Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Qua ABS: Hou het maar op NOG niet.
Net als dat Euro 4 uiteindelijk Euro 5, 6 etc... gaat worden.
Net als dat Euro 4 uiteindelijk Euro 5, 6 etc... gaat worden.
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Voor sport quads met starre achteris is het ongewonnen spel. De 4x4 of quads met een diff is het probleem niet heel lastig, zolas TGB en CF moto hebben bewezen. Een inschakelbare diff die je aan en uit kan zetten zoals in een auto moet geen probleem zijn, of dit mag? geen idee. Maar lijkt me allemaal echt niet onmogelijk, ik zie tevens steeds meer 4x4/diff quads op OTR's verschijnen zowel nieuw als gebruikt. Er is dus markt genoeg.
Ik heb er allemaal ook geen probleem mee, ik ben sowieso de komende twee jaar gedekt wat quad betreft, ik zie het daarna wel weer. Jazzy, misschien moeten wij jou vrienden bij Mud N Wheels een berichtje sturen, die kan voor 1500€ een diff ontwerpen met deze opties voor die tijd, gas er op en geniet van je quad.
Ik heb er allemaal ook geen probleem mee, ik ben sowieso de komende twee jaar gedekt wat quad betreft, ik zie het daarna wel weer. Jazzy, misschien moeten wij jou vrienden bij Mud N Wheels een berichtje sturen, die kan voor 1500€ een diff ontwerpen met deze opties voor die tijd, gas er op en geniet van je quad.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Ja hoor, dat mag. Bijlage VIII:
Als een voertuig met een sperdifferentieel is uitgerust, moet dit zo zijn ontworpen dat het normaliter gedeblokkeerd is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
dus, hij moet standaard los zijn, en inschakelbaar met een knop (zoals elke 4x4 auto) probleem opgelost, dit is gewoon geod te doen, ik snap dan ook niet dat die prutsers bij Polaris dit niet meteen hebben gedaan aangezien zij dit al in een aantal van hun voertuigen hebben. Verder snap ik niet dat yamaha (de eerste met een aan uit diff knop voor in je diff (voor) en voor zo ver ik weet) dit niet al lang heeft kunnen aanpassen als mede can am, polaris, suzuki, kawasaki etc etc. Mijn gok is dat die diffs gauw op de markt komen en dat er snel stappen worden gezet, einde ramp, behalve voor de sport quads dan, maar daar verzinnen ze maar wat op.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
man ik krijg gewoon hoofdpijn van al die regels en wetten
even voor me zelf wat op een rijtje zetten
ik wil een nieuwe raptor 700 halen model 2017
die hoeft dus nog niet aan al deze gekke eisen te voldoen (gezien het model 2017 is maar in 2016 dus uitgekomen is)
of heb ik het nu mis?
de 2018 raptor 700 zal dus weer wel aan deze eisen moeten voldoen?
dus dit jaar nog een nieuwe aanschaffen is de boodschap?
even voor me zelf wat op een rijtje zetten
ik wil een nieuwe raptor 700 halen model 2017
die hoeft dus nog niet aan al deze gekke eisen te voldoen (gezien het model 2017 is maar in 2016 dus uitgekomen is)
of heb ik het nu mis?
de 2018 raptor 700 zal dus weer wel aan deze eisen moeten voldoen?
dus dit jaar nog een nieuwe aanschaffen is de boodschap?
2017 raptor 700 SE
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
voor een raptor zeker! maar ik dacht dat jij onze ltz specialist was
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Volgens mij had die Raptor dan (aantoonbaar) voor 15 dec 2016 in Nederland moeten zijn. Dan mag hij nog 2 jaar volgens de oude regels verkocht worden.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
haha ja de LTR specialist gaat toch kijken om over te stappen op een raptorukachitalu schreef:voor een raptor zeker! maar ik dacht dat jij onze ltz specialist was
2017 raptor 700 SE
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een dealer als ik jou was.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Can-am outlander L 570 max
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
een van de zo niet de aller laatste raptor 700 special edition nog weten te scoren
tis idd zo dat er nu al zo goed als niks meer te verkrijgen valt met nog een kenteken er op
(vd ham heeft er nog optijd 10 normale raptors weten te bestellen maar de SE word ERG lastig nu nog)
lang leven de EU met die absurde regels
tis idd zo dat er nu al zo goed als niks meer te verkrijgen valt met nog een kenteken er op
(vd ham heeft er nog optijd 10 normale raptors weten te bestellen maar de SE word ERG lastig nu nog)
lang leven de EU met die absurde regels
2017 raptor 700 SE
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Gefeliciteerd! En pas op dat je op de weg niet omvalt met die lastige starre achteras.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
thanks ja ik was ook bij QFF en de renegade 1000 camo met groen was toch ook erg verleidelijk maar viel net buiten budget haha
dus we gaan gewoon met een levensgevaarlijke quad de weg op
dus we gaan gewoon met een levensgevaarlijke quad de weg op
2017 raptor 700 SE
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: RE: Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
WJB#222 schreef:thanks ja ik was ook bij QFF en de renegade 1000 camo met groen was toch ook erg verleidelijk maar viel net buiten budget haha
dus we gaan gewoon met een levensgevaarlijke quad de weg op
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk