Pagina 9 van 15

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: ma 19 mar, 2012 14:59
door sander.w
ik zeg ook zeker niet dat het de besten manier is als het beschadigt is kan je het besten natuurlijk gewoon uitvrezen tot er een overmaat lager in kan maar dit is een makkelijkere oplossing

hier een stukje van de loctite site maar ja is natuurlijk altijd wel beetje verkoperspraat:

Loctite bevestigingslijmen zetten lagers, bussen en cilindrische onderdelen vast in behuizingen of op assen. Ze garanderen maximale belastingsoverdracht en uniforme spanningsverdeling, terwijl ze wrijvingscorrosie elimineren. Ze worden aangebracht als een vloeistof en zorgen voor 100 % contact tussen op elkaar passende metalen oppervlakken, zodat dure vervangingsonderdelen, tijdrovende machinale bewerking of het gebruik van mechanische methoden niet nodig zijn.

Voordelen van Loctite bevestigingslijmen vergeleken met conventionele montagemethoden:
■Producten met hoge sterkte kunnen hoge belastingen dragen
■Vullen alle spelingen om corrosie en wrijving te voorkomen
■100 % contact: belasting en spanning worden gelijkmatig over de verbinding verdeeld


dit was het stukje over algemenen lager loctite het licht er aan welken je kiest of dezen bestand is tegen hogen tempraturen.

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: ma 19 mar, 2012 15:27
door sjmallie94
Normaal gesproken zal niks aan de lager schale komen en asje, die zijn gehard, de kogels wat tussen de lager schalen zitten dezen versleiten omdat ze bewegen :roll: vrij logie's


In grove woorden en als heel simpel voorbeeld , pak 2 alu plaatjes en leg er tussen zand en ga er mee bewegen, wat denk je dat eerder kapot is, het zand of de alu plaatjes.

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: ma 19 mar, 2012 15:43
door Arx-17
sander.w schreef:ik zeg ook zeker niet dat het de besten manier is als het beschadigt is kan je het besten natuurlijk gewoon uitvrezen tot er een overmaat lager in kan maar dit is een makkelijkere oplossing

hier een stukje van de loctite site maar ja is natuurlijk altijd wel beetje verkoperspraat:

Loctite bevestigingslijmen zetten lagers, bussen en cilindrische onderdelen vast in behuizingen of op assen. Ze garanderen maximale belastingsoverdracht en uniforme spanningsverdeling, terwijl ze wrijvingscorrosie elimineren. Ze worden aangebracht als een vloeistof en zorgen voor 100 % contact tussen op elkaar passende metalen oppervlakken, zodat dure vervangingsonderdelen, tijdrovende machinale bewerking of het gebruik van mechanische methoden niet nodig zijn.

Voordelen van Loctite bevestigingslijmen vergeleken met conventionele montagemethoden:
■Producten met hoge sterkte kunnen hoge belastingen dragen
■Vullen alle spelingen om corrosie en wrijving te voorkomen
■100 % contact: belasting en spanning worden gelijkmatig over de verbinding verdeeld


dit was het stukje over algemenen lager loctite het licht er aan welken je kiest of dezen bestand is tegen hogen tempraturen.
Ik werk zelf in de luchtvaard, loctide is bij ons not done... Enkel hier en daar als non permanet borg middel op bout-moer combinaties. Je gaat nooit een middel gebruiken in een systeem wat er niet thuis hoort als je werkt met hete/warme omstandigheden, en de oplosende werking van olie. Dan kan je beter een grotere maat lager in zetten. Door middel van het gat opruimen. Maar lijmen, damm. dan heb je echt te veel aan de loctide zelf gesnofen

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: ma 19 mar, 2012 17:07
door sander.w
haha aan loctite gesnoven das een goede nee het is inderdaat zeker niet de besten oplossing maar wel een oplossing ik wou hem meer even op de hoogten brengen van dat dat een mogenlijk hijd is :oops: maar ik dacht inderdaat dat het lager zelf niet versleten was aangezien de reviecie sorry voor het verkeerd begrijpen.

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 10:45
door 079Raptor700r
ik snap je mee denken wel maar k ga idd geen loctite er tussen smeren,, zoals ard al aangaf dan is de lager aan vervanging toe.. Gister niet toegekomen aan t blok, maar morgen zal hij wel open gemaakt worden.. A.S zondag geen mon jammer genoeg dus :(

PS. Wout, super bandjes waren het gedurende 2 rondes :bier:

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 12:47
door Ardjuh
079Raptor700r schreef:ik snap je mee denken wel maar k ga idd geen loctite er tussen smeren,, zoals ard al aangaf dan is de lager aan vervanging toe.. Gister niet toegekomen aan t blok, maar morgen zal hij wel open gemaakt worden.. A.S zondag geen mon jammer genoeg dus :(

PS. Wout, super bandjes waren het gedurende 2 rondes :bier:
Ben er over 2 weekjes weer! :D Dan doet die het toch wel weer? :roll:

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 14:45
door dave88
079Raptor700r schreef:ik snap je mee denken wel maar k ga idd geen loctite er tussen smeren,, zoals ard al aangaf dan is de lager aan vervanging toe.. Gister niet toegekomen aan t blok, maar morgen zal hij wel open gemaakt worden.. A.S zondag geen mon jammer genoeg dus :(

PS. Wout, super bandjes waren het gedurende 2 rondes :bier:
Je mag mijn trx huren voor volgend weekend :idea:

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 14:46
door Ardjuh
dave88 schreef:
079Raptor700r schreef:ik snap je mee denken wel maar k ga idd geen loctite er tussen smeren,, zoals ard al aangaf dan is de lager aan vervanging toe.. Gister niet toegekomen aan t blok, maar morgen zal hij wel open gemaakt worden.. A.S zondag geen mon jammer genoeg dus :(
PS. Wout, super bandjes waren het gedurende 2 rondes :bier:
Je mag mijn trx huren voor volgend weekend :idea:
Hahaha, de huurprijs = gelijk aan nieuwprijs? :lol:

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 15:11
door dave88
Neeej 500 euro en 5000 borg haha

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 17:52
door Tooneiges
079Raptor700r schreef:ff update na wat drukke weken...

Gisteren 1e MON wedstrijd gehad @ Berghem

Kort samen gevat, EEN KUT DAGGG !!!

Blok is in elkaar gelopen met de 2e manche :verymad:
1e manche reed ik wel lekker.. Slechte start wel, maar reed goed tot k 1x vast kwam te zitten met nog 1 ronde te gaan.. heb daardoor een goeie 12 plaatsten moeten afstaan.. 2e manche viel die net voor de start uit en wou nie starten,, uit eindelijk starte die.. 2 snelle rondes gereden en toen was het klaar.. blok in puinnnn :chagarijn: :chagarijn:

straks blokkie open maken en is kijken wat de schade eraan is... miss word het tijd voor een crf blok :roll:


He das mooi kut joh je blok in de soep

De eerdere weken had je al vermogens verlies , en had ik al zo iets van huh raar
Wellicht dat dit dan ook in verband staat met ....
Hou ons op de hoogte wat het geweest is , ben in ieder geval erg benieuwd

Met jullie kennis fixen jullie dit wel weer jammer van de centjes natuurlijk he dat word nog even slikken balen man

Gr tooneiges

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 17:52
door Tooneiges
079Raptor700r schreef:ff update na wat drukke weken...

Gisteren 1e MON wedstrijd gehad @ Berghem

Kort samen gevat, EEN KUT DAGGG !!!

Blok is in elkaar gelopen met de 2e manche :verymad:
1e manche reed ik wel lekker.. Slechte start wel, maar reed goed tot k 1x vast kwam te zitten met nog 1 ronde te gaan.. heb daardoor een goeie 12 plaatsten moeten afstaan.. 2e manche viel die net voor de start uit en wou nie starten,, uit eindelijk starte die.. 2 snelle rondes gereden en toen was het klaar.. blok in puinnnn :chagarijn: :chagarijn:

straks blokkie open maken en is kijken wat de schade eraan is... miss word het tijd voor een crf blok :roll:


He das mooi kut joh je blok in de soep

De eerdere weken had je al vermogens verlies , en had ik al zo iets van huh raar
Wellicht dat dit dan ook in verband staat met ....
Hou ons op de hoogte wat het geweest is , ben in ieder geval erg benieuwd

Met jullie kennis fixen jullie dit wel weer jammer van de centjes natuurlijk he dat word nog even slikken balen man

Gr tooneiges

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 18:09
door cilinderhead
heeft niks met "vermogens verlies" van vorige keer in berghem te maken :p , dat komt omdat trx blok standaard redelijk tam is en de banden er onder lagen hoop grip hebben. Bij het landen trekt die het niet om in 1 keer ze rond te kunnen spinnen, vandaar dat je dan even een dipje hebt.

Heb zondag meteen even gekenen, en 99 % zeker is het de waterpomp. het lager van het asje die de koelvin in de pomp aandrijft had teveel speling, waarschijnlijk draaide hierdoor de koelvin niet meer... daardoor is die over gaan koken en uiteindelijk vast gelopen... meestal is bij een vastloper alleen de zuiger en eventueel de cilinder stuk. maaar een TRX cilinder kan je honen en eventueel boren. In het ergste geval moet er een nieuwe cilinderbus in.

morgen het blok open halen, hopen dat de big-end/drijfstang nog goed is :)

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 18:54
door sjmallie94
Elke cillinder kun je honen of uitboren.

Op foto te zien was ook duidelijk dat die te warm werd, heeft hij geen lampje er op als motor te warm word ?? let je natuurlijk niet meteen op als je aant crosse bent.

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 19:00
door cilinderhead
niet alle cilinders kan je uitboren lex :p

Re: TRX 450 '05

Geplaatst: di 20 mar, 2012 19:26
door Ardjuh
cilinderhead schreef:niet alle cilinders kan je uitboren lex :p
Jahwel hoor, alleen niet allemaal zijn ze erna nog bruikbaar :D