Re: Jazzy's Raptor 660: Startkrans stuk? (P9)

Geplaatst: ma 10 jan, 2011 17:11
door Jazzy
NillesGilles schreef:Spulletjes al binnen kerel?
Yep, spulletjes binnen gekregen. Ik heb de LA Design one-way besteld en gelijk een nieuw 52-tands tandwiel, die bleek ook wel nodig te zijn.

Van de week heb ik de boel netjes opengehaald, eerst olie afgetapt en voetsteun, nerfbar en schakelpookje weggehaald. Toen de 4 boutjes voor het dekseltje van de startmotor los voor beter zich en tenslotte de 9 bouten van het carterdeksel.

De moer van het vliegwel ging er makkelijk af met de slagmoersleutel, niet ideaal maar het werkt prima. Ik heb de vliegwieltrekker van LA Desgin er bij genomen, is een degelijk ding en de bouten zijn lang genoeg. Het vliegwiel ging er heel gemakkelijk van af.

Het omwisselen van de one-way is op zich vrij eenvoudig, behalve dat de boutjes erg vast zitten en je het vliegwiel moeilijk klem kunt houden. Uiteindelijk heb ik het vliegwiel heel voorzichtig in de bankschroef gezet, net strak genoeg om hem op zijn plek te houden maar niet zo hard dat hij beschadigen kan.

Monteren gewoon in omgekeerde volgorde, toen kon ik hem weer in elkaar zetten. Moest alleen de oude pakking van het deksel schrapen, dat was een lastig karwijtje. Is veel tijd in gaan zitten en veel kleine stukjes pakking vielen in het deksel waar ook de lciht- en ontstekingsspoel zit. Kwestie van goed schoonblazen en controleren dus...

De nieuwe pakking heb ik zonder vloeibare pakking te gebruiken op het deksel gelegd en de boutjes er doorheen gestoken om de pakking netjes op zijn plek te houden. Toen hij op zijn plek leek te zitten de boutjes aangedraaid, olie gevuld en klaar is Kees. :)

Helaas lekt hij olie langs de onderste rand. :| Ik zie daar ook net een paar milimeter meer pakking uitsteken, ik denk dat hij dus niet goed op zijn plek heeft gezeten. Zal het van de week maar weer lostrekken en opnieuw doen.

Heeft iemand nog een tip voor me, behalve een dun laagje vloeibare pakking smeren?